The purpose of this investigation is to determine whether the group piano instruction has
significant effect on the development of the future music teachers’ functional piano skills at
the departments of music education of faculties of education. This research was an
experimental study and the pretest-posttest design control group model was applied. The
study group of the research consisted of 40 junior-year students in Gazi University,
Department of Music Education in the fall semester of the academic year 2010-2011. Before
and after the experiment, groups have completed “Performance Test of Harmonization and
Transposition on the Piano” prepared by the researcher to assess their levels of
harmonization and transposition skills. The experimental group was provided with piano
instruction in a group setting for six-week in addition to regular private piano instruction.
Meanwhile, the control group had only piano lessons. As a result of the research, scores of
the students involved in experiment and control groups differentiated from each other. The
post-test performance scores of the students of experimental group were significantly higher
than scores of the students of control group as a result of the group piano instruction. It was
concluded that group piano instruction had a profound influence on the students to
improve their harmonization and transposition skills.
Group Piano Instruction Functional Piano Skills Harmonization Transposition
Bu araştırmanın amacı eğitim fakültelerinin müzik eğitimi anabilim dallarında eğitim gören müzik öğretmeni adaylarının işlevsel piyano becerilerini geliştirmede, grup piyano öğretiminin anlamlı bir etkisinin olup olmadığını tespit etmektir. Araştırma deneysel bir çalışma olup, öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda 2010–2011 eğitim-öğretim yılı, güz döneminde öğrenim gören 40 üçüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney öncesinde ve sonrasında her iki gruba araştırmacı tarafından geliştirilen “Piyano ile Eşlikleme ve Transpoze Alanında Performans Testi” uygulanarak grupların eşlikleme ve transpoze becerilerinin düzeyi belirlenmiştir. Deney grubuna müfredat programında yer alan bireysel piyano derslerinin yanı sıra, altı hafta süresince grup ortamında piyano eğitimi verilmiştir. Kontrol grubu ise sadece bireysel piyano derslerini almaya devam etmiştir. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki öğrencilerin aldıkları puanlar karşılaştırıldığında, sonuçların birbirinden farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. Deney grubu öğrencilerinin grup piyano eğitimi sonucu aldığı sontest performans puanlarının, kontrol grubu öğrencilerin puanlarından anlamlı bir şekilde yüksek çıktığı sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak grup piyano eğitiminin öğrencilerin eşlikleme ve transpoze becerilerini geliştirmede etkili olduğu tespit edilmiştir
Grup Piyano Eğitimi Piyanoda İşlevsel Beceriler Eşlikleme Yapma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606