Temel fizik dersleri, genellikle ortaöğretimdeki konularına paralel olarak neden sonuç ilişkisi açısından irdelenmesine rağmen, sınavlardaki başarısızlığın nedeni nasıl açıklanabilir? Tarama modeli esas alınarak yürütülen bu araştırmada; öğrencilerin başarılarını belirlemek için yapılmakta olan sınavlardaki soruları nasıl algıladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. 40 öğrenciye farklı zamanlarda ‘elektrik’ konularıyla ilgili sorular sorulmuştur. Sorulara ait tanımlamaların göstergelerinden biri olan çizimler analiz edilmiştir. Her bir soru için yapılan tamamlayıcı çizimler sıklıklarına göre gruplanmıştır. Bu gruplamaları temsil edici öğrenci görüşleri de verilmiştir. Araştırmanın bulguları, metin ve şekil olarak öğrencilere sunulan sorularda ne anlatıldığının ve neyin istendiğinin öğrenciler tarafından ortaya konulamadığını göstermiştir. Soruların tam olarak okunmaması, buna dayalı olarak aceleci bir anlayışla yanıtlanması ve konuyla ilgili kavramsal anlama yetersizliği şeklinde elde edilen bulguların temelinde, ülkemizdeki genel ölçme-değerlendirme sisteminin olduğu düşünülmektedir. Bundan dolayı bireylere düşünmeyi, sorgulamayı öğreten fizik gibi derslerde öğrencilerin okuduğunu anlama, isteneni belirleme ve buna uygun çözüm yollarını uygulama becerilerini geliştirecek düzenlemelerin yapısal olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
How university students‘ failure in basic physics can be explained event though topics are
parallel to the secondary physics? In this survey based research, it is intended to investigate
how students perceive questions in exams that are used to determine students‘ achievement.
40 students were asked questions about electricity at different times and their drawings were
analyzed as one of the indicators of students‘ perceptions. Drawings for each question were
put into categories according to drawing frequencies and taking students‘ different
perceptions into consideration. Findings revealed that students could not infer what they were
asked in questions presented in text and figure-supported formats. It is believed that not
reading questions fully, and answering with hastiness and insufficiency in conceptual
understanding is due to assessment-evaluation system. A structural reform is needed in order
to develop students‘ reading skill (to comprehend, to determine what asked for and to find
appropriate solution in physics lesson) that requires thinking and questioning abilities
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 1 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606