Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 15, 27.03.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1325004

Öz

Eğitimdeki yeniliklerden biri öğretimi okul dışı öğrenme ortamlarına taşımak olabilir. Sınıf kapısından çıktığımız anda öğretimin gerçekleştirildiği her mekân okul dışı öğrenme ortamı olarak tanımlanabilmektedir. Bu çalışmada ilköğretim matematik öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarıyla ilgili görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışmanın katılımcılarını 65 ilköğretim matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan fenomenoloji araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin toplanma sürecinde yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizinden yararlanılmıştır. Araştırmaya katılan öğretmen adaylarının yaklaşık yarısının üniversite eğitiminden önce bilgisinin olmadığı, herhangi bir okul dışı öğrenme etkinliğine katılmadığı saptanmıştır. Katılımcıların büyük bir çoğunluğu okul dışı öğrenme ortamlarında öğretimi keyifli bulduklarını ve öğretmen olunca derslerinde okul dışı öğrenme ortamlarından yararlanacağını belirtmişlerdir. Bunun yanında öğretmen adaylarının neredeyse tamamı okul dışında matematik öğretimini faydalı bulduklarını ve bu ortamların öğrencilerin derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkileyeceğini düşündüklerini ifade etmişlerdir. Bu sonuçlara dayanarak matematik eğitiminde okul dışı öğrenme ortamlarına daha fazla yer verilmesi önerilmiştir.

Kaynakça

  • Abdioğlu, C., Yılmaz, E., ve Çevik, M. (2020). 8. sınıf öğrencilerine yönelik fen-matematik temalı bilim kampının değerlendirilmesi: “Gelin Tanış Olalım; Fen ve Matematiği Eğlenceli Kılalım!” projesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 1031–1058. https://doi.org/10.26466/opus.635705
  • Ay, Y., Anagün, Ş. S. ve Demir, Z. M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretiminde okul dışı öğrenme hakkındaki görüşleri. Electronic Turkish Studies, 10(15), 218-229.
  • Aydemir, A. (2021). Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ve öğretim ortamı olarak adalet saraylarının kullanımına yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 665-681. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-824051
  • Aydoğdu, A. S., Aydoğdu, M. Z., ve Aktaş, V. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarıyla ilgili matematik öğretmenlerinin görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (55), 60-78. https://doi.org/10.53444/deubefd.1171301
  • Bakar, F. , Avan, Ç., Aydınlı, B. , Şeker, F. ve Turgut, B. (2021). Okul dışı öğrenme ortamı olarak doğa eğitiminin çevre bilgisi ve tutum üzerine etkisi. Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1) , 1-18.
  • Bloor, M., and Wood, F. (2006). Keyword in qualitative methods: A vocabulary of research concepts. Sage Publications.
  • Buchholtz, N. (2023). Technology-enhanced mathematics trails for out-of-school learning of the application of mathematics. In C. Martin, B. Miller, and D. Polly (Eds.), Technology integration and transformation in STEM classrooms (pp. 147-164). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5920-1.ch008
  • Çebi, H. (2018). Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının, öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı ilgi ve tutumlarına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarına ilişkin görüşleri. International Journal of Social Science, 39, 317-335.
  • Demir, E., ve Çetin, F. (2022). Öğretmenlerin okul dışı öğrenme faaliyetlerine yönelik tutumları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(2) , 1443-1461.
  • Dere, F., ve Çifçi, T. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarının pedagojik katkılarına ilişkin görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(4), 681-695. https://doi.org/10.30703/cije.1116818
  • Dönel Akgül, G., ve Arabacı, S. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 276-291
  • Duatepe-Paksu, A., Kazak, S., ve Çontay, E. G. (2022). Okul dışı ortamlarda gerçekleştirilen matematik etkinliklerinin değerlendirilmesi: “Her yer matematik projesi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 541-558. https://doi.org/10.21666/muefd.1094581
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171-190.
  • Gallagher, S. (2012). Phenomenology. Palgrave Macmillan.
  • Gürbey, Z. B., Efe, H., ve Mertoğlu, H. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme kapsamında müze eğitimine ilişkin görüşleri. Journal of Sustainable Educational Studies (JSES), 1(1), 13-25.
  • Henriksson, A. C. (2018). Primary school teachers’ perceptions of out of school learning within science education. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 6(2), 9–26.
  • https://doi.org/10.31129/LUMAT.6.2.313
  • Illıch, I. (2015). Okulsuz toplum (Çev. Mehmet Özay). Şule Yayınları.
  • Karakaş-Özür, N. ve Şahin, S. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 324-347.
  • Karamustafaoğlu, S. , Ayvalı, L. ve Ocak, Y. (2018). Okul öncesi eğitimde informal ortamlara yönelik öğretmenlerin görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 38-65.
  • Kılıç, H. E., ve Şen, A. İ. (2014). Okul dışı öğrenme etkinliklerine ve eleştirel düşünmeye dayalı fizik öğretiminin öğrenci tutumlarına etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176), 13-30.
  • Kır, H. , Kalfaoğlu, M., ve Aksu, H. H. (2021). Matematik öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarının kullanımına yönelik görüşleri. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 8(1), 59-76. https://doi.org/10.17278/ijesim.839925
  • Kubat, U. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 111-135.
  • Lien, H. A. (2007). The benefits of outdoor education experiences on today’s youth. In Annual Meeting of the North American Association for Environmental Education, Virginia Beach Convention Center, Virginia.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L. and Dore, B. (2016). Sınıf dışında öğrenme. (H. Türkmen, Çev.). H. Türkmen, M. Sağlam veE. Şahin-Pekmez (Ed.). İlköğretimde eğlendiren ve anlamayı geliştiren fen öğretimi (s. 95-107) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Masingila, J. O. (1993). Learning from mathematics practice in out-of-school situations. For the Learning of Mathematics, 13(2), 18-22.
  • Masingila, J. O., Muthwii, S. M., ve Kimani, P. M. (2011). Understanding students’out-of-school mathematics and science practice. International Journal of Science and Mathematics Education, 9, 89-108.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). MEB 2023 vizyonu. Milli Eğitim Bakanlığı. http://2023vizyonu.meb.gov.tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2019). Millî eğitim bakanlığı okul dışı öğrenme ortamları kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı. http://ogm.meb.gov.tr
  • National Research Council (2009). In P. Bell, B. Lewenstein, A. W. Shouse and M. A. Feder (Eds.), Learning science in informal environments: people, places, and pursuits. National Academies Press.
  • Ocak, İ., ve Korkmaz, Ç. (2018). Fen bilimleri ve okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Field Education, 4(1), 18-38.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). Sage Publications.
  • Ramey-Gassert, L. (1997). Learning science beyond the classroom. The Elementary School Journal, 4, 433-450.
  • Selanik Ay, T. and Erbasan, Ö. (2016). Views of classroom teachers about the use of out of school learning environments. Journal of Education and Future, 10, 35-50.
  • Sevgi, S., Kırmızıgül, A. S. ve Kızılay, E. (2019, 1-3 Kasım). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri. 1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye.
  • Sulaiman, W. I. W., Mahbob, M. H., and Azlan, A. A. (2011). Learning outside the classroom: Effects on student concentration and interest. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 18, 12-17.
  • Şeker, P. T., ve Savaş, Ö. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 64-83. https://doi.org/10.34056/aujef.1118257
  • Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi.
  • Şimşek, A., ve Kaymakcı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve kapsamı. A. Şimşek and S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (s. 1-13) içinde. Pegem Akademi.
  • Thomas, G. (2010). Facilitator, teacher, or leader? Managing conflicting roles in outdoor education. Journal of Experiential Education, 32(3), 239-254.
  • Torun, Ü., ve Yıldırım, T. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeye yönelik farkındalıkları, bilişsel yapıları ve uygulama durumları üzerine bir inceleme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(18), 222-249. https://doi.org/10.46778/goputeb.1081125
  • Tösten, R. (2020). Okul dışı eğitim ve öğrenme. A. Küçükoğlu ve H. İ. Kaya (Ed.). Kuramdan uygulamaya okul dışı öğrenme ortamları (s. 1-22) içinde. Pegem Akademi.
  • Ustabulut, M. Y. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme ile ilgili görüşleri. Mavi Atlas, 9(1), 232-249. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.859615
  • Worth K. (2010). Science in early childhood classrooms: Content and process. Collected Papers from the SEED (STEM in Early Education and Development) Conference May 2010, University of Northern Iowa, Cedar Falls, Iowa, USA. Published Fall 2010. https://ecrp.illinois.edu/beyond/seed/worth.html
  • Yavuz, M. (2012). Fen eğitiminde hayvanat bahçelerinin kullanımının akademik başarı ve kaygıya etkisi ve öğretmen- öğrenci görüşleri [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumlarının değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127. https://doi.org/10.35675/befdergi.826566

Preservice Mathematics Teachers’ Opinions on the Out of School Learning Environments

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 1, 1 - 15, 27.03.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1325004

Öz

One of the innovations in education may be to move teaching to out-of-school learning environments. As soon as we leave the classroom door, every place where teaching takes place can be defined as an out-of-school learning environment. This study aimed to reveal the opinions of middle school preservice mathematics teachers about out-of-school learning environments. The participants of the study were 65 middle school preservice mathematics teachers. Phenomenology research design, which is one of the qualitative research methods, was used in the research. In the process of collecting the data obtained in the research, a structured interview form was used. Content analysis was used in the analysis of the obtained data. It was found that about half of the preservice teachers participating in the study did not have knowledge before university education and did not participate in any out-of-school learning activities. The majority of the participants stated that they found teaching in out-of-school learning environments enjoyable and that they would benefit from out-of-school learning environments when they would become teachers. In addition, almost all of the preservice teachers stated that they found teaching mathematics outside of school beneficial and that these environments would positively affect students' attitudes towards the lesson. Based on these results, it has been suggested to include more out-of-school learning environments in mathematics education.

Kaynakça

  • Abdioğlu, C., Yılmaz, E., ve Çevik, M. (2020). 8. sınıf öğrencilerine yönelik fen-matematik temalı bilim kampının değerlendirilmesi: “Gelin Tanış Olalım; Fen ve Matematiği Eğlenceli Kılalım!” projesi. OPUS International Journal of Society Researches, 15(22), 1031–1058. https://doi.org/10.26466/opus.635705
  • Ay, Y., Anagün, Ş. S. ve Demir, Z. M. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretiminde okul dışı öğrenme hakkındaki görüşleri. Electronic Turkish Studies, 10(15), 218-229.
  • Aydemir, A. (2021). Sosyal bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ve öğretim ortamı olarak adalet saraylarının kullanımına yönelik öğretmen adayı görüşlerinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 665-681. https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.62826-824051
  • Aydoğdu, A. S., Aydoğdu, M. Z., ve Aktaş, V. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarıyla ilgili matematik öğretmenlerinin görüşleri. Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, (55), 60-78. https://doi.org/10.53444/deubefd.1171301
  • Bakar, F. , Avan, Ç., Aydınlı, B. , Şeker, F. ve Turgut, B. (2021). Okul dışı öğrenme ortamı olarak doğa eğitiminin çevre bilgisi ve tutum üzerine etkisi. Akademia Doğa ve İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1) , 1-18.
  • Bloor, M., and Wood, F. (2006). Keyword in qualitative methods: A vocabulary of research concepts. Sage Publications.
  • Buchholtz, N. (2023). Technology-enhanced mathematics trails for out-of-school learning of the application of mathematics. In C. Martin, B. Miller, and D. Polly (Eds.), Technology integration and transformation in STEM classrooms (pp. 147-164). IGI Global. https://doi.org/10.4018/978-1-6684-5920-1.ch008
  • Çebi, H. (2018). Farklı okul dışı öğrenme ortamlarının, öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı ilgi ve tutumlarına etkisi [Yayınlanmamış doktora tezi, Yıldız Teknik Üniversitesi-İstanbul]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Çepni, O. ve Aydın, F. (2015). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin sınıf dışı okul ortamlarına ilişkin görüşleri. International Journal of Social Science, 39, 317-335.
  • Demir, E., ve Çetin, F. (2022). Öğretmenlerin okul dışı öğrenme faaliyetlerine yönelik tutumları. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(2) , 1443-1461.
  • Dere, F., ve Çifçi, T. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarının pedagojik katkılarına ilişkin görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 11(4), 681-695. https://doi.org/10.30703/cije.1116818
  • Dönel Akgül, G., ve Arabacı, S. (2020). Okul dışı öğrenme ortamlarına yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(2), 276-291
  • Duatepe-Paksu, A., Kazak, S., ve Çontay, E. G. (2022). Okul dışı ortamlarda gerçekleştirilen matematik etkinliklerinin değerlendirilmesi: “Her yer matematik projesi”. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 541-558. https://doi.org/10.21666/muefd.1094581
  • Eshach, H. (2007). Bridging in-school and out-of-school learning: Formal, non-formal, and informal education. Journal of Science Education and Technology, 16(2), 171-190.
  • Gallagher, S. (2012). Phenomenology. Palgrave Macmillan.
  • Gürbey, Z. B., Efe, H., ve Mertoğlu, H. (2020). Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme kapsamında müze eğitimine ilişkin görüşleri. Journal of Sustainable Educational Studies (JSES), 1(1), 13-25.
  • Henriksson, A. C. (2018). Primary school teachers’ perceptions of out of school learning within science education. LUMAT: International Journal on Math, Science and Technology Education, 6(2), 9–26.
  • https://doi.org/10.31129/LUMAT.6.2.313
  • Illıch, I. (2015). Okulsuz toplum (Çev. Mehmet Özay). Şule Yayınları.
  • Karakaş-Özür, N. ve Şahin, S. (2017). Sosyal bilgiler dersinde sınıf dışı etkinliklerin öğrenci başarısına etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 324-347.
  • Karamustafaoğlu, S. , Ayvalı, L. ve Ocak, Y. (2018). Okul öncesi eğitimde informal ortamlara yönelik öğretmenlerin görüşleri. İnformal Ortamlarda Araştırmalar Dergisi, 3(2), 38-65.
  • Kılıç, H. E., ve Şen, A. İ. (2014). Okul dışı öğrenme etkinliklerine ve eleştirel düşünmeye dayalı fizik öğretiminin öğrenci tutumlarına etkisi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 39(176), 13-30.
  • Kır, H. , Kalfaoğlu, M., ve Aksu, H. H. (2021). Matematik öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarının kullanımına yönelik görüşleri. International Journal of Educational Studies in Mathematics, 8(1), 59-76. https://doi.org/10.17278/ijesim.839925
  • Kubat, U. (2018). Okul dışı öğrenme ortamları hakkında fen bilgisi öğretmen adaylarının görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 48, 111-135.
  • Lien, H. A. (2007). The benefits of outdoor education experiences on today’s youth. In Annual Meeting of the North American Association for Environmental Education, Virginia Beach Convention Center, Virginia.
  • Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L. and Dore, B. (2016). Sınıf dışında öğrenme. (H. Türkmen, Çev.). H. Türkmen, M. Sağlam veE. Şahin-Pekmez (Ed.). İlköğretimde eğlendiren ve anlamayı geliştiren fen öğretimi (s. 95-107) içinde. Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Masingila, J. O. (1993). Learning from mathematics practice in out-of-school situations. For the Learning of Mathematics, 13(2), 18-22.
  • Masingila, J. O., Muthwii, S. M., ve Kimani, P. M. (2011). Understanding students’out-of-school mathematics and science practice. International Journal of Science and Mathematics Education, 9, 89-108.
  • Miles, M. B., and Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Thousand Oaks, Sage Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). MEB 2023 vizyonu. Milli Eğitim Bakanlığı. http://2023vizyonu.meb.gov.tr
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1,2,3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar). Milli Eğitim Bakanlığı. http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=329
  • Milli Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2019). Millî eğitim bakanlığı okul dışı öğrenme ortamları kılavuzu. Milli Eğitim Bakanlığı. http://ogm.meb.gov.tr
  • National Research Council (2009). In P. Bell, B. Lewenstein, A. W. Shouse and M. A. Feder (Eds.), Learning science in informal environments: people, places, and pursuits. National Academies Press.
  • Ocak, İ., ve Korkmaz, Ç. (2018). Fen bilimleri ve okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerinin incelenmesi. International Journal of Field Education, 4(1), 18-38.
  • Patton, M.Q. (2002). Qualitative research and evaluation methods (3rd Ed.). Sage Publications.
  • Ramey-Gassert, L. (1997). Learning science beyond the classroom. The Elementary School Journal, 4, 433-450.
  • Selanik Ay, T. and Erbasan, Ö. (2016). Views of classroom teachers about the use of out of school learning environments. Journal of Education and Future, 10, 35-50.
  • Sevgi, S., Kırmızıgül, A. S. ve Kızılay, E. (2019, 1-3 Kasım). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin görüşleri. 1. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, Nevşehir, Türkiye.
  • Sulaiman, W. I. W., Mahbob, M. H., and Azlan, A. A. (2011). Learning outside the classroom: Effects on student concentration and interest. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 18, 12-17.
  • Şeker, P. T., ve Savaş, Ö. (2023). Okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Anadolu University Journal of Education Faculty, 7(1), 64-83. https://doi.org/10.34056/aujef.1118257
  • Şen, A. İ. (2019). Okul dışı öğrenme ortamları. Pegem Akademi.
  • Şimşek, A., ve Kaymakcı, S. (2015). Okul dışı sosyal bilgiler öğretiminin amacı ve kapsamı. A. Şimşek and S. Kaymakcı (Ed.), Okul dışı sosyal bilgiler öğretimi (s. 1-13) içinde. Pegem Akademi.
  • Thomas, G. (2010). Facilitator, teacher, or leader? Managing conflicting roles in outdoor education. Journal of Experiential Education, 32(3), 239-254.
  • Torun, Ü., ve Yıldırım, T. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul dışı öğrenmeye yönelik farkındalıkları, bilişsel yapıları ve uygulama durumları üzerine bir inceleme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(18), 222-249. https://doi.org/10.46778/goputeb.1081125
  • Tösten, R. (2020). Okul dışı eğitim ve öğrenme. A. Küçükoğlu ve H. İ. Kaya (Ed.). Kuramdan uygulamaya okul dışı öğrenme ortamları (s. 1-22) içinde. Pegem Akademi.
  • Ustabulut, M. Y. (2021). Türkçe öğretmeni adaylarının okul dışı öğrenme ile ilgili görüşleri. Mavi Atlas, 9(1), 232-249. https://doi.org/10.18795/gumusmaviatlas.859615
  • Worth K. (2010). Science in early childhood classrooms: Content and process. Collected Papers from the SEED (STEM in Early Education and Development) Conference May 2010, University of Northern Iowa, Cedar Falls, Iowa, USA. Published Fall 2010. https://ecrp.illinois.edu/beyond/seed/worth.html
  • Yavuz, M. (2012). Fen eğitiminde hayvanat bahçelerinin kullanımının akademik başarı ve kaygıya etkisi ve öğretmen- öğrenci görüşleri [Yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi-Sakarya]. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, E. (2022). Okul öncesi öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını kullanma durumlarının değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(33), 94-127. https://doi.org/10.35675/befdergi.826566
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Matematik Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mustafa Zeki Aydoğdu 0000-0003-1163-2890

Ayşe Simge Aydoğdu 0000-0002-3281-5912

Yayımlanma Tarihi 27 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aydoğdu, M. Z., & Aydoğdu, A. S. (2024). Matematik Öğretmen Adaylarının Okul Dışı Öğrenme Ortamlarına İlişkin Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 13(1), 1-15. https://doi.org/10.30703/cije.1325004

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551