Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Middle School Students’ Attitudes towards Using Smart Boards According to Some Variables in Mathematics Courses

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 16 - 39, 17.04.2018
https://doi.org/10.30703/cije.380702

Öz

It is known
that math course is the worst nightmare of many students because of its abstract
content. This situation affects the students’ interests, attitudes and love for
maths in a negative way. Therefore, a meaningful learning can be implemented
and the students can achieve success when the abstract content is concretized.
To achieve this, smart boards that are included in the educational technologies
can be used. One of the essential conditions to be able to use this educational
technology effectively in the class and to provide success is to what extent
students internalize it. The aim of this research was to investigate the middle
school students’ attitudes towards using smart boards in mathematics course.
This research was conducted with survey methods. The participants of the study consisted of a total of 220
 and  grade students. Personal information forms and attitude scales for smart
boards were used as data collection tools. Mann Whitney u-test, Kruskal Wallis
test and regression analysis were used to analyze the data. In this research,
it was determined that middle school students’ attitudes towards using smart
boards were positive and students’ attitudes significantly differ in terms of
gender, grade level, mathematics achievement level, information technology
achievement level and their academic achievement level. In addition, it was
found that mathematics course, information technology course and their general
academic scores were predictors of attitude towards smart board use at
low-level.

Kaynakça

  • Akçayır, M. (2011). Akıllı tahta kullanılarak işlenen matematik dersinin sınıf öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akdemir, E. (2009). Akıllı tahta uygulamalarının öğrencilerin coğrafya başarıları üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Akgül, B. (2013). İlköğretim görsel sanatlar dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akgün, M., ve Yücekaya, G. (2015). Akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci tutumu ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ankara İli Örneği). NWSA - Qualitative Studies, 10(3), 1-11.
  • Aktaş, S. (2015). Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretim coğrafya dersinde akıllı tahta kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 409-427.
  • Aytaç, T. (2013). Interactive whiteboard factor in education: students’ points of view and their problems. Academic Journals Educational Research and Reviews, 8(20), 1907-1915.
  • Başıbüyük, K., Erdem E., Şahin, Ö., Gökyurt, B., ve Soylu, Y. (2014). Matematik derslerinde akıllı tahta kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2),72-92. https://doi.org/10.17984/adyuebd.78901
  • Beauchamp, G., and Kennewell, S. (2008). The influence of ICT on the interactivity of teaching. Education and Information Technologies, 13(4), 305-315. https://doi.org/10.1007/s10639-008-9071-y
  • Behzadi, M. H. and Manuchehri, M. (2013). Examining creativity of students smart board in learning Mathematics. Mathematics Education Trends and Research, 1-7. doi:10.5899/2013/metr-00008. https://doi.org/10.5899/2013/metr-00008
  • Birgin, O., ve Zengin, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Contemporary Educational Research Congress, 29 Eylül-02 Ekim 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı, ss.388-396.
  • Birişçi, S., ve Uzun, S.Ç. (2014). Matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına ilişkin görüşleri: Artvin ili örneği. İlköğretim Online, 13(4), 1278-1295. https://doi.org/10.17051/io.2014.19504
  • Bulut, İ., ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Campbell, C., and Kent, P. (2010). Using interactive whiteboards in pre-service teacher education: Examples from Astralian universities. Australasian Journual of Educational Technology, 26(4), 447-463. https://doi.org/10.14742/ajet.1064
  • Cheung, A. C.K., and Slavin, R. E. (2013). The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 9, 88-113. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2013.01.001
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (7. Baskı), Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Dede, Y., ve Argün, Z. (2004). Öğrencilerin matematiğe yönelik içsel ve dışsal motivasyonlarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 29(134), 49-54.
  • Demircioğlu, G., ve Demircioğlu, H. (2015). Öğrencilerin Kimya derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 387-395.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., ve Yağcı, E., (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demir, S., ve Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Dikmen, S. (2015). Akıllı tahtaların ders başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Dill, M. J. (2008). A tool to improve student achievement in Math: An interactive whiteboard. Unpublished Doctoral Dissertation, Ashland University.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Elaziz, M. F. (2008). İngilizce derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci ve öğretmen tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Glover, D., Miller, D., Averis, D., and Door, V. (2007). The evolution of an effective pedagogy for teachers using the interactive whiteboard and modern languages: An empirical analysis from the secondary sectors. Learning, Media and Technology, 32(1), 5-20. https://doi.org/10.1080/17439880601141146
  • Gündüz, S., ve Çelik, H.Ç. (2015). Öğrencilerin matematik derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 157-174. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.535
  • Gürel, C., Olgun, H., ve Arslan, A. (2016). Fizik dersinde öğrencilerin akıllı tahta kullanımı ile ilgili algıları. Journal of Human Sciences, 13(2), 2804-2819. https://doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3816
  • Isman, A., Abanmy, F. A. A., Hussein, H. B., Saadany, A., and Abdelrahman, M. (2012). Saudi secondary school teachers attitudes' towards using interactive whiteboard in classrooms. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(3), 286-296.
  • ISTE (2007). National education technology standarts for students (NETS). Eugene: ISTE Publications. https://www.iste.org/docs/pdfs/20-14_ISTE_Standards-S_PDF.pdf (22 Mayıs 2017 tarihinde erişilmiştir).
  • Jang, S. J., and Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers and Education, 59(2), 327-338. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.02.003
  • Kaya, G. (2013). Matematik derslerinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin dönüşüm geometrisi üzerindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, H., ve Aydın, F. (2011). Sosyal bilgiler dersindeki coğrafya konularının öğretiminde akıllı tahta uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Khine, M.S. (2001). Attitudes toward computers among teacher education students in Brunei Darussalam. International Journal of Instructional Media, 28(2), 147-153.
  • Koçak, O., ve Gülcü, A. (2013). Fatih projesinde kullanılan LCD panel etkileşimli tahta uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1221-1234.
  • Korucu, A.T., Usta, E., ve Toraman, L. (2016). Ortaokul öğrencilerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 690-717. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i3.5000195158
  • Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2004). İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi tamsayılar ünitesinde çoklu zekâ teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 25-41.
  • Kutluca, T., ve Birgin O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2) ,81-97.
  • Kutluca, T., ve Tum, A. (2017). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımı ve öğretmen rolüne etkisi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Sempozyumu (ICITS-2017), 24-26 Mayıs 2017, Malatya, Abstract Book, s.458.
  • Lai, H. J. (2010). Secondary school teachers’perceptions of interactive whiteboard training workshops: A case study from Taiwan. Educational Technology, 26(4), 511-522.
  • Lewin, C., Somekh, B., and Steadman, S. (2008). Embedding interactive whiteboards in teaching and learning: The process of change in pedagogic practice. Education and Information Technologies, 13, 291-303. https://doi.org/10.1007/s10639-008-9070-z
  • Marzano, R.J. (2009). Teaching with interactive whiteboards. Educational Leadership, 67(3), 80-82.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). Matematik dersi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Muhanna, W., and Nejem, K. M. (2013). Attitudes of mathematics teachers toward using smart board in teaching mathematics. Contemporary Issues in Education Resarch, 6(4), 373-380. https://doi.org/10.19030/cier.v6i4.8104
  • Northcote, M., Mildenhall, P., Marshall, L., and Swan, M. (2010). Interactive whiteboards: Interactive or just whiteboards? Australasian Journal of Educational Technology, 26(4), 494-510. https://doi.org/10.14742/ajet.1067
  • Önder, R. (2015). Biyoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, akıllı tahta kullanımına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özçelik, E. (2015). Fizik öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Öztan, A. Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde akıllı tahta kullanımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 157-166.
  • Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. (1996). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. Colarado: Westviev Press.
  • Polat, S., ve Özcan, A. (2014). Akıllı tahta kullanımıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 439-455.
  • Sakız, G., Özden, B., Aksu, D., ve Şimşek, Ö. (2014). Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve dersin işlenişine yönelik tutuma etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(3), 257-274.
  • Schut, C. R. (2007). Student perceptions of ınteractive whiteboards in a biology classroom Unpublished Master Thesis. Cedarville, OH: Cedarville University.
  • Shenton, A., and Pagett, L. (2008). From ‘bored’ to screen: the use of the interactive whiteboard for literacy in six primary classrooms in England. Literacy, 41(3), 129-136. https://doi.org/10.1111/j.1467-9345.2007.00475.x
  • Sünkür, M., Arabacı, İ. B., ve Şanlı, Ö. (2012). Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya İli Örneği). E- Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 313-321.
  • Şen, M. (2013). İlköğretim birinci kademe ingilizce öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şimşek, Ü., ve Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. International Journal of Human Sciences, 13(1), 632-649.
  • Tankut, Ü. S. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tataroğlu, B. (2009). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının 10. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik dersine karşı tutumları ve öz-yeterlilik düzeylerine etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekerek, M, Altan, T., ve Gündüz, İ. (2014). Fatih projesinde tablet pc kullanımına yönelik öğrenci tutumlarının incelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7(2), 21-27.
  • Torff, B., and Tirotta, R. (2010). Interactive whiteboards produce small gains in elementary students’ self-reported motivation in mathematics. Computers and Education, 54(2), 379–383. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.08.019
  • Tum, A., ve Kutluca, T. (2017). Matematik öğretiminde akıllı tahtaların kullanımında karşılaşılan zorluklar. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Sempozyumu (ICITS 2017), 24-26 Mayıs, Malatya, Abstract Book, s.460.
  • Tunaboylu, C. ve Demir, E. (2017). The effect of teaching supported by interactive whiteboard on students’ mathematical achievements in lower secondary education. Journal of Education and Learning, 6(1), 81-94. https://doi.org/10.5539/jel.v6n1p81
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımlarına yönelik olumsuz tutumları: problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Türkoğlu, T. (2014). Fen ve teknoloji öğretiminde akıllı tahta kullanımının 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve görüşleri üzerine etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa
  • Wall, K., Higgins, S., and Smith, H. (2005). The visual helps me understand the complicated things: Pupil views of teaching and learning with interactive whiteboards. British Journal of Educational Technology, 36(5), 851-867. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2005.00508.x
  • Wood, R., and Ashfield, J. (2008). The use of the interactive whiteboard for creative teaching and learning in literacy and mathematics: A case study. British Journal of Educational Technology, 39(1), 84-96.
  • Yenilmez, K., ve Uysal, E. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyi. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 89-98.
  • Yorgancı, S., ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 919-930.
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G., ve Keçeci, G. (2012). Akıllı tahta kullanımının fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 526-537.

Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Derslerinde Akıllı Tahta Kullanmaya Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 1, 16 - 39, 17.04.2018
https://doi.org/10.30703/cije.380702

Öz

Matematik
dersi soyut bir içeriğe sahip olmasından dolayı birçok öğrencinin korkulu
rüyası olduğu bilinmektedir. Bu durum öğrencilerin matematiğe karşı ilgilerini,
tutumlarını ve sevgilerini olumsuz yönde etkilemektedir. Bu soyut içerik ne
kadar çok somutlaştırılırsa öğrencide anlamlı öğrenme gerçekleşebilir ve başarı
sağlanabilir. Bunun için eğitim teknolojilerinden akıllı tahta kullanılabilir.
Bu eğitim teknolojisinin derslerde etkili şekilde kullanılabilmesi ve başarı
sağlanması için temel şartlardan biri öğrencinin bu teknolojiyi ne derece
kabullendiğidir. Bu araştırmada, ortaokul öğrencilerinin matematik derslerinde
akıllı tahta kullanmaya yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır.
Araştırma, tarama yöntemi kullanılarak yürütülmüştür. Bu çalışmanın
katılımcıları bir il merkezinde öğrenim gören 5 ve 6. sınıfta öğrenim gören
toplam 220 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Kişisel bilgi formu ve akıllı
tahta kullanımına yönelik tutum ölçeği veri toplama araçları olarak uygulanmıştır.
Elde edilen veriler Mann Whitney U-testi, Kruskal Wallis testi, çoklu
karşılaştırma analizi ve regresyon analizi yapılarak analiz edilmiştir.
Araştırmada ortaokul öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanmaya
yönelik tutumlarının olumlu yönde olduğu, tutumlarının cinsiyet, sınıf,
matematik başarı düzeyi, bilişim teknolojileri dersi başarı düzeyi ve genel
akademik başarı düzeyine göre farklılaştığı belirlenmiştir. Ayrıca matematik
dersi, bilişim teknolojileri dersi ve genel akademik notları matematik dersinde
akıllı tahta kullanımına yönelik tutumu düşük düzeyde yordadığı tespit
edilmiştir.

Kaynakça

  • Akçayır, M. (2011). Akıllı tahta kullanılarak işlenen matematik dersinin sınıf öğretmenliği birinci sınıf öğrencilerinin başarı, tutum ve motivasyonlarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akdemir, E. (2009). Akıllı tahta uygulamalarının öğrencilerin coğrafya başarıları üzerine etkisinin incelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Akgül, B. (2013). İlköğretim görsel sanatlar dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Akgün, M., ve Yücekaya, G. (2015). Akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci tutumu ve öğretmen görüşlerinin incelenmesi (Ankara İli Örneği). NWSA - Qualitative Studies, 10(3), 1-11.
  • Aktaş, S. (2015). Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarısına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Kastamonu Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Kastamonu.
  • Ateş, M. (2010). Ortaöğretim coğrafya dersinde akıllı tahta kullanımı. Marmara Coğrafya Dergisi, 22, 409-427.
  • Aytaç, T. (2013). Interactive whiteboard factor in education: students’ points of view and their problems. Academic Journals Educational Research and Reviews, 8(20), 1907-1915.
  • Başıbüyük, K., Erdem E., Şahin, Ö., Gökyurt, B., ve Soylu, Y. (2014). Matematik derslerinde akıllı tahta kullanımına ilişkin öğretmen ve öğrenci görüşleri. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(2),72-92. https://doi.org/10.17984/adyuebd.78901
  • Beauchamp, G., and Kennewell, S. (2008). The influence of ICT on the interactivity of teaching. Education and Information Technologies, 13(4), 305-315. https://doi.org/10.1007/s10639-008-9071-y
  • Behzadi, M. H. and Manuchehri, M. (2013). Examining creativity of students smart board in learning Mathematics. Mathematics Education Trends and Research, 1-7. doi:10.5899/2013/metr-00008. https://doi.org/10.5899/2013/metr-00008
  • Birgin, O., ve Zengin, A. (2016). Ortaokul öğrencilerinin matematik dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının incelenmesi. International Contemporary Educational Research Congress, 29 Eylül-02 Ekim 2016, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Kongresi Tam Metin Bildiri Kitabı, ss.388-396.
  • Birişçi, S., ve Uzun, S.Ç. (2014). Matematik öğretmenlerinin derslerinde etkileşimli tahta kullanımına ilişkin görüşleri: Artvin ili örneği. İlköğretim Online, 13(4), 1278-1295. https://doi.org/10.17051/io.2014.19504
  • Bulut, İ., ve Koçoğlu, E. (2012). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin akıllı tahta kullanımına ilişkin görüşleri (Diyarbakır ili örneği). Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 242-258.
  • Campbell, C., and Kent, P. (2010). Using interactive whiteboards in pre-service teacher education: Examples from Astralian universities. Australasian Journual of Educational Technology, 26(4), 447-463. https://doi.org/10.14742/ajet.1064
  • Cheung, A. C.K., and Slavin, R. E. (2013). The effectiveness of educational technology applications for enhancing mathematics achievement in K-12 classrooms: A meta-analysis. Educational Research Review, 9, 88-113. https://doi.org/10.1016/j.edurev.2013.01.001
  • Çepni, S. (2014). Araştırma ve proje çalışmalarına giriş (7. Baskı), Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Dede, Y., ve Argün, Z. (2004). Öğrencilerin matematiğe yönelik içsel ve dışsal motivasyonlarının belirlenmesi. Eğitim ve Bilim, 29(134), 49-54.
  • Demircioğlu, G., ve Demircioğlu, H. (2015). Öğrencilerin Kimya derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 4(2), 387-395.
  • Demirel, Ö., Seferoğlu, S.S., ve Yağcı, E., (2005). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demir, S., ve Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Dikmen, S. (2015). Akıllı tahtaların ders başarısına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Dill, M. J. (2008). A tool to improve student achievement in Math: An interactive whiteboard. Unpublished Doctoral Dissertation, Ashland University.
  • Ekici, F. (2008). Akıllı tahta kullanımının ilköğretim öğrencilerinin matematik başarılarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Elaziz, M. F. (2008). İngilizce derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik öğrenci ve öğretmen tutumları. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Bilkent Üniversitesi, Ankara, Türkiye.
  • Glover, D., Miller, D., Averis, D., and Door, V. (2007). The evolution of an effective pedagogy for teachers using the interactive whiteboard and modern languages: An empirical analysis from the secondary sectors. Learning, Media and Technology, 32(1), 5-20. https://doi.org/10.1080/17439880601141146
  • Gündüz, S., ve Çelik, H.Ç. (2015). Öğrencilerin matematik derslerinde akıllı tahta kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 157-174. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.535
  • Gürel, C., Olgun, H., ve Arslan, A. (2016). Fizik dersinde öğrencilerin akıllı tahta kullanımı ile ilgili algıları. Journal of Human Sciences, 13(2), 2804-2819. https://doi.org/10.14687/jhs.v13i2.3816
  • Isman, A., Abanmy, F. A. A., Hussein, H. B., Saadany, A., and Abdelrahman, M. (2012). Saudi secondary school teachers attitudes' towards using interactive whiteboard in classrooms. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 11(3), 286-296.
  • ISTE (2007). National education technology standarts for students (NETS). Eugene: ISTE Publications. https://www.iste.org/docs/pdfs/20-14_ISTE_Standards-S_PDF.pdf (22 Mayıs 2017 tarihinde erişilmiştir).
  • Jang, S. J., and Tsai, M. F. (2012). Exploring the TPACK of Taiwanese elementary mathematics and science teachers with respect to use of interactive whiteboards. Computers and Education, 59(2), 327-338. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2012.02.003
  • Kaya, G. (2013). Matematik derslerinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin dönüşüm geometrisi üzerindeki başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kaya, H., ve Aydın, F. (2011). Sosyal bilgiler dersindeki coğrafya konularının öğretiminde akıllı tahta uygulamalarına ilişkin öğrenci görüşleri. Journal of World of Turks, 3(1), 179-189.
  • Khine, M.S. (2001). Attitudes toward computers among teacher education students in Brunei Darussalam. International Journal of Instructional Media, 28(2), 147-153.
  • Koçak, O., ve Gülcü, A. (2013). Fatih projesinde kullanılan LCD panel etkileşimli tahta uygulamalarına yönelik öğretmen tutumları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 1221-1234.
  • Korucu, A.T., Usta, E., ve Toraman, L. (2016). Ortaokul öğrencilerinin etkileşimli tahta kullanımına yönelik tutumların farklı değişkenler açısından incelenmesi. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(3), 690-717. https://doi.org/10.14686/buefad.v5i3.5000195158
  • Köroğlu, H. ve Yeşildere, S. (2004). İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi tamsayılar ünitesinde çoklu zekâ teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(2), 25-41.
  • Kutluca, T., ve Birgin O. (2007). Doğru denklemi konusunda geliştirilen bilgisayar destekli öğretim materyali hakkında matematik öğretmeni adaylarının görüşlerinin değerlendirilmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2) ,81-97.
  • Kutluca, T., ve Tum, A. (2017). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımı ve öğretmen rolüne etkisi. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Sempozyumu (ICITS-2017), 24-26 Mayıs 2017, Malatya, Abstract Book, s.458.
  • Lai, H. J. (2010). Secondary school teachers’perceptions of interactive whiteboard training workshops: A case study from Taiwan. Educational Technology, 26(4), 511-522.
  • Lewin, C., Somekh, B., and Steadman, S. (2008). Embedding interactive whiteboards in teaching and learning: The process of change in pedagogic practice. Education and Information Technologies, 13, 291-303. https://doi.org/10.1007/s10639-008-9070-z
  • Marzano, R.J. (2009). Teaching with interactive whiteboards. Educational Leadership, 67(3), 80-82.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2018). Matematik dersi (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.sınıflar) öğretim programı. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Milli Eğitim Basımevi.
  • Muhanna, W., and Nejem, K. M. (2013). Attitudes of mathematics teachers toward using smart board in teaching mathematics. Contemporary Issues in Education Resarch, 6(4), 373-380. https://doi.org/10.19030/cier.v6i4.8104
  • Northcote, M., Mildenhall, P., Marshall, L., and Swan, M. (2010). Interactive whiteboards: Interactive or just whiteboards? Australasian Journal of Educational Technology, 26(4), 494-510. https://doi.org/10.14742/ajet.1067
  • Önder, R. (2015). Biyoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrencilerin akademik başarılarına, akıllı tahta kullanımına ve derse yönelik tutumlarına etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Özçelik, E. (2015). Fizik öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Öztan, A. Y. (2012). Fen ve teknoloji öğretiminde akıllı tahta kullanımının ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Peker, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2003). Lise 2. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik tutumları ve başarıları arasındaki ilişki. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 157-166.
  • Petty, R.E. and Cacioppo, J.T. (1996). Attitudes and persuasion: Classic and contemporary approaches. Colarado: Westviev Press.
  • Polat, S., ve Özcan, A. (2014). Akıllı tahta kullanımıyla ilgili sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 22(2), 439-455.
  • Sakız, G., Özden, B., Aksu, D., ve Şimşek, Ö. (2014). Fen ve teknoloji dersinde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına ve dersin işlenişine yönelik tutuma etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(3), 257-274.
  • Schut, C. R. (2007). Student perceptions of ınteractive whiteboards in a biology classroom Unpublished Master Thesis. Cedarville, OH: Cedarville University.
  • Shenton, A., and Pagett, L. (2008). From ‘bored’ to screen: the use of the interactive whiteboard for literacy in six primary classrooms in England. Literacy, 41(3), 129-136. https://doi.org/10.1111/j.1467-9345.2007.00475.x
  • Sünkür, M., Arabacı, İ. B., ve Şanlı, Ö. (2012). Akıllı tahta uygulamaları konusunda ilköğretim II. kademe öğrencilerinin görüşleri (Malatya İli Örneği). E- Journal of New World Sciences Academy, 7(1), 313-321.
  • Şen, M. (2013). İlköğretim birinci kademe ingilizce öğretiminde akıllı tahta kullanımının öğrenci başarısına etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Şimşek, Ü., ve Yıldırım, T. (2016). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve görüşleri. International Journal of Human Sciences, 13(1), 632-649.
  • Tankut, Ü. S. (2008). İlköğretim 7. sınıf sosyal bilgiler dersinde bilgisayar destekli öğretimin akademik başarıya ve kalıcılığa etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Tataroğlu, B. (2009). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının 10. Sınıf öğrencilerinin akademik başarıları, matematik dersine karşı tutumları ve öz-yeterlilik düzeylerine etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İzmir.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların ölçülmesi ve SPSS ile veri analizi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tekerek, M, Altan, T., ve Gündüz, İ. (2014). Fatih projesinde tablet pc kullanımına yönelik öğrenci tutumlarının incelenmesi. Bilişim Teknolojileri Dergisi, 7(2), 21-27.
  • Torff, B., and Tirotta, R. (2010). Interactive whiteboards produce small gains in elementary students’ self-reported motivation in mathematics. Computers and Education, 54(2), 379–383. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2009.08.019
  • Tum, A., ve Kutluca, T. (2017). Matematik öğretiminde akıllı tahtaların kullanımında karşılaşılan zorluklar. 11. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Sempozyumu (ICITS 2017), 24-26 Mayıs, Malatya, Abstract Book, s.460.
  • Tunaboylu, C. ve Demir, E. (2017). The effect of teaching supported by interactive whiteboard on students’ mathematical achievements in lower secondary education. Journal of Education and Learning, 6(1), 81-94. https://doi.org/10.5539/jel.v6n1p81
  • Türel, Y. K. (2012). Öğretmenlerin akıllı tahta kullanımlarına yönelik olumsuz tutumları: problemler ve ihtiyaçlar. İlköğretim Online, 11(2), 423-439.
  • Türkoğlu, T. (2014). Fen ve teknoloji öğretiminde akıllı tahta kullanımının 6.sınıf öğrencilerinin akademik başarı, tutum ve görüşleri üzerine etkileri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Celal Bayar Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Manisa
  • Wall, K., Higgins, S., and Smith, H. (2005). The visual helps me understand the complicated things: Pupil views of teaching and learning with interactive whiteboards. British Journal of Educational Technology, 36(5), 851-867. https://doi.org/10.1111/j.1467-8535.2005.00508.x
  • Wood, R., and Ashfield, J. (2008). The use of the interactive whiteboard for creative teaching and learning in literacy and mathematics: A case study. British Journal of Educational Technology, 39(1), 84-96.
  • Yenilmez, K., ve Uysal, E. (2007). İlköğretim öğrencilerinin matematiksel kavram ve sembolleri günlük hayatla ilişkilendirebilme düzeyi. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 89-98.
  • Yorgancı, S., ve Terzioğlu, Ö. (2013). Matematik öğretiminde akıllı tahta kullanımının başarıya ve matematiğe karşı tutuma etkisi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(3), 919-930.
  • Zengin, F. K., Kırılmazkaya, G., ve Keçeci, G. (2012). Akıllı tahta kullanımının fen ve teknoloji dersindeki başarı ve tutuma etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 7(2), 526-537.
Toplam 71 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Kemal Özgen 0000-0002-7015-6452

Ali Tum 0000-0002-7472-9553

Yayımlanma Tarihi 17 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özgen, K., & Tum, A. (2018). Investigation of Middle School Students’ Attitudes towards Using Smart Boards According to Some Variables in Mathematics Courses. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 7(1), 16-39. https://doi.org/10.30703/cije.380702

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551