In this study, determining the current views of pre-service
pre-school teachers about nature of science were aimed. 94 pre-service teacher
studying 4.th grade of pre-school
teacher program at Kastamonu University were participated to the study. Data
were collected by using Views on
Nature of Science Questionaire-Form-C (VNOS-C). Content analysis was used for
analyzing data. Data were analyzed under the guidance of the determined eight
themes (the empirical nature of science, scientific method, the tentative
nature of science, the nature of scientific theories and laws, inference and
theoretical entities in science, the subjective and theory-laden nature of
science, social and cultural embeddedness of science, and imagination and
creativity in science). At the end of the analysis pre-service pre-school teachers’ views were
grouped as ‘naive’, ‘eclectic’ and ‘informed’. As a result of the study, it was
determined that most of the pre-service pre-school science teachers have naive
conceptions and misconceptions about nature of science. As a result of the study, it was determined
that most of the pre-service pre-school teachers have naive conceptions and
misconceptions about nature of science. Teachers’ and teacher candidates’
current misconceptions about the nature of science need to be resolved. For this purpose, it has been considered that the
provision of the professional development opportunities can help pre-school
teachers and teacher candidates for developing a sufficient understanding about
the nature of science.
Nature of science Science education Pre-school education Teacher views Content analysis
Bu araştırmada, okul öncesi öğretmen adaylarının bilimin doğası ile ilgili mevcut anlayışlarının ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırmaya 2015-2016 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği programı 4.sınıfta okuyan
94 öğretmen adayı katılmıştır. Veriler Bilimin Doğası Hakkında Görüşler Anketi-Form C (VNOS-C) ile elde edilmiştir. Araştırma nitel bir araştırma olup, verilerin analizinde içerik analizi
yöntemi kullanılmıştır. Veriler belirlenen 8 tema
(Bilimde deneysellik, bilimsel yöntem, bilimsel bilginin değişebilirliği, bilimsel teori ve
kanunların yapısı, bilimde gözlem, çıkarım ve teorik kabuller, bilimde
subjektiflik, bilim ve toplum ilişkisi, bilimde yaratıcılık ve hayal gücü) doğrultusunda analiz edilmiştir. Öğretmen adaylarının her birinin belirlenen temalar ile ilgili görüşleri çeşitli fen eğitimi reform bildirilerinde
ve araştırmalarında ortak olarak
kabul görmüş kriterler dikkate alınarak,
“naif”,“eklektik” ve “bilinçli (bilgili)” şeklinde gruplandırılmıştır. Araştırma bulguları okul öncesi öğretmen adaylarının büyük bir çoğunluğunun bilimin doğası hakkında yetersiz bilgiye ve çeşitli kavram yanılgılarına sahip olduklarını ortaya
koymuştur. Öğretmen adaylarının bilimin doğası ve bilimsel bilginin özellikleri konusundaki
mevcut kavram yanılgılarının giderilmesi gerekmektedir. Bu amaçla okul öncesi öğretmen ve öğretmen adaylarına uygun mesleki gelişim olanaklarının sağlanmasının, öğretmenlerin bilimin doğası ve bilimsel bilginin özellikleri ile ilgili yeterli düzeyde bir
anlayış geliştirmelerini sağlayabileceği düşünülmektedir.
Bilimin doğası Fen eğitimi Okul öncesi eğitim Öğretmen görüşleri İçerik analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018Cilt: 7 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606