Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Koronavirüs (Covid-19) Salgını Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 3, 1168 - 1193, 26.09.2021
https://doi.org/10.30703/cije.819946

Öz

Bu çalışmanın amacı koronavirüs salgını nedeniyle acil ve zorunlu olarak yürütülen uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerini tespit etmektir. Bu amaçla okul yöneticileri ve öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşleri alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2019-2020 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Bingöl ilindeki devlet okullarında görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenler oluşturmaktadır. Çalışma grubunda farklı eğitim kademelerinde görev yapan 187 gönüllü katılımcı yer almaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış form ile toplanmıştır. Çevrimiçi olarak toplanan araştırma verilerinin betimsel analizi ve içerik analizi birlikte yapılmıştır. Analiz sonrasında uzaktan eğitimin olumsuz yönlerine ilişkin sekiz, olumlu yönlerine ilişkin altı tema oluşturulmuştur. Araştırma sonuçlarına göre, salgın döneminde yürütülen uzaktan eğitime ilişkin en çok tekrarlanan olumsuz görüş, internet erişimine ve teknolojiye bağlı yaşanan sorunlardır. Bu süreçte birçok öğretmen ve öğrenci EBA’ya bağlanmakta güçlük çekmiştir. Birçok öğrenci uzaktan eğitim için gerekli olan teknolojik cihazlara sahip olmadığından uzaktan eğitim alamamaktadır. Uzaktan eğitim sürecinde, eğitimde fırsat eşitsizliği artmıştır. Özellikle uygulama gerektiren dersler verimsiz geçmektedir. Motivasyon kaybı yaşayan öğrencilerin uzaktan eğitim derslerine katılım düzeyi düşüktür. Bununla birlikte, virüs bulaşma riskini azaltarak salgının önlenmesine katkı sağlaması, eğitimin kesintiye uğramaması, eğitim teknolojilerinin kullanılmasının yaygınlaşması, zaman ve mekan açısından esneklik sağlaması vb., etkenler ise zorunlu uzaktan eğitimin olumlu yönleri olarak görülmektedir.

Kaynakça

  • Akyürek, M. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 1-9. https://doi.org/10.46423/izujed.709983
  • Aydemir, M. (2018). Uzaktan eğitim program, ders ve materyal tasarımı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Al Lily, A. E.,Ismail, A. F., Abunasser, F. M. and Alqahtani, R. H. A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society, 101317. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101317
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142. ttps://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cabı, E. ve Ersoy, H. (2017). Yükseköğretimde uzaktan eğitim uygulamalarının incelenmesi: Türkiye örneği. Journal of Higher Education&Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(3). doi: 10.5961/jhes.2017.219
  • Chen, T.,Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J. and Cong, G. (2020, September). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the Covid-19 pandemic. In Healthcare (Vol. 8, No. 3, p. 200). Multidisciplinary Digital Publishing Institute. doi: 10.3390/healthcare8030200
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203029053
  • Creswel, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Djalilova, K. M. (2020). Advantages and disadvantages of distance learning. Наука и образованиесегодня, (7), 70-72.
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124. https://doi.org/10.25306/skad.896420
  • George, M. L. (2020). Effectiveteaching and examination strategies for undergraduate learning during Covid-19 school restrictions. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 23-48. https://doi.org/10.1177/0047239520934017
  • Haber 7 (2020, 28 Nisan). Binlerce öğretmenin kişisel bilgileri çalındı. Erişim:https://www.sozcu.com.tr/2020/egitim/son-dakika-zoom-skandali-boyut-degistirdi-binlerce-ogretmenin-kisisel-bilgileri-calindi-5778896/
  • Han, F. ve Demirbilek, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını süresince yürütülen zorunlu uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış makale taslağı. https://doi.org/10.35826/ijoess.2897
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Jowsey, T., Foster, G., Cooper-Ioelu, P. and Jacobs, S. (2020). Blended learning via distance in pre-registration nursingeducation: A scoping review. Nurse education in practice, 102775. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2020.102775
  • Kaçan, A , Gelen, İ . (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1), 1-21.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Karakuş, N. Ucuzsatar, N. Karacaoğlu, M. Ö. Esendemir, N ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Kawano, S., & Kakehashi, M. (2015). Substantial impact of school closure on the transmission dynamics during the pandemic flu H1N1-2009 in Oita, Japan. PloSone, 10(12), e0144839. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0144839
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Mayring, P., Gümüş, A. ve Durgun, S. M. (2011). Nitel sosyal araştırmaya giriş: Nitel düşünce için bir rehber. Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
  • MEB (2020). Uzaktan Eğitim. "EBA Destek Noktaları" Uzaktan eğitime erişimin önündeki engelleri kaldırıyor. Erişim. http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/www/eba-destek-noktalari-uzaktan-egitime-erisimin-onundeki-engelleri-kaldiriyor/icerik/63
  • MEB (2021). EBA destek noktası. Erişim tarihi: 13.04.2021 http://ebadesteknoktasi.meb.gov.tr/
  • MEB (2020). Yüz yüze ve uzaktan eğitim. 08 Ekim. Sayı: 43769797-10.07.01-E.14430520.
  • MEB (2020). Fatih projesi BT rehberliği görevini yürütecek öğretmenlerin görevleri. Erişim: https://tekirdag.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/24132400_EK1_BTR_Gorevleri.pdf
  • MEB (2020). İzleme ve değerlendirme raporu 2020. “Küresel Salgın Döneminde Uzaktan eğitim”. Erişim tarihi: 19.01.2021 https://bianet.org/system/uploads/1/files/attachments/000/003/297/original/MEB_rapor.pdf?1613124134
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri). Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moore, M.G. and Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of on line learning (what'snew in education) (3rd ed.). Boston, MA: Wadsworth Publishing.
  • Moore, M. G. and Kearsley, G. (2005). Distance education a systems view. Thomson Wadsworth.
  • Nenko, Y., Кybalna, N. And Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 Distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, 5, e8925-e8925. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
  • Onat Kocabıyık, O. (2015). Olgu bilim ve gömülü kuram: bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1) , 55-66.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the Ministry of National Education in the times of Covid-19 pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. F. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 595-605. https://doi.org/10.14230/joiss227
  • Park, S. W., Jang, H. W., Choe, Y. H., Lee, K. S., Ahn, Y. C., Chung, M. J., ... & Han, T. (2016). Avoiding student infection during a Middle East respiratory syndrome (MERS) outbreak: A single medical school experience. Korean journal of medical education, 28(2), 209. doi: 10.3946/kjme.2016.30
  • Salleh, F. I. M., Ghazali, J. M., Ismail, W. N. H. W., Alias, M. and Rahim, N. S. A. (2020). The impacts of Covid-19 through online learning usage for tertiary education in Malaysia. Journal of Critical Reviews, 7(8), 147-149. http://dx.doi.org/10.31838/jcr.07.08.30
  • Silverman D. ve Marvasti, A. (2008). Doing qualitative research: A comprehensive guide. ThousandOaks, CA: Sage.
  • Solak, H, Ütebay, G. ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açık eğitim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 41-52.
  • Sönmez, V., ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri [Exemplified scientific research methods]. Ankara: ANI Yayıncılık.
  • Sözcü (2020, 14 Nisan). Yarım milyondan fazla Zoom hesabı çalındı! Erişim: https://www.haber7.com/teknoloji/haber/2963602-yarim-milyondan-fazla-zoom-hesabi-calindi.
  • Şenel, T. ve Aslan, O. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2).
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası.(1982). Madde 42.
  • Yamamato, T. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. Doi: 10.26701/uad.711110
  • Yaman, E., Mermer, E. Ç., ve Mutlugil, S. (2009). İlköğretim okulu öğrencilerinin etik davranışlara ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 93-108.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.(9. Genişletilmiş Baskı) Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Singh, V., & Thurman, A. (2019). How manyways can we define online learning? A systematic literature review of definitions of online learning (1988-2018). American Journal of Distance Education, 33(4), 289-306. https://doi.org/10.1080/08923647.2019.1663082
  • Wheeler, C. C., Erhart, L. M. and Jehn, M. L. (2010). Effect of school closure on the incidence of influenza amongs chool-age children in Arizona. Public health reports, 125(6), 851-859. https://doi.org/10.1177/003335491012500612

Views of School Administrators and Teachers on Distance Education During the Covid-19 Pandemic

Yıl 2021, Cilt: 10 Sayı: 3, 1168 - 1193, 26.09.2021
https://doi.org/10.30703/cije.819946

Öz

This study aims to determine the positive and negative aspects of distance education, which is carried out urgently and necessarily due to the coronavirus pandemic. For this purpose, the views of school administrators and teachers about the distance education process were taken. Phenomenological design, one of the qualitative research designs, was used in the study. The universe of the study consists of school administrators and teachers working in public schools in Bingöl province in the second term of the 2019-2020 academic year. 187 volunteer participants are working at different educational levels in the study group. Research data were collected through a semi-structured form. Descriptive and content analysis of research data collected online were done together. After the analysis, eight themes related to negative aspects and six themes related to positive aspects of distance education were formed. According to the research results, the most repetitive negative opinion regarding distance education conducted during the pandemic period is the problems related to internet access and technology. During this period, many teachers and students had difficulties in connecting to EBA. Many students cannot receive distance education because they do not have the technological devices required for distance education. In the distance education process, inequality of opportunity in education has increased. Especially, the lessons that require practice are inefficient. Participation in distance education lessons is low for students who experience a loss of motivation. However, factors such as contributing to the prevention of the pandemic by reducing the risk of virus transmission, not interrupting education, the widespread use of educational technologies, providing flexibility in terms of time, place, etc. are seen as positive aspects of compulsory distance education.

Kaynakça

  • Akyürek, M. (2020). Uzaktan eğitim: Bir alanyazın taraması. Medeniyet Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4 (1), 1-9. https://doi.org/10.46423/izujed.709983
  • Aydemir, M. (2018). Uzaktan eğitim program, ders ve materyal tasarımı. Konya: Eğitim Yayınevi.
  • Al Lily, A. E.,Ismail, A. F., Abunasser, F. M. and Alqahtani, R. H. A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society, 101317. https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2020.101317
  • Başaran, M., Doğan, E., Karaoğlu, E. ve Şahin, E. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 368-397.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142. ttps://doi.org/10.29065/usakead.777652
  • Büyüköztürk, Ş. Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Cabı, E. ve Ersoy, H. (2017). Yükseköğretimde uzaktan eğitim uygulamalarının incelenmesi: Türkiye örneği. Journal of Higher Education&Science/Yüksekögretim ve Bilim Dergisi, 7(3). doi: 10.5961/jhes.2017.219
  • Chen, T.,Peng, L., Yin, X., Rong, J., Yang, J. and Cong, G. (2020, September). Analysis of user satisfaction with online education platforms in China during the Covid-19 pandemic. In Healthcare (Vol. 8, No. 3, p. 200). Multidisciplinary Digital Publishing Institute. doi: 10.3390/healthcare8030200
  • Cohen, L., Manion, L. and Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203029053
  • Creswel, J. W. (2016). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni. (Çev: M. Bütün ve S. B. Demir). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Djalilova, K. M. (2020). Advantages and disadvantages of distance learning. Наука и образованиесегодня, (7), 70-72.
  • Doğan, S. ve Koçak, E. (2020). EBA sistemi bağlamında uzaktan eğitim faaliyetleri üzerine bir inceleme. Ekonomi ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(14), 111-124. https://doi.org/10.25306/skad.896420
  • George, M. L. (2020). Effectiveteaching and examination strategies for undergraduate learning during Covid-19 school restrictions. Journal of Educational Technology Systems, 49(1), 23-48. https://doi.org/10.1177/0047239520934017
  • Haber 7 (2020, 28 Nisan). Binlerce öğretmenin kişisel bilgileri çalındı. Erişim:https://www.sozcu.com.tr/2020/egitim/son-dakika-zoom-skandali-boyut-degistirdi-binlerce-ogretmenin-kisisel-bilgileri-calindi-5778896/
  • Han, F. ve Demirbilek, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin Covid-19 salgını süresince yürütülen zorunlu uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Yayınlanmamış makale taslağı. https://doi.org/10.35826/ijoess.2897
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Jowsey, T., Foster, G., Cooper-Ioelu, P. and Jacobs, S. (2020). Blended learning via distance in pre-registration nursingeducation: A scoping review. Nurse education in practice, 102775. https://doi.org/10.1016/j.nepr.2020.102775
  • Kaçan, A , Gelen, İ . (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası Eğitim Bilim ve Teknoloji Dergisi, 6 (1), 1-21.
  • Karadağ, E. ve Yücel, C. (2020). Yeni tip Koronavirüs pandemisi döneminde üniversitelerde uzaktan eğitim: Lisans öğrencileri kapsamında bir değerlendirme çalışması. Yükseköğretim Dergisi, 10(2), 181-192. https://doi.org/10.2399/yod.20.730688
  • Karakuş, N. Ucuzsatar, N. Karacaoğlu, M. Ö. Esendemir, N ve Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297. https://doi.org/10.29000/rumelide.752297
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Journal of Social and Humanities Sciences Research, 7(53), 1262-1274. http://dx.doi.org/10.26450/jshsr.1868
  • Kawano, S., & Kakehashi, M. (2015). Substantial impact of school closure on the transmission dynamics during the pandemic flu H1N1-2009 in Oita, Japan. PloSone, 10(12), e0144839. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0144839
  • Keskin, M. ve Özer Kaya, D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Katip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Mayring, P., Gümüş, A. ve Durgun, S. M. (2011). Nitel sosyal araştırmaya giriş: Nitel düşünce için bir rehber. Ankara: Bilgesu Yayıncılık.
  • MEB (2020). Uzaktan Eğitim. "EBA Destek Noktaları" Uzaktan eğitime erişimin önündeki engelleri kaldırıyor. Erişim. http://uzaktanegitim.meb.gov.tr/www/eba-destek-noktalari-uzaktan-egitime-erisimin-onundeki-engelleri-kaldiriyor/icerik/63
  • MEB (2021). EBA destek noktası. Erişim tarihi: 13.04.2021 http://ebadesteknoktasi.meb.gov.tr/
  • MEB (2020). Yüz yüze ve uzaktan eğitim. 08 Ekim. Sayı: 43769797-10.07.01-E.14430520.
  • MEB (2020). Fatih projesi BT rehberliği görevini yürütecek öğretmenlerin görevleri. Erişim: https://tekirdag.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_08/24132400_EK1_BTR_Gorevleri.pdf
  • MEB (2020). İzleme ve değerlendirme raporu 2020. “Küresel Salgın Döneminde Uzaktan eğitim”. Erişim tarihi: 19.01.2021 https://bianet.org/system/uploads/1/files/attachments/000/003/297/original/MEB_rapor.pdf?1613124134
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri). Turan (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Moore, M.G. and Kearsley, G. (2011). Distance education: A systems view of on line learning (what'snew in education) (3rd ed.). Boston, MA: Wadsworth Publishing.
  • Moore, M. G. and Kearsley, G. (2005). Distance education a systems view. Thomson Wadsworth.
  • Nenko, Y., Кybalna, N. And Snisarenko, Y. (2020). The COVID-19 Distance learning: Insight from Ukrainian students. Revista Brasileira de Educação do Campo, 5, e8925-e8925. https://doi.org/10.20873/uft.rbec.e8925
  • Onat Kocabıyık, O. (2015). Olgu bilim ve gömülü kuram: bazı özellikler açısından karşılaştırma. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6 (1) , 55-66.
  • Özer, M. (2020). Educational policy actions by the Ministry of National Education in the times of Covid-19 pandemic in Turkey. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28 (3), 1124-1129. https://doi.org/10.24106/kefdergi.722280
  • Özyürek, A., Begde, Z., Yavuz, N. F. ve Özkan, İ. (2016). Uzaktan eğitim uygulamasının öğrenci bakış açısına göre değerlendirilmesi. Karabük Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(2), 595-605. https://doi.org/10.14230/joiss227
  • Park, S. W., Jang, H. W., Choe, Y. H., Lee, K. S., Ahn, Y. C., Chung, M. J., ... & Han, T. (2016). Avoiding student infection during a Middle East respiratory syndrome (MERS) outbreak: A single medical school experience. Korean journal of medical education, 28(2), 209. doi: 10.3946/kjme.2016.30
  • Salleh, F. I. M., Ghazali, J. M., Ismail, W. N. H. W., Alias, M. and Rahim, N. S. A. (2020). The impacts of Covid-19 through online learning usage for tertiary education in Malaysia. Journal of Critical Reviews, 7(8), 147-149. http://dx.doi.org/10.31838/jcr.07.08.30
  • Silverman D. ve Marvasti, A. (2008). Doing qualitative research: A comprehensive guide. ThousandOaks, CA: Sage.
  • Solak, H, Ütebay, G. ve Yalçın, B. (2020). Uzaktan eğitim öğrencilerinin basılı ve dijital ortamdaki sınav başarılarının karşılaştırılması. Açık eğitim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6 (1), 41-52.
  • Sönmez, V., ve Alacapınar, F. G. (2011). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri [Exemplified scientific research methods]. Ankara: ANI Yayıncılık.
  • Sözcü (2020, 14 Nisan). Yarım milyondan fazla Zoom hesabı çalındı! Erişim: https://www.haber7.com/teknoloji/haber/2963602-yarim-milyondan-fazla-zoom-hesabi-calindi.
  • Şenel, T. ve Aslan, O. (2014). Okul öncesi öğretmen adaylarının bilim ve bilim insanı kavramlarına ilişkin metaforik algıları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2).
  • Türkiye Cumhuriyeti Anayasası.(1982). Madde 42.
  • Yamamato, T. G. ve Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi (online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34. Doi: 10.26701/uad.711110
  • Yaman, E., Mermer, E. Ç., ve Mutlugil, S. (2009). İlköğretim okulu öğrencilerinin etik davranışlara ilişkin görüşleri: Nitel bir araştırma. Değerler Eğitimi Dergisi, 7(17), 93-108.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.(9. Genişletilmiş Baskı) Ankara: Seçkin Yayınevi.
  • Singh, V., & Thurman, A. (2019). How manyways can we define online learning? A systematic literature review of definitions of online learning (1988-2018). American Journal of Distance Education, 33(4), 289-306. https://doi.org/10.1080/08923647.2019.1663082
  • Wheeler, C. C., Erhart, L. M. and Jehn, M. L. (2010). Effect of school closure on the incidence of influenza amongs chool-age children in Arizona. Public health reports, 125(6), 851-859. https://doi.org/10.1177/003335491012500612
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ferhat Han 0000-0001-6556-9685

Nesip Demirbilek 0000-0001-5133-7111

Hasan Demirtaş 0000-0002-4223-5786

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021Cilt: 10 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Han, F., Demirbilek, N., & Demirtaş, H. (2021). Okul Yöneticisi ve Öğretmenlerin Koronavirüs (Covid-19) Salgını Sürecinde Yürütülen Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 10(3), 1168-1193. https://doi.org/10.30703/cije.819946

Cited By
















e-ISSN: 2147-1606

14550        14551