In this study, the aim was to examine the factors that predict the geometry knowledge of pre-service elementary teachers. Data was collected on 387 pre-service elementary teachers from four universities by using a geometry knowledge test, the van Hiele geometric thinking level test, a geometry self efficacy scale and a geometry attitude scale. Correlation analyses which were carried out between the geometry knowledge score and all predictor variables revealed that the relationships between all predictors and geometry knowledge were statistically significant. Furthermore, the findings from the regression analyses showed that a combination of the variables of van Hiele geometric thinking level, geometry self efficacy and attitude towards geometry was able to predicts geometry knowledge significantly.
Geometry Knowledge Van Hiele Geometric Thinking Level Geometry Self
Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının geometri bilgilerini yordayan faktörleri belirlemektir. Araştırmanın verileri dört farklı üniversitede son sınıfta okumakta olan 387 sınıf öğretmeni adayından, geometri bilgisi testi, van Hiele Geometrik düşünme testi, geometriye yönelik öz yeterlik ölçeği ve geometriye yönelik tutum ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Veri analizleri öğretmen adaylarının geometri bilgisi ve öngörülen her bir yordayıcı faktör arasında hesaplanan korelasyon değerlerinin istatistiksel olarak anlamlı olduğunu ortaya koymaktadır. Bununla birlikte gerçekleştirilen regresyon analizi geometrik düşünme düzeyleri, geometriye yönelik özyeterlik ve geometri tutum puanlarının öğretmen adaylarının geometri bilgisi puanlarını istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde yordayabildiğini göstermiştir
Geometri Bilgisi Van Hiele Geometric Düşünme Düzeyleri Geometriye Yönelik Öz Yeterlik Geometriye Yönelik Tutum
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606