Türk eğitim tarihi incelediğinde, Tanzimat döneminde geçekleştirilen eğitimi yenileştirme çabaları kapsamında öğretmen yetiştirme sorunu da ele alınarak yeni açılan Rüşdiyelere öğretmen yetiştirmek amacıyla, 16 Mart 1848’de İstanbul’da Darülmûallimin adıyla ilk öğretmen yetiştiren okulun açıldığı görülmektedir. 16 Mart 1848’den günümüze kadar geçen 164 yıllık zaman içerisinde, çağın ve toplumun ihtiyaç ve beklentileri dikkate alınarak, eğitim sistemimizin her kademesi için öğretmen yetiştirmek amacıyla yeni öğretmen okullarının açıldığı, farklı öğretmen yetiştirme modellerinin geliştirildiği bilinmektedir. Bu çalışmada, genel anlamda ilköğretime öğretmen yetiştirmenin ana hatları çizilirken, özel anlamda ise öğretmen yetiştiren kurumlardan olan Kastamonu Kız İlköğretmen Okulu incelenmiştir. Bu okul gerek amaç, gerek yönetim, gerekse eğitim-öğretim faaliyetleri açısından irdelenmiştir. Kuruluş gerekçeleri, fiziksel yapıları, öğrenci ve öğretim elemanı profilleri, öğretim programları, sosyal ve kültürel faaliyetleri detaylı olarak ortaya konmuş; sonuç olarak ta ülkemize 1956-1975 yılları arasında birçok mezun veren bu okulun sahip olduğu imkanların, uygulanan ders programlarının, kadrolarının ve fiziki yapılarının önemli birer faktör olduğu tespit edilmiştir.
Türk eğitim tarihi incelediğinde Tanzimat döneminde geçekleştirilen eğitimi
yenileştirme çabaları kapsamında, öğretmen yetiştirme sorunu da ele alınarak, yeni açılan
Rüşdiyelere öğretmen yetiştirmek amacıyla, 16 Mart 1848‟de İstanbul‟da Darülmûallimin
adıyla ilk öğretmen yetiştiren okulun açıldığı görülmektedir. 16 Mart 1848‟den günümüze
kadar geçen 164 yıllık zaman içerisinde, çağın ve toplumun ihtiyaç ve beklentileri dikkate
alınarak, eğitim sistemimizin her kademesi için öğretmen yetiştirmek amacıyla yeni
öğretmen okullarının açıldığı, farklı öğretmen yetiştirme modellerinin geliştirildiği
bilinmektedir. Bu çalışmada, genel anlamda ilköğretime öğretmen yetiştirmenin ana hatları
çizilirken, özel anlamda ise öğretmen yetiştiren kurumlardan olan Kastamonu Kız
İlköğretmen Okulu incelenmiştir. Bu okul gerek amaç, gerek yönetim, gerekse eğitim-
öğretim faaliyetleri açısından irdelenmiştir. Okulun kuruluş gerekçeleri, fiziksel yapıları,
öğrenci ve öğretim elemanı profilleri, öğretim programları, sosyal ve kültürel faaliyetleri
detaylı olarak ortaya konmuş; sonuç olarak da ülkemize 1956-1975 yılları arasında birçok
mezun veren bu okulun sahip olduğu imkanların, uygulanan ders programlarının,
kadrolarının ve fiziki yapılarının önemli birer faktör olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 1 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606