Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining the Views of the Secondary Education Students Participating in the Erasmus+ Student Exchange Program on the Character of Wisdom within the Scope of Program Acquisitions

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 4, 667 - 680, 30.12.2022
https://doi.org/10.30703/cije.1104881

Öz

The aim of this study is to examine the experiences of the students participating in the Erasmus+ student exchange program and their views on the wisdom character gains within the scope of this mobility. In the research, phenomenological design was used. Ten students who studied at a state science high school in the 2021-2022 academic year went to Greece within the scope of the Erasmus+ student exchange program and were selected by the criterion sample method. The opinions of the participants were obtained through semi-structured interview form. After obtaining the necessary permissions for the study, the participants were informed about the study. Interviews were held at the appropriate time for the students. Then, the data were analyzed by comparative analysis method. As a result of the research, it was seen that the participants reached the gains related to the character of wisdom within the scope of the program. As a result, students participating in the Erasmus+ student exchange program; It has been seen that they have gained important gains in terms of the development of original thinking, open-mindedness, curiosity, self-expression skills and their interest in learning. As a result, it is seen that the students participating in the mobility stated that they gained many skills such as international perspective, critical thinking skills, the ability to tolerate and adapt to differences, and project-based collaborative learning skills. Research findings reveal important results in terms of being a source for field studies and for the Erasmus+ student exchange program to be more qualified. The research findings were discussed in the light of the findings in the literature and suggestions were made to make the program more efficient.

Kaynakça

  • Boyacı, A. (2011). Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri üniversitedeki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri (Anadolu Üniversitesi örneği). Eğitim ve Bilim, 36,270-282.
  • Brown, D. (2002). The role of work and cultural values in occupational choice, satisfaction, and success: A theoretical statement. Journal of Counseling & Development, 80, (1), 48-56.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, (Genişletilmiş 3. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Demir, A. ve Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürler arası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105.
  • Demirkaya, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınma kavramını algılamaları ve öğrenme stilleri: Fenomenografik bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, 727- 752.
  • Ersoy, A. & Günel, E. (2011). Cross-cultural experiences through Erasmus: Pre-service teachers’ individual and professional development. Eurasian Journal of EducationalResearch, 42, 63-78.
  • Guo, Y., Arthur, N. & Lund, D. (2009). Intercultural inquiry with pre-service teachers. Intercultural Education, 20, 565-577.
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Newbury Park: Sage Publications. Magos, K. (2007). The contribution of action-research to training teachers in intercultural education: A research in the field of Greek minority. Teaching &Teacher Education. 23, 1102–1112.
  • Malewski, E. & Phillion, J. (2009). International field experiences: The impact of class, gender and race on the perceptions and experiences of preservice teachers. Teaching & Teacher Education, 25, 52–60.
  • Moustakas, C. E (2004). Fenomenolojik araştırma yöntemleri. Sage Publications.
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Mirici, İ. H., İlter, G. B., Saka, Ö. & Glover, P. (2009). Educational exchanges and Erasmus intensive language courses: A case study for Turkish courses. Education & Science, 34, 148-159.
  • Norberg, K. (2000). Intercultural education and teacher education in Sweden. Teaching ve Teacher Education, 16, 511-519. Önder-Kasapoğlu, R. ve Balcı, A. (2010). Erasmus öğrenim hareketliliği programının 2007 yılında programdan yararlanan Türk öğrenciler üzerindeki etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
  • Rençber, A. (2005). Avrupa birliği eğitim ve gençlik programları: Genel eğitim programı çerçevesinde yüksek öğretim alanında AB programı (Erasmus). T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu.
  • Sancak, A. (2009). Kültürlerarası diyalog açısından öğrenci değişim programları. Erasmus örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Sarıtaş, E. (2011). Avrupa Birliği Erasmus programına katılan Türk ve yabancı öğrencilerin programla ilgili görüşlerinin karşılaştırılması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Serbest, F. (2005). Avrupa Birliği yükseköğretim programı Erasmus ve Türkiye’nin katılımı. Avrupa Çalışmaları Dergisi, 4 (2), 105-123.
  • Şahin, M. (2008). Cross-cultural experience in preservice teacher education. Teaching ve Teacher Education, 24, 1777–1790.
  • Şahin, E. (2013). Erasmus programına katılan Türk öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi. Tekin, U. ve Gencer, A. H. (2013). Effects of the Erasmus programme on Turkish universities and university students. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 109-122.
  • Topçu, İ. (2011). Avrupa Birliği eğitim programlarından Erasmus programına katılan akademisyenlerin izlenimleri. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 8-17.
  • Türkiye Ulusal Ajans. (2021). Erasmus+ bireylerin öğrenme hareketliliği raporu. Ankara: T.C. Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı Yayınları.
  • Tüzün, F. (2015). Erasmus teaching staff mobility: From the perceptions of Turkish ELT academics. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Wiggins, R. A., Follo, E. J. & Eberly, M. B. (2007). The impact of a field immersion program onpre-service teachers’ attitudes toward teaching in culturally diverse classrooms. Teaching & Teacher Education, 23, 653–663.
  • Yalçınkaya, D. (2016). An informal learning practice reflects its importance. International Journal of Management and Applied Science. 2, (12), 43-46.
  • Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. ve Ergene, T. (2007). Yurtdışına giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239.
  • Yayan, M. (2003). AB Eğitim Programları ve Türkiye’nin Yararlanma Kabiliyeti. Milli Eğitim Dergisi (158), 112-148.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yuen, C. Y. M. (2010). Dimensions of diversity: Challenges to secondary school teachers with implications for intercultural teacher education. Teaching & Teacher Education, 26, 732–741.

Erasmus+ Öğrenci Değişim Programına Katılan Ortaöğretim Öğrencilerinin Program Kazanımları Kapsamında Bilgelik Karakteri ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 11 Sayı: 4, 667 - 680, 30.12.2022
https://doi.org/10.30703/cije.1104881

Öz

Bu çalışmanın amacı, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin deneyimleri ve bu hareketlilik kapsamında bilgelik karakteri kazanımları ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem çerçevesinde fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 öğretim yılı içerisinde bir devlet fen lisesinde öğrenim gören, Erasmus+ öğrenci değişim programı kapsamında Yunanistan’a giden ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnek yöntemi ile seçilen 10 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile alınmıştır. Çalışma için gerekli izinler alındıktan sonra katılımcılara çalışma hakkında bilgi verilmiştir. Görüşmeler öğrencilerin uygun oldukları zaman diliminde yapılmıştır. Daha sonra, veriler karşılaştırmalı analiz metodu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların program kapsamında bilgelik karakteri ile ilgili kazanımlara ulaştıkları görülmüştür. Sonuç olarak, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin; özgün düşünme, açık fikirli olma, merak etme, kendini ifade etme becerilerinin ve öğrenmeye karşı ilgilerinin gelişimi açısından önemli kazanımlar edindikleri görülmüştür. Sonuç olarak, hareketliliğe katılan öğrencilerin uluslararası bakış açısı, eleştirel düşünebilme becerisi, farklılıkları hoş görme ve farklılıklara uyum sağlama becerisi, proje tabanlı işbirlikçi öğrenme becerileri gibi birçok beceriyi kazandıklarını ifade ettikleri görülmektedir. Araştırma bulguları, alan çalışmalarına kaynaklık etmek açısından ve Erasmus+ öğrenci değişim programının daha nitelikli olabilmesi için önemli sonuçları ortaya koymaktadır. Araştırma bulguları alan yazındaki bulgular eşliğinde tartışılmış ve programın daha verimli olabilmesi için önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Boyacı, A. (2011). Erasmus değişim programı öğrencilerinin geldikleri ve Türkiye’de öğrenim gördükleri üniversitedeki sınıf yönetimine ilişkin karşılaştırmalı görüşleri (Anadolu Üniversitesi örneği). Eğitim ve Bilim, 36,270-282.
  • Brown, D. (2002). The role of work and cultural values in occupational choice, satisfaction, and success: A theoretical statement. Journal of Counseling & Development, 80, (1), 48-56.
  • Çepni, S. (2007). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş, (Genişletilmiş 3. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Demir, A. ve Demir, S. (2009). Erasmus programının kültürler arası diyalog ve etkileşim açısından değerlendirilmesi (Öğretmen adaylarıyla nitel bir çalışma). Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(9), 95-105.
  • Demirkaya, H. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının küresel ısınma kavramını algılamaları ve öğrenme stilleri: Fenomenografik bir analiz. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 8, 727- 752.
  • Ersoy, A. & Günel, E. (2011). Cross-cultural experiences through Erasmus: Pre-service teachers’ individual and professional development. Eurasian Journal of EducationalResearch, 42, 63-78.
  • Guo, Y., Arthur, N. & Lund, D. (2009). Intercultural inquiry with pre-service teachers. Intercultural Education, 20, 565-577.
  • Lincoln, Y. S. & Guba, E. G. (1985). Naturalistic Inquiry. Newbury Park: Sage Publications. Magos, K. (2007). The contribution of action-research to training teachers in intercultural education: A research in the field of Greek minority. Teaching &Teacher Education. 23, 1102–1112.
  • Malewski, E. & Phillion, J. (2009). International field experiences: The impact of class, gender and race on the perceptions and experiences of preservice teachers. Teaching & Teacher Education, 25, 52–60.
  • Moustakas, C. E (2004). Fenomenolojik araştırma yöntemleri. Sage Publications.
  • Maxwell, J. A. (2018). Nitel araştırma tasarımı. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Mirici, İ. H., İlter, G. B., Saka, Ö. & Glover, P. (2009). Educational exchanges and Erasmus intensive language courses: A case study for Turkish courses. Education & Science, 34, 148-159.
  • Norberg, K. (2000). Intercultural education and teacher education in Sweden. Teaching ve Teacher Education, 16, 511-519. Önder-Kasapoğlu, R. ve Balcı, A. (2010). Erasmus öğrenim hareketliliği programının 2007 yılında programdan yararlanan Türk öğrenciler üzerindeki etkileri. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi, 9(2), 93-116.
  • Rençber, A. (2005). Avrupa birliği eğitim ve gençlik programları: Genel eğitim programı çerçevesinde yüksek öğretim alanında AB programı (Erasmus). T.C. Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü, Devlet Bütçe Uzmanlığı Araştırma Raporu.
  • Sancak, A. (2009). Kültürlerarası diyalog açısından öğrenci değişim programları. Erasmus örneği. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Sakarya Üniversitesi.
  • Sarıtaş, E. (2011). Avrupa Birliği Erasmus programına katılan Türk ve yabancı öğrencilerin programla ilgili görüşlerinin karşılaştırılması. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Bursa Uludağ Üniversitesi.
  • Serbest, F. (2005). Avrupa Birliği yükseköğretim programı Erasmus ve Türkiye’nin katılımı. Avrupa Çalışmaları Dergisi, 4 (2), 105-123.
  • Şahin, M. (2008). Cross-cultural experience in preservice teacher education. Teaching ve Teacher Education, 24, 1777–1790.
  • Şahin, E. (2013). Erasmus programına katılan Türk öğrencilerin görüşlerinin değerlendirilmesi. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi. Tekin, U. ve Gencer, A. H. (2013). Effects of the Erasmus programme on Turkish universities and university students. Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 15(1), 109-122.
  • Topçu, İ. (2011). Avrupa Birliği eğitim programlarından Erasmus programına katılan akademisyenlerin izlenimleri. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 8-17.
  • Türkiye Ulusal Ajans. (2021). Erasmus+ bireylerin öğrenme hareketliliği raporu. Ankara: T.C. Dışişleri Bakanlığı, Avrupa Birliği Başkanlığı Yayınları.
  • Tüzün, F. (2015). Erasmus teaching staff mobility: From the perceptions of Turkish ELT academics. [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. İstanbul Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Wiggins, R. A., Follo, E. J. & Eberly, M. B. (2007). The impact of a field immersion program onpre-service teachers’ attitudes toward teaching in culturally diverse classrooms. Teaching & Teacher Education, 23, 653–663.
  • Yalçınkaya, D. (2016). An informal learning practice reflects its importance. International Journal of Management and Applied Science. 2, (12), 43-46.
  • Yağcı, E., Ekinci, C. E., Burgaz, B., Kelecioğlu, H. ve Ergene, T. (2007). Yurtdışına giden Hacettepe Üniversitesi Erasmus öğrencilerinin memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 229-239.
  • Yayan, M. (2003). AB Eğitim Programları ve Türkiye’nin Yararlanma Kabiliyeti. Milli Eğitim Dergisi (158), 112-148.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yuen, C. Y. M. (2010). Dimensions of diversity: Challenges to secondary school teachers with implications for intercultural teacher education. Teaching & Teacher Education, 26, 732–741.
Toplam 28 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ali Rıza Yavrutürk 0000-0002-6724-6019

Serpil Reisoğlu 0000-0003-4603-5236

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Yavrutürk, A. R., & Reisoğlu, S. (2022). Erasmus+ Öğrenci Değişim Programına Katılan Ortaöğretim Öğrencilerinin Program Kazanımları Kapsamında Bilgelik Karakteri ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 11(4), 667-680. https://doi.org/10.30703/cije.1104881

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551