The study aims to unearth the level of the competency of music teacher candidates’ accompany with the piano and whether these competencies make a difference in terms of various variables. In this context, the level of competence of the students who are studying in the division of music education undergraduate program, which has been carried out since 2018, composes the problem this study. This study is conducted by quantitative research and is based on the general survey model. Single screening model as one of the general screening models, was used. The sample of the research consists of students who study at Pamukkale University, Faculty of Education, Department of Fine Arts, Division of Music Education in the 2022-2023 academic year. The sample in the study was selected by using the typical case sampling method. “Scale of Perception of Competence in Accompaniment with Piano” was used. The data collected in the research were typed into the "SPSS 28.0" program, and the required statistical analysis were carried out. As a result of the research, it was concluded that the average score obtained from the answers given by the music teacher candidates to the scale was below the medium level. Additionally, no significant difference was found between the mean scores according to gender and age group variables. However, a significant difference was found according to the type of high school graduated, undergraduate education year, year of playing the piano and individual instrument variables.
music education piano education piano accompaniment competence perception
Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşlik yapabilme yeterliklerinin ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenler açısından bu yeterliklerin fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, 2018 yılından beri yürütülmekte olan müzik öğretmeni yetiştirme lisans programı ile eğitim almakta olan öğrencilerin piyano ile eşlik yapabilme yeterliklerinin ne düzeyde olduğu bu çalışmanın problem durumunu oluşturmaktadır. Bu çalışma, nicel bir araştırma olup genel tarama modeline dayandırılmaktadır ve Genel tarama modellerinden tekli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem, tipik durum örneklemesi yöntemi ile seçilmiştir. Bu araştırmanın ilk aşamasında araştırmacı tarafından öğrencilerden demografik bilgilerle ilgili anket sorularını yanıtlamaları istenmiştir. İkinci aşamada ise “Piyano ile Eşlik Alanında Yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler “SPSS 28.0” programına girilmiş olup, araştırmanın amaçları çerçevesinde cevapları aranan problemlere yönelik gerekli istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının ölçeğe verdikleri cevaplardan elde edilen ortalama puanın orta düzeyin altında yer aldığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, cinsiyet ve yaş grubu değişkenine göre puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, mezun olunan lise türü, lisans öğrenim yılı, piyano çalma yılı ve bireysel çalgı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Güzel Sanatlar Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 12 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606