BibTex RIS Kaynak Göster

An İnvestigation into the Application of Canvas Pictures on Clothes from an İnterdisciplinary Perspective

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 4, 72 - 83, 19.03.2016

Öz

In the field of plastic arts, the idea of addressing art with an integrative perspective has
brought alternative views to the artistic interpretations in the world of art. Art of digital
printing, used as multiple forms of artistic expression or combination oftechniques, is also
used in the field of wearable arts as well as other newly emerging art forms. Ġn this study
was been to form authentic design through an intellectual, experimental and creative
process by combining two different practical fields of art. The authentic form, obtained by
starting out of the arrangements of oil on- canvas paintings which direct and form the
infrastructure of designing process, was applied on prototype clothing design by using
digital printing technique. In this study, where experimental methods have been used, some
specific sections was taken taken out of works by using the technique „oil-on canvas‟ at
dimensions of These sections was a 45x40, 45x50 ve 50x90 cm dapted on fabric via digital
printing technique by re-designing through artistic sensitivity on computer environment.
The clothing patterns at measurements of 1/1 obtained via “drape technique” were applied
on digital printed fabric and final clothing forms were obtained.

Kaynakça

  • AKALAN, Güler, (2000). Gravür. Kale Yayınları
  • AKÇADOĞAN, Irmak İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayıncılık
  • ASLAN, Cafer,(2007) “Çizginin Sanatsal Tekstildeki Yeri”, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, (Sanatta Yeterlik Tezi), İstanbul
  • ATALAYER, Faruk,(1994). Temel Sanat Öğeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fak. Yayınları, No:5
  • BOWLES, Melanie, İSAAC, Ceri, (2009). Dijital Tekstil Tasarımı. İstanbul: Güncel Yayınları ERGÜR, Atilla,(2000). “Moda –Tasarım”. Moda Tasarım Hizmetiçi Eğitim Kursu Ders Notları, Ankara: M.E. B Yayınları
  • HAYDAROĞLU, Mine, (2008).Sanat Dünyamız. Sayı:107
  • ÖNLÜ, Nesrin,(2004). “Tasarımda Yaratıcılık ve İşlevsellik, Tekstil Tasarımındaki Konumu”,Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1)
  • SAĞLAMTİMUR, Zuhal Özel,(2010). “Dijital Sanat”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 213-238
  • SVENDSEN, Lars,(2008). “Moda ve Sanat”, Sanat Dünyamız Dergisi. 107, 97-98
  • UÇAR, Tevfik Fikret,(2004), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul: İnkılâp Yayınları http://tr.artlimits.com/pages/fine-art-print-making(17-04-2012,e.s.15.35) http://www.julieartisans.com/whatis.html-“What is Art to Wear? Julie Artisans' Gallery”,2010,( 05.04.2012, e.s. 19.20)
  • (http://www.forumgerçek.com/showthread.php?t=44512) (17-04-2012,e.s.16.30)

Disiplinler Ararası Bağlamda Tuval Resimlerinin, Dijital Baskı Yöntemi Kullanılarak Giyilebilir Sanatta Uygulanmasına Yönelik Bir Çalışma

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 4, 72 - 83, 19.03.2016

Öz

Plastik sanatlar alanında, sanatın bütünleştirici bir bakışla ele alınması düşüncesi, günümüz sanat dünyasında sanatsal yorumlara alternatif bakışlar getirmiştir. Birden fazla sanatsal biçimi ya da teknik anlatımı bir arada kullanabilen ve plastik bir anlatım tekniği olarak da sıkça kullanılan dijital baskı sanatı, her yeni gelişen sanat biçiminde olduğu gibi giyilebilir sanat alanında da kullanılmaktadır. Bu çalışmanın amacı; iki farklı uygulamalı sanat alanını birleştirerek, düşünsel, deneyimsel ve yaratıcı bir süreç ile özgün tasarımlar oluşturmaktır. Tasarım sürecine yön veren ve alt yapısını oluşturan tuval üzerine yağlı boya resimlerin düzenlemelerinden yola çıkarak elde edilen özgün formlar, prototip giysi tasarımları üzerinde dijital baskı tekniği kullanılarak uygulanacaktır. 45x40, 45x50 ve 50x90 cm. boyutlarında tuval üzerine yağlıboya tekniğiyle oluşturulan üç adet resimden yola çıkarak oluşturulan giysi formları, bilgisayar ortamında sanatçı duyarlığıyla yeniden tasarlanarak, dijital baskı tekniğiyle kumaş üzerine aktarılacaktır. Drape tekniği ile elde edilen 1/1 ölçülerindeki giysi kalıpları, dijital baskısı yapılmış kumaşlar üzerine uygulanarak, bitmiş giysi formları elde edilecektir.

Kaynakça

  • AKALAN, Güler, (2000). Gravür. Kale Yayınları
  • AKÇADOĞAN, Irmak İ. (2006). Temel Sanat Eğitimi ve Dijital Ortam. İstanbul: Epsilon Yayıncılık
  • ASLAN, Cafer,(2007) “Çizginin Sanatsal Tekstildeki Yeri”, Marmara Üniversitesi, Güzel Sanatlar Enstitüsü, (Sanatta Yeterlik Tezi), İstanbul
  • ATALAYER, Faruk,(1994). Temel Sanat Öğeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fak. Yayınları, No:5
  • BOWLES, Melanie, İSAAC, Ceri, (2009). Dijital Tekstil Tasarımı. İstanbul: Güncel Yayınları ERGÜR, Atilla,(2000). “Moda –Tasarım”. Moda Tasarım Hizmetiçi Eğitim Kursu Ders Notları, Ankara: M.E. B Yayınları
  • HAYDAROĞLU, Mine, (2008).Sanat Dünyamız. Sayı:107
  • ÖNLÜ, Nesrin,(2004). “Tasarımda Yaratıcılık ve İşlevsellik, Tekstil Tasarımındaki Konumu”,Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 3(1)
  • SAĞLAMTİMUR, Zuhal Özel,(2010). “Dijital Sanat”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(3), 213-238
  • SVENDSEN, Lars,(2008). “Moda ve Sanat”, Sanat Dünyamız Dergisi. 107, 97-98
  • UÇAR, Tevfik Fikret,(2004), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İstanbul: İnkılâp Yayınları http://tr.artlimits.com/pages/fine-art-print-making(17-04-2012,e.s.15.35) http://www.julieartisans.com/whatis.html-“What is Art to Wear? Julie Artisans' Gallery”,2010,( 05.04.2012, e.s. 19.20)
  • (http://www.forumgerçek.com/showthread.php?t=44512) (17-04-2012,e.s.16.30)
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Articles
Yazarlar

Leyla Kodaman

Safiye Sarı

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Kodaman, L., & Sarı, S. (2016). An İnvestigation into the Application of Canvas Pictures on Clothes from an İnterdisciplinary Perspective. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 2(4), 72-83.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551