Öğretmen Rehber Materyalinde Kavram Yanılgısını Giderme Tekniklerine Yer Verilmesine İlişkin Uzman Görüşleri
Yıl 2012,
Cilt: 1 Sayı: 1, 72 - 83, 30.03.2012
Ali Türkdoğan
Tuba Aydoğdu İskenderoğlu
Sultan Değerlier
Öz
Kavram yanılgıları hem mevcut konunun hem de kendisinden sonra öğrenilecek konuların tam olarak anlaşılmamasına neden olur. Yeni öğrenci merkezli programın önerisi olarak kavram yanılgıları tespit edilip giderilmelidir. Öğretmenlere bu yeterliliği kazandırmanın bir yolu da öğretmen kılavuz kitaplarında kavram yanılgısının tespiti ve giderilmesine ilişkin teorik bilgiye ve uygulamalı etkinliklere yer verilmesi olabilir. Böyle bir uygulamanın öğretmenlere ne gibi katkılarının olacağına ilişkin fikir edinmek amacıyla bu çalışma kapsamında 10 uzmanın görüşleri alınmış ve betimlenmiştir.
Sonuç olarak; uzmanlar uygulamanın öğretmenin kavram yanılgısı ve tespit yöntemlerini öğrenmesine, kendi öğretim tekniklerini irdeleyerek düzenlemesine ve kavram yanılgılarını giderebilme yetisi kazandırmada etkili olacağını ifade etmişlerdir. Bu nedenle öğretmen kılavuz kitaplarında kavram yanılgısı tespit ve giderme tekniklerine yer verilmesi, kavram yanılgısın temele alan öğretim programlarına öğretmen eğitiminde yer verilmesi ve konuya ilişkin kitapların hazırlanıp öğretmenlerin kullanımına sunulması uzmanlar tarafından önerilmiştir.
Kaynakça
- Bacanak, A. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Okuryazarlıkları ile Fen-Teknoloji-Toplum Dersinin Uygulanışını Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- Baki, A. (1994). Educating Mathematics Teachers. Journal of Islamic Academy of Science, 10(3), 215-223.
- Baki, A. (1998; Eylül). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Eğitim Yayınları, Ankara.
- Bodner, G. M. (1990). Why Good Teaching Fails and Hard-Working Students Don’t Always Succeed. Spectrum, 28(1), 27-32.
- Ernest, P. (1991). The Philosophy of Mathematics Education, London, Falmer.
- Ersoy, Y. (2002). Matematik Okur Yazarlığı–II: Hedefler, Yetiler ve Beceriler, http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=97 (erişim tarihi: 14.06.2009).
- Matthews, M. R. (1993), Cocstructivisim and Science Education: Some Epistemological Problems. Journal of Science Education And Technology, 2(1), v2 n1 p359-70.
- MEB (2004). İlköğretim Matematik Dersi (1–5. Sınıflar) Öğretim Programı. Akşam Sanat Okulu Matbaası, Ankara.
- Özgen, K. ve Bindak, R. (2008). Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 517-528.
- Toluk Uçar, Z. ve Demirsoy, N. H. (2010). Eski-Yeni İkilemi: Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İnançları ve Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 321-332.
- Türkdoğan, A. (2006). BDMÖ Yoluyla Sınıf Öğretmeni Adaylarının Denklemler ve Grafikleri Konusundaki Öğrenme Ürünlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
Expert Ideas about Giving Place at Teacher Guide Books about Misconceptions Elimination Techniques
Yıl 2012,
Cilt: 1 Sayı: 1, 72 - 83, 30.03.2012
Ali Türkdoğan
Tuba Aydoğdu İskenderoğlu
Sultan Değerlier
Öz
Misconceptions should describe and eliminate as the proposal of the new student centered curriculum. Because they cause to not learn well not only at their main subject but also next subjects to. To gathered this ability to teachers knowledge about misconceptions and techniques to describe an eliminate them should be given at teacher guide book. An order to foreseen that kind of implementation ideas of the 10 experts taken and described about it.
As the result it is found that that kind of implementation should result with learning teachers about misconception, describing misconception and eliminating it. And it is thought that teacher should think bout their teaching strategies and should chance it. Therefore knowledge about misconception, techniques to describe and eliminate them should take place at teacher guide books. And it is suggested both researchers and experts that curriculums should improve aiming student teachers and books should improve aiming teacher about misconceptions and techniques to describe and eliminate them.
Kaynakça
- Bacanak, A. (2002). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Okuryazarlıkları ile Fen-Teknoloji-Toplum Dersinin Uygulanışını Değerlendirmeye Yönelik Bir Çalışma. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.
- Baki, A. (1994). Educating Mathematics Teachers. Journal of Islamic Academy of Science, 10(3), 215-223.
- Baki, A. (1998; Eylül). Cebirle İlgili İşlem Yanılgılarının Değerlendirilmesi. III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
- Baki, A. (2008). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Eğitim Yayınları, Ankara.
- Bodner, G. M. (1990). Why Good Teaching Fails and Hard-Working Students Don’t Always Succeed. Spectrum, 28(1), 27-32.
- Ernest, P. (1991). The Philosophy of Mathematics Education, London, Falmer.
- Ersoy, Y. (2002). Matematik Okur Yazarlığı–II: Hedefler, Yetiler ve Beceriler, http://www.matder.org.tr/Default.asp?id=97 (erişim tarihi: 14.06.2009).
- Matthews, M. R. (1993), Cocstructivisim and Science Education: Some Epistemological Problems. Journal of Science Education And Technology, 2(1), v2 n1 p359-70.
- MEB (2004). İlköğretim Matematik Dersi (1–5. Sınıflar) Öğretim Programı. Akşam Sanat Okulu Matbaası, Ankara.
- Özgen, K. ve Bindak, R. (2008). Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 517-528.
- Toluk Uçar, Z. ve Demirsoy, N. H. (2010). Eski-Yeni İkilemi: Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel İnançları ve Uygulamaları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39, 321-332.
- Türkdoğan, A. (2006). BDMÖ Yoluyla Sınıf Öğretmeni Adaylarının Denklemler ve Grafikleri Konusundaki Öğrenme Ürünlerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, KTÜ, Fen Bilimleri Enstitüsü, Trabzon.