The aim of this study is to examine the experiences of the students participating in the Erasmus+ student exchange program and their views on the wisdom character gains within the scope of this mobility. In the research, phenomenological design was used. Ten students who studied at a state science high school in the 2021-2022 academic year went to Greece within the scope of the Erasmus+ student exchange program and were selected by the criterion sample method. The opinions of the participants were obtained through semi-structured interview form. After obtaining the necessary permissions for the study, the participants were informed about the study. Interviews were held at the appropriate time for the students. Then, the data were analyzed by comparative analysis method. As a result of the research, it was seen that the participants reached the gains related to the character of wisdom within the scope of the program. As a result, students participating in the Erasmus+ student exchange program; It has been seen that they have gained important gains in terms of the development of original thinking, open-mindedness, curiosity, self-expression skills and their interest in learning. As a result, it is seen that the students participating in the mobility stated that they gained many skills such as international perspective, critical thinking skills, the ability to tolerate and adapt to differences, and project-based collaborative learning skills. Research findings reveal important results in terms of being a source for field studies and for the Erasmus+ student exchange program to be more qualified. The research findings were discussed in the light of the findings in the literature and suggestions were made to make the program more efficient.
Wisdom character Erasmus+ programme Intercultural experience Secondary school student Student opinions
Bu çalışmanın amacı, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin deneyimleri ve bu hareketlilik kapsamında bilgelik karakteri kazanımları ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel yöntem çerçevesinde fenomenolojik desen kullanılmıştır. Araştırmaya 2021-2022 öğretim yılı içerisinde bir devlet fen lisesinde öğrenim gören, Erasmus+ öğrenci değişim programı kapsamında Yunanistan’a giden ve amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnek yöntemi ile seçilen 10 öğrenci katılmıştır. Katılımcıların görüşleri yarı yapılandırılmış görüşme formları ile alınmıştır. Çalışma için gerekli izinler alındıktan sonra katılımcılara çalışma hakkında bilgi verilmiştir. Görüşmeler öğrencilerin uygun oldukları zaman diliminde yapılmıştır. Daha sonra, veriler karşılaştırmalı analiz metodu ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların program kapsamında bilgelik karakteri ile ilgili kazanımlara ulaştıkları görülmüştür. Sonuç olarak, Erasmus+ öğrenci değişim programına katılan öğrencilerin; özgün düşünme, açık fikirli olma, merak etme, kendini ifade etme becerilerinin ve öğrenmeye karşı ilgilerinin gelişimi açısından önemli kazanımlar edindikleri görülmüştür. Sonuç olarak, hareketliliğe katılan öğrencilerin uluslararası bakış açısı, eleştirel düşünebilme becerisi, farklılıkları hoş görme ve farklılıklara uyum sağlama becerisi, proje tabanlı işbirlikçi öğrenme becerileri gibi birçok beceriyi kazandıklarını ifade ettikleri görülmektedir. Araştırma bulguları, alan çalışmalarına kaynaklık etmek açısından ve Erasmus+ öğrenci değişim programının daha nitelikli olabilmesi için önemli sonuçları ortaya koymaktadır. Araştırma bulguları alan yazındaki bulgular eşliğinde tartışılmış ve programın daha verimli olabilmesi için önerilerde bulunulmuştur.
Bilgelik karakteri Erasmus+ Programı Kültürlerarası deneyim Ortaöğretim öğrencisi Öğrenci görüşleri Wisdom character Erasmus+ programme Intercultural experience Secondary school student Student opinions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 11 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606