BibTex RIS Kaynak Göster

FEN BİLGİSİ ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRİK KONUSUNDAKİ PROBLEMLERİ ANLAMA VE ÇÖZME DURUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 18 - 29, 19.03.2016

Öz

Temel fizik dersleri, genellikle ortaöğretimdeki konularına paralel olarak neden sonuç ilişkisi açısından irdelenmesine rağmen, sınavlardaki başarısızlığın nedeni nasıl açıklanabilir? Tarama modeli esas alınarak yürütülen bu araştırmada; öğrencilerin başarılarını belirlemek için yapılmakta olan sınavlardaki soruları nasıl algıladıkları belirlenmeye çalışılmıştır. 40 öğrenciye farklı zamanlarda ‘elektrik’ konularıyla ilgili sorular sorulmuştur. Sorulara ait tanımlamaların göstergelerinden biri olan çizimler analiz edilmiştir. Her bir soru için yapılan tamamlayıcı çizimler sıklıklarına göre gruplanmıştır. Bu gruplamaları temsil edici öğrenci görüşleri de verilmiştir. Araştırmanın bulguları, metin ve şekil olarak öğrencilere sunulan sorularda ne anlatıldığının ve neyin istendiğinin öğrenciler tarafından ortaya konulamadığını göstermiştir. Soruların tam olarak okunmaması, buna dayalı olarak aceleci bir anlayışla yanıtlanması ve konuyla ilgili kavramsal anlama yetersizliği şeklinde elde edilen bulguların temelinde, ülkemizdeki genel ölçme-değerlendirme sisteminin olduğu düşünülmektedir. Bundan dolayı bireylere düşünmeyi, sorgulamayı öğreten fizik gibi derslerde öğrencilerin okuduğunu anlama, isteneni belirleme ve buna uygun çözüm yollarını uygulama becerilerini geliştirecek düzenlemelerin yapısal olarak gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Kaynakça

  • Abak, A., Eryılmaz, A. & Fakıoğlu, T. (2002). Üniversite Öğrencilerinin Fizikle İlgili Seçilmiş Duyuşsal Karakteristikleri ile Fizik Başarılarının İlişkisi. V. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTÜ: Ankara
  • Akdeniz, A. R., Yiğit, N. ve Karal, I. S. (2004). Fizik Öğretmen Adaylarının Konu Alanı Bilişsel Yeterlikleri ve Bunları Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2(27), 34-41.
  • Anderson, J. O., Lin H. S., Treagust, D.F., Ross, S. P., & Yore, L. D. (2007). Using large-scale assessment datasets for research in science and mathematics education: Programme for international student assessment (PISA). Springer.
  • Akyüz, V. (2004). The effects of textbook style and reading strategy on students‘ achievement and attitudes towards heat and temperature. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aycan, Ş. ve Yumuşak, A. (2003). Lise müfredatındaki fizik konularının anlaşılma düzeyleri üzerine bir araştırma, Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Azar, A., Çepni, S. (1999). Fizik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim etkinliklerinin mesleki deneyime göre değişimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-1, 24-33.
  • Bağcı, N. (1999). Fizik konularının öğretiminde farklı öğretim metotlarının öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayırlı, M., Sürücü, A. ve Öçsoy, İ. (1996). Özel öğretim kurumlarından dershane programının işlediği ve fen dersleri öğretiminde çözüm önerileri. I Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 85-94). İzmir: DEÜ Matbaası.
  • Bülbül, M. Ş. (2007). Lorent's glove. 7. Uluslararası Eğitimsel Teknolojiler Kongresi Tam Metin Kitabı (s.245-247). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Çepni, S. ve Azar, A. (1999). Lise fizik sınavlarında sorulan soruların analizi. K.T.Ü. 3. Ulusal Fen Bil. Eğt. Semp. Kitabı, (s. 109-114 ). Ankara: MEB Basım Evi
  • Chi, M. T. H., Feltovich, P. J., & Glaser, R. (1981). Categorization and representation of physics problems by experts and novices. Cognitive Science, 5, 121-152.
  • Çıldır, I. ve Şen, A. İ. (2006). Lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının kavram haritalarıyla belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 92-101.
  • Demirci, N. (2007). The physics questions in student selection examination and physics curriculum and the effect of those questions in students‘ success in Turkey. Journal of Environmental & Science Education, 2 (2), 38 – 43.
  • Demirci, N. ve Çirkinoğlu, A. (2004). Determining students‘ preconceptions/misconceptions in electricity and magnetism. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 51-54.
  • Dhillon, A. S. (1998). Individual differences within problem-solving strategies used in physics. Science Education, 82(3), 379-405.
  • Ehrlen, K. (2009). Drawings as representations of children‘s conceptions. International Journal of Science Education, 31(1), 41,57.
  • Finegold, M. ve Mass, R. (1985). Differences in the processes of solving physics problems between good physics problem solvers and poor physics problem solvers. Research in Science and Technological Education, 3(1), 59-67.
  • Fishbane, P. M., Gasiorowicz, S., & Thornton, S. T. (2003). Temel fizik cilt II (Çev. Yalçın, C.). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Gürel, Z., Şengül, S., Çorlu, M. A., Güven, İ. ve Aydın, E. (2002). Okul deneyimi-I dersinde yürütülen öğretim yöntemleri etkinliği ve kazandırılan davranışlar. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,16, 81-90.
  • Güzel, H.,Oral, İ. (2011). Fizik öğretmen adaylarının profilleri ile fizik dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 115-137.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. (2008). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarıları üzerindeki etkileri. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 116-126.
  • Halliday, D. ve Resnick, R. (1992). Fiziğin Temelleri (Çev. Yalçın, C., Apaydın, E.). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Hammer, D. (2000). Student resources for learning introductory physics. American Journal of Physics Supplement, 68(7), 52-59. Heyworth, R. M. (1999). Procedural and conceptual knowledge of expert and novice students for the solving of a basic problem in chemistry. International Journal of Science Education, 21(2), 195-211.
  • Idar, J. Ve Ganiel, U. (1985). Learning difficulties in high school physics: Development of a remedial teaching method an assesment of its impact on achievement. Journal of Research in Science Teaching, 22(2), 127-140.
  • Kara, İ. (2007). Revelation of general knowledge and misconceptions about Newton‘s laws of motion by drawing method. World Applied Sciences Journal, 2(S), 770-778.
  • Kavaz, S. ve Eryılmaz, A. (2002). Öğrencilerin görsel yetenekleri ile fizik başarıları arasındaki ilişki. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt I (s. 470-474). Ankara.
  • Kaya Şengören, S., Tanel, R. ve Kavcar, N. (2006). Drawings and ideas of physics teacher candidates relating to the superposition principle on a continuous rope. Physics Education, 41(5), 453-461.
  • Kim, E. ve Pak, S. J. (2002). Students do not overcome conceptual difficulties after solving 1000 traditional problems. American Journal of Physics, 70(7), 759.
  • Koca, S. (1999). Ortaöğretimde fizik dersi müfredat programlarının değerlendirilmesi ve alternatif bir fizik programı. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koca, S. ve Şimşek, S. (2001). Ortaöğretim için alternatif bir fizik programı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13.
  • Koçyiğit, Ş. (2003). The relation among students‘ gender, socio-economic status, interest, experience and misconceptions about static electricity at ninth grade level. Master thesis. The Middle East Technical University. Ankara .
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-13.
  • Köse, M. R. (1999). Üniversiteye giriş ve liselerimiz. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 51-60.
  • Larkin, J. H., McDermott, J., Simon, D. P., & Simon, H. A. (1980). Expert and novice performance in solving physics problems. Science, 208(4450), 1335-1342.
  • Maloney, D. P. (1994). Research on problem solving: Physics. In D. L. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning (s. 327-354). New York: Macmillan.
  • McDermott, C. L. (2001). Oersted Medal Lecture 2001: Physics Education Research‐The key to students learning. American Journal of Physics, 69, 1127‐1137. MEB (2007). Ortaöğretim 9. sınıf fizik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Mestre, J. (2002). Transfer of Learning: Issues and Research Agenda. Ulusal Fen Kurumunda Düzenlenen Bir Seminerin Raporu (Report of a Workshop Held at the National Science Foundation). 05.01.2009 tarihinde <http://www.nsf.gov/pubs/2003/nsf03212/nsf03212_1.pdf> adresinden alınmıştır.
  • Morgil, F. İ. ve Bayarı, S. (1996). ÖSS ve ÖYS fizik sorularının fizik alanlarına gore dağılımı, çö zülebilirlikleri ve başarının bağlı olduğu etkenler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 215-220.
  • Öztürk, A (2009). Fizik problemlerini çözmede yüksek ve düşük başarılı fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fizik problem çözme süreçlerinin bilişsel farkındalık açısından incelenmesi, Yüksek lisans tezi,Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Özdemir, Ö. F. (2004). The coexistence of alternative and scientific conceptions in physics. Doktora Tezi, Ohio Devlet Üniversitesi, Columbus, Ohio.
  • Özkök, A. (2005). Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 159-167.
  • Perfetto, G. A., Bransford, J. D., & Franks, J. J. (1983). Constraints on access in a problem solving context. Memory and Cognition, 11(1), 24-31.
  • Polya, G. (1988). How to solve it: A new aspect of mathematical method. Princeton, NJ: First Princeton Science Library Press.
  • Reif, F. ve Heller, J. I. (1982). Knowledge structure and problem solving in physics. Educational Psychology, 17, 102. Reiner, M., Slotta, J. D., Chi, M. T. H., & Resnick, L. B. (2000). Naive physics reasoning: a commitment to substance-based conceptions. Cognition and Instruction, 18(1), 1–34.
  • Rennie, L.J. ve Jarvis, T. (1995). Children‘s choice of drawings to communicate their ideas about technology. Research in Science Education, 25, 239-251.
  • Schoenfeld, A. H. (1985). Mathematical problem solving. San Diego: Academic Press.
  • Serway, R. A. (1995). Fen ve mühendislik için Fizik 2 (Çev. Çolakoğlu, K). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Sevilla, J., Ortega, J., Blanco, F., & Sanchez, C., (1991). Physics for blind students: A lecture on equilibrium, Physics Education, 26, 227-230.
  • Stein, M., Larrabee, T. G., & Barman, C. R. (2008). A Study of Common Beliefs and Misconceptions in Physical Science. Journal of Elementary Science Education, 20 (2), 1-12.
  • Tunçer, Y. ve Eryılmaz, A. (2002). Yoğun fizik müfredat programının lise öğrencilerinin fizik başarısına etkisini inceleme. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt I (s. 612-616). Ankara.
  • Turgut, Ü, Karaman, İ., Sönmez, E., Dilber, R., Şimşek, Ö., & Altun, S. (2006). Fizikte öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,13, 431-437. Ünsal, Y. ve Güneş, B. (2004). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak meb lise 1. sınıf fizik ders kitabının eleştirel olarak incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 47-60.
  • Van Heuvelen, A. (1991). Learning to think like a physicist: A review of research-based instructional strategies. American Journal of Physics, 59, 891.
  • VanLehn, K. (1998). Analogy events: How examples are used during problem solving. Cognitive Science, 22(3), 347-388. Walsh, L. N., Howard, R. G., & Bowe, B. (2007). Phenomenografic study of students‘ problem solving approaches in physics. Physics Education Research, 3, 1–12.
  • Yiğit, N., Saka, A. Z. ve Akdeniz, A. R. (1999). Fizik Derslerinde Uygulanan Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ve Hedef Davranış Belirleme Becerilerinin Kazandırılması İçin etkinlikler, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s.140-147). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Yore, L. D. ve Triagust D.F. (2006). Current realities and future possibilities: language and science literacy—empowering research and informing instruction. International Journal of Science Education, 28 (2–3), 291–314.

AN INVESTIGATION INTO THE CASE OF SCIENCE STUDENTS IN UNDERSTANDING AND SOLVING PROBLEMS REGARDING THE SUBJECT OF ELECTRICITY

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 2, 18 - 29, 19.03.2016

Öz

How university students‘ failure in basic physics can be explained event though topics are
parallel to the secondary physics? In this survey based research, it is intended to investigate
how students perceive questions in exams that are used to determine students‘ achievement.
40 students were asked questions about electricity at different times and their drawings were
analyzed as one of the indicators of students‘ perceptions. Drawings for each question were
put into categories according to drawing frequencies and taking students‘ different
perceptions into consideration. Findings revealed that students could not infer what they were
asked in questions presented in text and figure-supported formats. It is believed that not
reading questions fully, and answering with hastiness and insufficiency in conceptual
understanding is due to assessment-evaluation system. A structural reform is needed in order
to develop students‘ reading skill (to comprehend, to determine what asked for and to find
appropriate solution in physics lesson) that requires thinking and questioning abilities

Kaynakça

  • Abak, A., Eryılmaz, A. & Fakıoğlu, T. (2002). Üniversite Öğrencilerinin Fizikle İlgili Seçilmiş Duyuşsal Karakteristikleri ile Fizik Başarılarının İlişkisi. V. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi. ODTÜ: Ankara
  • Akdeniz, A. R., Yiğit, N. ve Karal, I. S. (2004). Fizik Öğretmen Adaylarının Konu Alanı Bilişsel Yeterlikleri ve Bunları Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi. Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 2(27), 34-41.
  • Anderson, J. O., Lin H. S., Treagust, D.F., Ross, S. P., & Yore, L. D. (2007). Using large-scale assessment datasets for research in science and mathematics education: Programme for international student assessment (PISA). Springer.
  • Akyüz, V. (2004). The effects of textbook style and reading strategy on students‘ achievement and attitudes towards heat and temperature. Basılmamış Yüksek Lisans Tezi.Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Aycan, Ş. ve Yumuşak, A. (2003). Lise müfredatındaki fizik konularının anlaşılma düzeyleri üzerine bir araştırma, Milli Eğitim Dergisi, 159.
  • Azar, A., Çepni, S. (1999). Fizik öğretmenlerinin kullandıkları öğretim etkinliklerinin mesleki deneyime göre değişimi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16-1, 24-33.
  • Bağcı, N. (1999). Fizik konularının öğretiminde farklı öğretim metotlarının öğrenci başarısına etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bayırlı, M., Sürücü, A. ve Öçsoy, İ. (1996). Özel öğretim kurumlarından dershane programının işlediği ve fen dersleri öğretiminde çözüm önerileri. I Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiri Kitabı (s. 85-94). İzmir: DEÜ Matbaası.
  • Bülbül, M. Ş. (2007). Lorent's glove. 7. Uluslararası Eğitimsel Teknolojiler Kongresi Tam Metin Kitabı (s.245-247). Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti.
  • Çepni, S. ve Azar, A. (1999). Lise fizik sınavlarında sorulan soruların analizi. K.T.Ü. 3. Ulusal Fen Bil. Eğt. Semp. Kitabı, (s. 109-114 ). Ankara: MEB Basım Evi
  • Chi, M. T. H., Feltovich, P. J., & Glaser, R. (1981). Categorization and representation of physics problems by experts and novices. Cognitive Science, 5, 121-152.
  • Çıldır, I. ve Şen, A. İ. (2006). Lise öğrencilerinin elektrik akımı konusundaki kavram yanılgılarının kavram haritalarıyla belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 92-101.
  • Demirci, N. (2007). The physics questions in student selection examination and physics curriculum and the effect of those questions in students‘ success in Turkey. Journal of Environmental & Science Education, 2 (2), 38 – 43.
  • Demirci, N. ve Çirkinoğlu, A. (2004). Determining students‘ preconceptions/misconceptions in electricity and magnetism. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 1(2), 51-54.
  • Dhillon, A. S. (1998). Individual differences within problem-solving strategies used in physics. Science Education, 82(3), 379-405.
  • Ehrlen, K. (2009). Drawings as representations of children‘s conceptions. International Journal of Science Education, 31(1), 41,57.
  • Finegold, M. ve Mass, R. (1985). Differences in the processes of solving physics problems between good physics problem solvers and poor physics problem solvers. Research in Science and Technological Education, 3(1), 59-67.
  • Fishbane, P. M., Gasiorowicz, S., & Thornton, S. T. (2003). Temel fizik cilt II (Çev. Yalçın, C.). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Gürel, Z., Şengül, S., Çorlu, M. A., Güven, İ. ve Aydın, E. (2002). Okul deneyimi-I dersinde yürütülen öğretim yöntemleri etkinliği ve kazandırılan davranışlar. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi,16, 81-90.
  • Güzel, H.,Oral, İ. (2011). Fizik öğretmen adaylarının profilleri ile fizik dersi başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, 115-137.
  • Gök, T. ve Sılay, İ. (2008). Fizik eğitiminde işbirlikli öğrenme gruplarında problem çözme stratejilerinin öğrenci başarıları üzerindeki etkileri. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 116-126.
  • Halliday, D. ve Resnick, R. (1992). Fiziğin Temelleri (Çev. Yalçın, C., Apaydın, E.). Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Hammer, D. (2000). Student resources for learning introductory physics. American Journal of Physics Supplement, 68(7), 52-59. Heyworth, R. M. (1999). Procedural and conceptual knowledge of expert and novice students for the solving of a basic problem in chemistry. International Journal of Science Education, 21(2), 195-211.
  • Idar, J. Ve Ganiel, U. (1985). Learning difficulties in high school physics: Development of a remedial teaching method an assesment of its impact on achievement. Journal of Research in Science Teaching, 22(2), 127-140.
  • Kara, İ. (2007). Revelation of general knowledge and misconceptions about Newton‘s laws of motion by drawing method. World Applied Sciences Journal, 2(S), 770-778.
  • Kavaz, S. ve Eryılmaz, A. (2002). Öğrencilerin görsel yetenekleri ile fizik başarıları arasındaki ilişki. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt I (s. 470-474). Ankara.
  • Kaya Şengören, S., Tanel, R. ve Kavcar, N. (2006). Drawings and ideas of physics teacher candidates relating to the superposition principle on a continuous rope. Physics Education, 41(5), 453-461.
  • Kim, E. ve Pak, S. J. (2002). Students do not overcome conceptual difficulties after solving 1000 traditional problems. American Journal of Physics, 70(7), 759.
  • Koca, S. (1999). Ortaöğretimde fizik dersi müfredat programlarının değerlendirilmesi ve alternatif bir fizik programı. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Koca, S. ve Şimşek, S. (2001). Ortaöğretim için alternatif bir fizik programı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13.
  • Koçyiğit, Ş. (2003). The relation among students‘ gender, socio-economic status, interest, experience and misconceptions about static electricity at ninth grade level. Master thesis. The Middle East Technical University. Ankara .
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin eleştirel düşünme eğilim ve düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1), 1-13.
  • Köse, M. R. (1999). Üniversiteye giriş ve liselerimiz. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15, 51-60.
  • Larkin, J. H., McDermott, J., Simon, D. P., & Simon, H. A. (1980). Expert and novice performance in solving physics problems. Science, 208(4450), 1335-1342.
  • Maloney, D. P. (1994). Research on problem solving: Physics. In D. L. Gabel (Ed.), Handbook of research on science teaching and learning (s. 327-354). New York: Macmillan.
  • McDermott, C. L. (2001). Oersted Medal Lecture 2001: Physics Education Research‐The key to students learning. American Journal of Physics, 69, 1127‐1137. MEB (2007). Ortaöğretim 9. sınıf fizik dersi öğretim programı. Ankara.
  • Mestre, J. (2002). Transfer of Learning: Issues and Research Agenda. Ulusal Fen Kurumunda Düzenlenen Bir Seminerin Raporu (Report of a Workshop Held at the National Science Foundation). 05.01.2009 tarihinde <http://www.nsf.gov/pubs/2003/nsf03212/nsf03212_1.pdf> adresinden alınmıştır.
  • Morgil, F. İ. ve Bayarı, S. (1996). ÖSS ve ÖYS fizik sorularının fizik alanlarına gore dağılımı, çö zülebilirlikleri ve başarının bağlı olduğu etkenler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12, 215-220.
  • Öztürk, A (2009). Fizik problemlerini çözmede yüksek ve düşük başarılı fen ve teknoloji öğretmen adaylarının fizik problem çözme süreçlerinin bilişsel farkındalık açısından incelenmesi, Yüksek lisans tezi,Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Özdemir, Ö. F. (2004). The coexistence of alternative and scientific conceptions in physics. Doktora Tezi, Ohio Devlet Üniversitesi, Columbus, Ohio.
  • Özkök, A. (2005). Disiplinlerarası yaklaşıma dayalı yaratıcı problem çözme öğretim programının yaratıcı problem çözme becerisine etkisi. HÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 159-167.
  • Perfetto, G. A., Bransford, J. D., & Franks, J. J. (1983). Constraints on access in a problem solving context. Memory and Cognition, 11(1), 24-31.
  • Polya, G. (1988). How to solve it: A new aspect of mathematical method. Princeton, NJ: First Princeton Science Library Press.
  • Reif, F. ve Heller, J. I. (1982). Knowledge structure and problem solving in physics. Educational Psychology, 17, 102. Reiner, M., Slotta, J. D., Chi, M. T. H., & Resnick, L. B. (2000). Naive physics reasoning: a commitment to substance-based conceptions. Cognition and Instruction, 18(1), 1–34.
  • Rennie, L.J. ve Jarvis, T. (1995). Children‘s choice of drawings to communicate their ideas about technology. Research in Science Education, 25, 239-251.
  • Schoenfeld, A. H. (1985). Mathematical problem solving. San Diego: Academic Press.
  • Serway, R. A. (1995). Fen ve mühendislik için Fizik 2 (Çev. Çolakoğlu, K). Ankara: Palme Yayıncılık.
  • Sevilla, J., Ortega, J., Blanco, F., & Sanchez, C., (1991). Physics for blind students: A lecture on equilibrium, Physics Education, 26, 227-230.
  • Stein, M., Larrabee, T. G., & Barman, C. R. (2008). A Study of Common Beliefs and Misconceptions in Physical Science. Journal of Elementary Science Education, 20 (2), 1-12.
  • Tunçer, Y. ve Eryılmaz, A. (2002). Yoğun fizik müfredat programının lise öğrencilerinin fizik başarısına etkisini inceleme. 5. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı, Cilt I (s. 612-616). Ankara.
  • Turgut, Ü, Karaman, İ., Sönmez, E., Dilber, R., Şimşek, Ö., & Altun, S. (2006). Fizikte öğrenme güçlüklerinin saptanmasına yönelik bir çalışma. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi,13, 431-437. Ünsal, Y. ve Güneş, B. (2004). Bir kitap inceleme çalışması örneği olarak meb lise 1. sınıf fizik ders kitabının eleştirel olarak incelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(3), 47-60.
  • Van Heuvelen, A. (1991). Learning to think like a physicist: A review of research-based instructional strategies. American Journal of Physics, 59, 891.
  • VanLehn, K. (1998). Analogy events: How examples are used during problem solving. Cognitive Science, 22(3), 347-388. Walsh, L. N., Howard, R. G., & Bowe, B. (2007). Phenomenografic study of students‘ problem solving approaches in physics. Physics Education Research, 3, 1–12.
  • Yiğit, N., Saka, A. Z. ve Akdeniz, A. R. (1999). Fizik Derslerinde Uygulanan Ölçme-Değerlendirme Yaklaşımları ve Hedef Davranış Belirleme Becerilerinin Kazandırılması İçin etkinlikler, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu Bildiriler Kitabı (s.140-147). Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Yore, L. D. ve Triagust D.F. (2006). Current realities and future possibilities: language and science literacy—empowering research and informing instruction. International Journal of Science Education, 28 (2–3), 291–314.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Articles
Yazarlar

Nevzat Yiğit

Nedim Alev

Güner Tural

M.şahin Bübül

Yayımlanma Tarihi 19 Mart 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yiğit, N., Alev, N., Tural, G., Bübül, M. (2016). FEN BİLGİSİ ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRİK KONUSUNDAKİ PROBLEMLERİ ANLAMA VE ÇÖZME DURUMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 1(2), 18-29.

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551