The purpose of this study is to describe the perceptions of early childhood teachers about the influence of physical environment on their instruction process and behavior management practices. Twenty-two female early childhood teachers participated in the study; eleven teachers from the public sector and eleven from private schools. A researcher-developed semi-structured interview protocol was used to collect data. After data analysis, 3 main themes were determined: (1) factors influencing classroom management, (2) physical environment and (3) the influence of physical environment on instruction and behavior management practices. The findings of the study show that there are some differences between private and public school teachers’ perceptions related to the factors influencing classroom management, the physical environment of their classrooms and effect of the physical environment on teachers’ instruction and behavior management practices.
physical environment instruction behavior management teachers' perceptions early childhood teachers
Bu çalışmanın amacı, sınıfın fiziksel özelliklerinin öğretim süreci ve davranış yönetimi üzerindeki etkisi ile ilgili okul öncesi öğretmenlerinin algılarını ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 11'i özel okul öncesi eğitim kurumlarında, 11'i ise devlet okullarında çalışan 22 bayan okul öncesi öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formu kullanılmıştır. Veri analizi sonucunda, 3 ana tema belirlenmiştir: (1) sınıf yönetimini etkileyen faktörler, (2) sınıfın fiziksel özellikleri ve (3) sınıfın fiziksel özelliklerinin öğretmenlerin öğretim süreci ve davranış yönetimi uygulamaları üzerindeki etkisi. Bulgular, sınıf yönetimini etkileyen faktörler, sınıfların fiziksel özellikleri ve bu özelliklerin sınıftaki öğretim süreci ve davranış yönetimi üzerindeki etkileri ile ilgili olarak, devlet okulu ve özel okul öğretmenlerinin algıları arasında bazı farklılıklar olduğunu ortaya koymuştur
sınıfın fiziksel özellikleri öğretim süreci davranış yönetimi öğretmen algıları okul öncesi öğretmenleri
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606