Covid 19 pandemisi, getirdiği kısıtlamalarla aile içi iletişimi de şekillendirmektedir. Kısıtlamaların sıklıkla çocukları ve/ veya yaşlıları içermesi, büyük ebeveyn-torun ilişkisini değiştirmiştir. Covid–19 pandemisinde büyük ebeveynlerin torunlarıyla olan ilişkilerini incelemeyi amaçlayan bu çalışmada nitel araştırma desenlerinden olgubilim modeli ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan uygun/tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020–2021 yıllarında Gaziantep il merkezinde pandemi sürecini yaşayan 13 büyük ebeveyn ve 13 tane torunu oluşturmaktadır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak büyük ebeveynler ile görüşmek amacıyla hazırlanan "Pandemi Sürecinde Büyük Ebeveyn-Torun İlişkisine Yönelik Büyük Ebeveyn Görüşleri Formu " ve çocukların görüşlerinin yer aldığı çocuk resimleri kullanılmıştır. Çocuklardan elde edilen veriler 26 adet resimden oluşmaktadır. Resimlerden 13'ü çocukların Covid–19 süreci hakkındaki düşüncelerini yansıtırken, 13'ü büyük ebeveynleriyle olan ilişkilerini yansıtmaktadır. Elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır. Çalışmanın bulgularından yola çıkarak elde edilen sonuçta Covid–19 pandemisinin büyük ebeveynlerin torunlarıyla ilişkisini olumsuz etkilediği, çocukların Covid–19 sürecinden olumsuz etkilendiği ancak torunları açısından büyük ebeveynleriyle ilişkilerinin etkilenmediği ortaya çıkmıştır.
Covid–19 büyük ebeveyn-torun ilişkisi okul öncesi dönem çocuk pandemi
The study aims to examine the relationships of grandparents with their grandchildren in the Covid–19 pandemic. The phenomenological model and interview technique, one of the qualitative research designs, was used. The convenient/accidental sampling method, which is one of the non-random sampling methods, was used in the study. The study group of the research consists of 13 grandparents and 13 grandchildren who experienced the pandemic process in Gaziantep city center in 2020–2021. In the study, the "Grandparent Opinions Form for the Grandparent-Grandchild Relationship During the Pandemic Process", which was prepared to meet with grandparents, and children's pictures in which children's views took place were used as data collection tools. The data obtained from the children consists of 26 pictures. While 13 of the pictures reflect children's thoughts about the Covid–19 process, 13 of them reflect their relationship with their grandparents. Content analysis was performed on the obtained data. Based on the findings of the study, it was revealed that the Covid–19 pandemic negatively affected the relationship of grandparents with their grandchildren, children were negatively affected by the Covid–19 process, but their relationships with their grandparents were not affected in terms of their grandchildren.
covid-19 grandparent-grandchild communication preschool period.child pandemic
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 12 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606