Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

To Evaluate the Effect of Private Courses on Mathematics Achievement of Students Based on Some Variables

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 78 - 92, 19.03.2016

Öz

The aim of this study is to evaluate the effect of private courses on mathematics
achievement of students graduated from high school preparing for the university exams in
private courses. This research, which is a pre- experimental design, was conducted in 10
different private courses in the central province of Kahramanmaraş in the 2010-2011
academic years. 1720 high school students participated in the study. After pre- and post-test
match, survey and test results of 1400 students were evaluated. In this study, at the
beginning of the academic year the personal information form and a maths achievement test
formed of 40-questions including the Transition to Higher Education Exam (YGS)
curriculum applied as the pre-test, the same test is re-applied to same students before YGS
as a math achievement post-test in March. At the end of the study, the data obtained were
evaluated using the SPSS package program. Data analysis of the t-test, variance analysis and
the Tukey test is used for the detection of the groups formed as a result of variance analysis
and pre- and post-test results of maths achievement test investigated whether there is a
meaningful difference or not. Results of the analyses showed that the private courses impact
the students’ achievement of maths positively.

Kaynakça

  • Albayrak, İ. (2006). Üniversite Sınavına Hazırlanan Öğrencilerde Sınav Kaygısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,121s.
  • Arslan, M. ve Öztürk, A. (2001).Özel Dershanelerin Üniversite Sınavına İlk Girişte Kazanamayan Öğrencilere ÖSS’deki Puan Getirisi. Eğitim Araştırmaları, 5, 15-20
  • Atav, E., Yılmaz, A., Yaman, M. ve Soran, H. (2000). Öğrencilerin 1996–1997 ÖSS ve ÖYS Biyoloji Sorularındaki Başarılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 35–41.
  • Biçer, B. (2008).Yükseköğretim Programlarına Yeni Yerleşen Öğrencilerin Özel Dershanelere İlişkin Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33 (358), 14–20.
  • Cenk, E. (2005). Öğrencilerin Özel Dershanelere Gitme Nedenleri İle Özel Dershanelerde Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,110s.
  • Ciuccı, S. (2007). İzmir İli İçinde Yer alan Dershanelerde Üniversiteye Hazırlık Sınıflarında Okuyan Öğrencilerin Anksiyete Düzeyleri Ve Stresle Başa Çıkabilme Yöntemlerinin Belirlenmesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 237s.
  • Coşkun, G. (2005). Özel Dershanelerin Ortaöğretimde Verimliliğe Ve İstihdama Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,120s.
  • Çelik, C ve Arslan, H. (2009). Lise Öğrencilerinin Matematik ve Bilgisayar Tutumlarının
  • Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Pamukkale Eğitim Dergisi,26,92-101.
  • Çetingül, İ. ve Dülger, İ. (2006). ÖSS Başarı Durumunun İl, Bölge ve Okul Türlerine Göre Analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 31 (142), 45–55.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 180-185.
  • Doymuş, K., Canpolat, N., Pınarbaşı, T. ve Bayrakçeken, S. (2000). 1999-ÖSS Kimya Sorularının Düzey ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000, S. 203.
  • Duman, T. (1984). Özel Dershaneler ve İşlevleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 125-128.
  • Gül, S. (2009). Üniversiteye Hazırlık Dershanelerinin Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması, Yüksek Lisans Tezi Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Ekici, G. (2005).Lise Öğrencilerinin Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 82–90.
  • Ekici, G. (2007).Teknik Eğitim Fakültesine Öğrenci Yöneliminin Çoklu Zekâ Kuramı Açısından Değerlendirilmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 98–114.
  • Karadeniz, E. (2005). Üniversite Giriş Sınavına Hazırlanan Lise Son Sınıf Öğrencileri Ve Velilerinin Kaygı Düzeyleri, Başetme Yolları Ve Denetim Odağı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 244s.
  • Kelecioğlu, H. (2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Sınavları ve Sınavın Öğrenimlerine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 135–144.
  • Keller, C. (2001). Effects of Teachers’ Stereotyping on Students’ Stereotyping of Mathematics as a Male Domain. The Journal of Social Psychology, 141(2), 165-173.
  • Kırbaç, M. (2004). Öğrencilerin Özel Dershanelerdeki Fizik Dersi Başarıları İle Öğrenci Seçme Sınavındaki Fizik Dersi Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 2004,134s.
  • Merkel-Keller, C. (1977). Sex Differences in Mathematics: An Investigation of Sex Differentiated Attitudes Towards Mathematics and Sex-Differentiated Achievement in Mathematics on the Ninth Grade Level in Eight School in New Jersey.
  • Morgil, İ. , Yılmaz, A. ve Geban, O. (2001). Özel Dershanelerin Üniversiteye Girişte Öğrenci Başarısına Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 89-96.
  • Okur, M. (2002). Özel Dershanelerin Ortaöğretim Düzeyinde Cebir Öğretimindeki Yeri Ve Önemi, Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Öcalan, T. (2004). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Öner, G. (2007). Özel Dershanelerin İlköğretim Matematik Öğretimindeki Yeri Ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007,116s.
  • ÖSYM. www.osym.gov.tr. 2002 ÖSS aday anketi sonuçları.
  • ÖSYM. www.osym.gov.tr. 2011 YGS-LYS istatistikleri.
  • Özgüven, E. (1977). Özel dershanelerin Üniversiteye Girişe Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 1- 30.
  • Özer, H. ve Demir, A. (2006). Öğrenci Seçme Sınavı’na Hazırlanan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi (Oltu Anadolu Lisesi Öğrencileri İçin Bir Uygulama). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1). 261-274.
  • Özkaya, N. (1992). Türkiye’de Ve Dünyada Özel Öğretim Kurumlarının Eğitimdeki Yeri, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Pehlivan, H. Ve Köseoğlu, P. (2011). Ankara Fen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Benlik Tasarımları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31. 153-167.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,111s.
  • Şirin, H. (2000). Eğitim Sisteminde Özel Dershaneler. Eğitim Yönetim Dergisi, 23, 387–410.
  • Tocci, C. and Engelhard, G. (1991). Achievement, Parental Support, And Gender Differences in Attitudes Toward Mathematics. Journal of Educational Research, 84, 280-286.
  • Yeşilyurt, S. (2008). Üniversiteye Giriş Sınavına Hazırlanan Öğrencilerin Dershaneleri Tercih Etme Sebepleri ve Dershanelerdeki Biyoloji Öğretiminin Durumu Üzerine Bir Çalışma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5 (2), 95- 109.
  • Yıldız, V. (2007). Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıfına Kayıt Olan Öğrencilerin Öğrenci Seçme Sınavı Puanları Yönünden Bazı Faktörlere Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 49s.
  • Yılmaz, A., Atav, E., Erökten, S. ve Morgil, F. İ. (2000).Çeşitli Öğrenci Gruplarının ÖSS ve ÖYS Kimya Sorularına Ait Başarı Yüzdelerinin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 177- 184.
  • Yiğit, N. ve Akdeniz, A.R. (2001). Lise Fen Grubu Öğrencilerinin Özel Dershanelere Yönelme Nedenleri, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumunda Sunulan Bildiri, s. 515-520.
  • YÖK (2006). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi–Taslak Rapor.
  • Effects of Private Courses on Students' Mathematics Achievement

Özel Dershanelerin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 2, 78 - 92, 19.03.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı, özel dershanelerde üniversite sınavına hazırlanan lise mezunu öğrencilerin matematik başarılarında dershanelerin etkisini ortaya koymaktır. Çalışma zayıf deneysel bir çalışma olup, 2010- 2011 eğitim- öğretim yılında Kahramanmaraş ili merkez ilçede 10 farklı dershanede uygulanmıştır. Uygulamaya lise mezunu 1720 öğrenci katılmış, ön test – son test eşleştirmesinden sonra 1400 öğrencinin anket ve test sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada, eğitim-öğretim yılı başında kişisel bilgi formu ve Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS) öğretim programını kapsayan 40 sorudan oluşan matematik başarı testi ön test olarak, aynı öğrencilere Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı öncesi Mart ayı içerisinde aynı matematik başarı testi son test olarak tekrar uygulanmıştır. Çalışma sonucunda elde edilen veriler SPSS 15.0 paket programı kullanılarak değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde t- Testi, Varyans Analizi ve Varyans Analizinde oluşan grupların tespiti için TUKEY testi kullanılarak matematik başarı testi ön test ve son test netleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığına bakılmıştır. Analiz sonuçları, dershanelerin öğrencilerin matematik başarısına olumlu yönde bir etkisi olduğunu göstermiştir

Kaynakça

  • Albayrak, İ. (2006). Üniversite Sınavına Hazırlanan Öğrencilerde Sınav Kaygısını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,121s.
  • Arslan, M. ve Öztürk, A. (2001).Özel Dershanelerin Üniversite Sınavına İlk Girişte Kazanamayan Öğrencilere ÖSS’deki Puan Getirisi. Eğitim Araştırmaları, 5, 15-20
  • Atav, E., Yılmaz, A., Yaman, M. ve Soran, H. (2000). Öğrencilerin 1996–1997 ÖSS ve ÖYS Biyoloji Sorularındaki Başarılarının Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 35–41.
  • Biçer, B. (2008).Yükseköğretim Programlarına Yeni Yerleşen Öğrencilerin Özel Dershanelere İlişkin Tutumları. Çağdaş Eğitim Dergisi, 33 (358), 14–20.
  • Cenk, E. (2005). Öğrencilerin Özel Dershanelere Gitme Nedenleri İle Özel Dershanelerde Aldıkları Eğitime İlişkin Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,110s.
  • Ciuccı, S. (2007). İzmir İli İçinde Yer alan Dershanelerde Üniversiteye Hazırlık Sınıflarında Okuyan Öğrencilerin Anksiyete Düzeyleri Ve Stresle Başa Çıkabilme Yöntemlerinin Belirlenmesi, Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 237s.
  • Coşkun, G. (2005). Özel Dershanelerin Ortaöğretimde Verimliliğe Ve İstihdama Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü,120s.
  • Çelik, C ve Arslan, H. (2009). Lise Öğrencilerinin Matematik ve Bilgisayar Tutumlarının
  • Çeşitli Değişkenler Açısından Karşılaştırılması. Pamukkale Eğitim Dergisi,26,92-101.
  • Çetingül, İ. ve Dülger, İ. (2006). ÖSS Başarı Durumunun İl, Bölge ve Okul Türlerine Göre Analizi. Eğitim ve Bilim Dergisi, 31 (142), 45–55.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, Öğrencilere Niçin Zor Gelmektedir? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 180-185.
  • Doymuş, K., Canpolat, N., Pınarbaşı, T. ve Bayrakçeken, S. (2000). 1999-ÖSS Kimya Sorularının Düzey ve İçerik Yönünden Değerlendirilmesi. IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi 2000, S. 203.
  • Duman, T. (1984). Özel Dershaneler ve İşlevleri, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 125-128.
  • Gül, S. (2009). Üniversiteye Hazırlık Dershanelerinin Seçiminde Etkili Olan Faktörlerin Araştırılması, Yüksek Lisans Tezi Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Ekici, G. (2005).Lise Öğrencilerinin Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 82–90.
  • Ekici, G. (2007).Teknik Eğitim Fakültesine Öğrenci Yöneliminin Çoklu Zekâ Kuramı Açısından Değerlendirilmesi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 2, 98–114.
  • Karadeniz, E. (2005). Üniversite Giriş Sınavına Hazırlanan Lise Son Sınıf Öğrencileri Ve Velilerinin Kaygı Düzeyleri, Başetme Yolları Ve Denetim Odağı Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, 244s.
  • Kelecioğlu, H. (2002). Ortaöğretim Öğrencilerinin Üniversiteye Giriş Sınavları ve Sınavın Öğrenimlerine Etkisi Hakkındaki Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 135–144.
  • Keller, C. (2001). Effects of Teachers’ Stereotyping on Students’ Stereotyping of Mathematics as a Male Domain. The Journal of Social Psychology, 141(2), 165-173.
  • Kırbaç, M. (2004). Öğrencilerin Özel Dershanelerdeki Fizik Dersi Başarıları İle Öğrenci Seçme Sınavındaki Fizik Dersi Başarıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü 2004,134s.
  • Merkel-Keller, C. (1977). Sex Differences in Mathematics: An Investigation of Sex Differentiated Attitudes Towards Mathematics and Sex-Differentiated Achievement in Mathematics on the Ninth Grade Level in Eight School in New Jersey.
  • Morgil, İ. , Yılmaz, A. ve Geban, O. (2001). Özel Dershanelerin Üniversiteye Girişte Öğrenci Başarısına Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 89-96.
  • Okur, M. (2002). Özel Dershanelerin Ortaöğretim Düzeyinde Cebir Öğretimindeki Yeri Ve Önemi, Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Öcalan, T. (2004). İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: Yeryüzü Yayınevi.
  • Öner, G. (2007). Özel Dershanelerin İlköğretim Matematik Öğretimindeki Yeri Ve Önemi, Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2007,116s.
  • ÖSYM. www.osym.gov.tr. 2002 ÖSS aday anketi sonuçları.
  • ÖSYM. www.osym.gov.tr. 2011 YGS-LYS istatistikleri.
  • Özgüven, E. (1977). Özel dershanelerin Üniversiteye Girişe Etkileri. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 4, 1- 30.
  • Özer, H. ve Demir, A. (2006). Öğrenci Seçme Sınavı’na Hazırlanan Öğrencilerin Başarılarını Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi (Oltu Anadolu Lisesi Öğrencileri İçin Bir Uygulama). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(1). 261-274.
  • Özkaya, N. (1992). Türkiye’de Ve Dünyada Özel Öğretim Kurumlarının Eğitimdeki Yeri, İstanbul: İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
  • Pehlivan, H. Ve Köseoğlu, P. (2011). Ankara Fen Lisesi Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları İle Akademik Benlik Tasarımları. Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31. 153-167.
  • Şentürk, B. (2010). İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Genel Başarıları, Matematik Başarıları, Matematik Dersine Yönelik Tutumları Ve Matematik Kaygıları Arasındaki İlişki, Yüksek Lisans Tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü,111s.
  • Şirin, H. (2000). Eğitim Sisteminde Özel Dershaneler. Eğitim Yönetim Dergisi, 23, 387–410.
  • Tocci, C. and Engelhard, G. (1991). Achievement, Parental Support, And Gender Differences in Attitudes Toward Mathematics. Journal of Educational Research, 84, 280-286.
  • Yeşilyurt, S. (2008). Üniversiteye Giriş Sınavına Hazırlanan Öğrencilerin Dershaneleri Tercih Etme Sebepleri ve Dershanelerdeki Biyoloji Öğretiminin Durumu Üzerine Bir Çalışma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 5 (2), 95- 109.
  • Yıldız, V. (2007). Fırat Üniversitesi Tıp Fakültesi 1. Sınıfına Kayıt Olan Öğrencilerin Öğrenci Seçme Sınavı Puanları Yönünden Bazı Faktörlere Göre İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, 49s.
  • Yılmaz, A., Atav, E., Erökten, S. ve Morgil, F. İ. (2000).Çeşitli Öğrenci Gruplarının ÖSS ve ÖYS Kimya Sorularına Ait Başarı Yüzdelerinin Karşılaştırılması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18, 177- 184.
  • Yiğit, N. ve Akdeniz, A.R. (2001). Lise Fen Grubu Öğrencilerinin Özel Dershanelere Yönelme Nedenleri, Maltepe Üniversitesi Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumunda Sunulan Bildiri, s. 515-520.
  • YÖK (2006). Türkiye’nin Yükseköğretim Stratejisi–Taslak Rapor.
  • Effects of Private Courses on Students' Mathematics Achievement
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Murat Dirlikli

Hasan Furkan

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Dirlikli, M., & Furkan, H. (2016). Özel Dershanelerin Öğrencilerin Matematik Başarılarına Etkisinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 2(2), 78-92.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551