The aim of this study is to evaluate the art literacy of the students who continue their education in the departments related to art education. Students who continue their education at Sivas Cumhuriyet University, Faculty of Education (Department of Painting and Music), Faculty of Communication (Radio, television and cinema department), Faculty of Architecture and Design, Faculty of Letters (Art History) were included in the study. There were 261 students in the study; 59 students were in first grade, 53 students were in second grade, 71 students were in third grade and 78 students were in fourth grade, and the general screening model was used in the study. Data were obtained by using the Student Information Form and Art Literacy Scale and analyzed in the SPSS package program. The study has determined that the students' art literacy is at a moderate level according to the average scores they get in using artistic knowledge, defining the need for artistic knowledge, turning theoretical research into performance, and reaching artistic knowledge, which are the sub-dimensions of Art Literacy Scale. While art literacy was the highest among the students studying in the Art History department, it was the lowest in the Graphics Department students. In addition, it was determined that while the art literacy was the lowest among the first-year students, the art literacy increased as the grade increased, and it was the highest among the fourth-grade students. The result indicated that the students who like museum visits have higher art literacy than those who don't. As a result, the level of art literacy is moderate for the students who continue their education in art-related departments. Reviewing and improving the curricula in terms of literacy in art-related education institutions will increase the use and sharing of a common art language at the universal level.
literacy art art education art literacy evaluation of art literacy
Bu çalışmanın amacı, sanat eğitimi ile ilgili bölümlerde öğrenimini sürdüren öğrencilerde sanat okuryazarlığının değerlendirilmesidir. Çalışmanın örneklemini Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi (Resim ve Müzik bölümü), İletişim Fakültesi (Radyo, televizyon ve sinema bölümü), Mimarlık ve Tasarım Fakültesi, Edebiyat Fakültesinde (Sanat Tarihi) eğitimleri devam eden; 59 birinci sınıf, 53 ikinci sınıf, 71 üçüncü sınıf ve 78 dördüncü sınıf olmak üzere toplam 261 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modelinden yararlanılmıştır. Veriler, Öğrenci Bilgi Formu ve Sanat Okuryazarlığı Ölçeği (SOYÖ) kullanılarak elde edilmiş, SPSS paket programında analiz edilmiştir. Öğrencilerde, SOYÖ alt boyutları olan sanatsal bilgiyi kullanma, sanatsal bilgi ihtiyacını tanımlama, kuramsal araştırmaları performansa döndürebilme ve sanatsal bilgilere ulaşmada aldıkları puan ortalamalarına göre sanat okuryazarlığının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Sanat Tarihi bölümünde okuyan öğrencilerde sanat okuryazarlığı en yüksek iken, Grafik bölümü öğrencilerinde en düşük bulunmuştur. Ayrıca, birinci sınıf öğrencilerinde sanat okuryazarlığı en düşükken sınıf yükseldikçe sanat okuryazarlığının arttığı ve dördüncü sınıf öğrencilerinde en yüksek olduğu belirlenmiştir. Müze ziyaretlerini seven öğrencilerde, sevmeyenlere göre sanat okuryazarlığının yüksek olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak, sanat okuryazarlık düzeyi sanatla ilgili bölümlerde öğrenimini sürdüren öğrencilerde orta düzeydedir. Sanatla ilgili eğitim kurumlarında öğretim programlarının okuryazarlık yönünden gözden geçirilmesi ve geliştirilmesi evrensel düzeyde ortak sanat dili kullanımı ve paylaşımını arttıracaktır.
Okuryazarlık sanat sanat okuryazarlığı sanat okuryazarlığının değerlendirilmesi literacy art art education art literacy evaluation of art literacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022Cilt: 11 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606