BibTex RIS Kaynak Göster

Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine Göre Yapılan Bilgisayar Destekli Eğitimin 3. Sınıf Geometri Kazanımlarının Başarı Ve Kalıcılığına Etkisi

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 5, 82 - 96, 01.04.2016
https://doi.org/10.30703/cije.321428

Öz

Araştırmanın amacı ilkokul 3. sınıfta, Bruner’in zihinsel gelişim ilkelerine göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğretimin geometri öğrenme alanındaki kazanımların kalıcılığına ve başarıya etkisini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, İstanbul’un Sultanbeyli ilçesindeki bir ilkokulda öğrenim görmekte olan 73 3. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada “Ön Test-Son Test Kontrol Gruplu” deneysel desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen 19 maddelik geometri başarı testi kullanılmıştır. Dersler; deney grubunda Bruner’in zihinsel gelişim ilkelerine göre hazırlanmış etkinlikler ve Okulistik ile Morpa Kampüs ders yazılımları yardımıyla, kontrol grubunda ise mevcut programda yer alan yöntem ve etkinlikler ile işlenmiştir. Sonuç olarak Bruner’in zihinsel gelişim ilkelerine göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğretimin, öğrencilerin akademik başarıları üzerinde istatistiki olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğu görülmüştür.

Kaynakça

  • Afzal, M. T., Gondal, B., & Fatima, N. (2014). The Effect of Computer Based Instructional Technique for The Learning of Elementary Level Mathematics Among High, Average and Low Achievers. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 10 (4), 47-59.
  • Aktaş, M. (2015). 7.Sınıf Matematik Dersinde Bilgisayar Animasyonları ve Aktiviteleri ile Simetri Öğretiminin Akademik Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (1), 49-62.
  • Altun, M. (2009). Eğitim Fakülteleri ve Lise Matematik Öğretmenleri için Liselerde Matematik Öğretimi. (3. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
  • Bal, A. P. (2014). Predıctor Varıables for Prımary School students Related to Van Hıele Geometric Thinking. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (1), 259-278.
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8.Sınıflar). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bayram, S. (2004). The Effect of Instructıon wıth Concrete Models on Eıghth Grade Students’ Geometry Achıevement and Attıtudes Toward Geometry. Ankara: Mıddle East Technıcal Unıversıty, Department of Secondary School Science and Mathematics Education.
  • Battista, M. T., Wheatley, G. H., & Talsma, G. (1982). The Importance of Spatial Visualization and Cognitive Development for Geometry Learning in Pre- service Elementary Teachers. Journal for Research in Mathematics Education, 13(5), 332-340.
  • Birni, Ş., & Karadağ, Z. (2016). Kitap İncelemesi: Understanding Geometry for a Changing World: Seventy First Yearbook. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7 (1), 274-284.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Choi-Koh, S. S. (1999). A Student's Learning of Geometry Using The Computer. Journal of Educational Research, 92 (5), 301-311.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007) Research Methods in Education. 6th edn. London: Routledge.
  • Çalışkan, H., & Turan, R. (2008). Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Başarıya ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 6 (4), 603-627.
  • Çelik, H. C., Çevik, M. N. (2014). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin “İstatistik ve Olasılık” Ünitesini Öğrenmeleri Üzerinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkisi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (2), 45-64.
  • Delice, A., & Karaaslan, G. (2015). Dinamik Geometri Yazılımları ile Çokgenler Konusunda Hazırlanan Etkinliklerin Öğrenci Performansı ve Öğretmen Görüşlerine Yansıması. Karaelmas Journal of Education Sciences , 133-148.
  • Demir, S., & Başol, G. (2014). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Akademik Başarıya Etkisi: Bir Metaanaliz Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (5), 2013-2035.
  • Dinçer, S. (2015). Türkiye’de Yapılan Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi ve Diğer Ülkelerle Karşılaştırılması:. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 12 (1), 99-118.
  • Ding, M., & Li, X. (2014). Transition from Concrete to Abstract Representations: The Distributive Property in a Chinese Textbook Series. Educational Studies in Mathematics, 87, 103-121.
  • Fidan, Y., & Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (27), 185-197.
  • Güven, B. (2012). Using Dynamic Geometry Software To Improve Eight Grade Students’ Understanding of Transformation Geometry. Australasian Journal of Educational Technology, 28 (2), 364-382.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar Destekli Öğretimin 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9 (1), 68-79.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz, M., & Akar, Ü. (2014). Dinamik Geometri Yazılımının Açıortay ve Kenarortay Öğretiminde Meslek Lisesi Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 74-90.
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2006). The Effect of Spreadsheet and Dynamic Geometry Software on the Achievement and Self-Efficacy of 7th-Grade Students. Educational Research, 47 (3), 333-350.
  • İslamoğlu, A. H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta. Kaminski, J. A., Sloutsky, V. M., & Heckler, A. F. (2008). The Advantage of Abstract Examples in Learning Math.Science, 320, 454–455.
  • Kaplan, A., & Öztürk, M. (2014). Çemberde Açılar Konusunun Öğretiminde Cabri Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Kazım KArabekir Eğitim FAkültesi Dergisi (29), 109-122.
  • Karakuş, F. (2014). Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Views About Geometric Construction. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7 (4), 408-435.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Luke, J. (2012). The Impact of Manipulatives on Students’ Performance on Money Word Problems. Atlanta: Georgia State University Department of Educational Psychology, Special Education, and Communication Disorders.
  • Lutz, S. L., & Huitt, W. G. (2004). Connecting Cognitive Development and Constructivism: Implications from Theory for Instruction and Assessment. Constructivism in the Human Sciences, 9 (1), 67-90.
  • MEB (2005). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı.Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mercan M., Filiz, A., Göçer, İ. & Özsoy N. (2009). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Dünyada ve Türkiye’de Uygulamaları. Şanlıurfa: Akademik Bilişim’09- Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (Üçüncü Baskı). Ankara: Maya Akademi.
  • Özcan, B. N., & Türnüklü, E. (2013). Buluş Yoluyla Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerine Etkisinin İncelemesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (7), 29-45.
  • ÖZER, M.A. (2005). Etkin Öğrenmede Yeni Arayışlar: İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Buluş Yoluyla Öğrenme. Bilig, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi. (35), 105-131.
  • Putri, H. E. (2015). The Influence of Concrete Pıctorıal Abstract (Cpa) Approach to the Mathematıcal Representatıon Abılıty Achıevement of the Preservıce Teachers at Elementary School. International Journal of Education and Research, 3 (6), 113-126.
  • Selçuk, Z. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Strom, J. (2009). Manıpulatıves in Mathematıcs Instructıon. Usa: Bemıdjı State Unıversıty Department Of Mathematıcs and Computer Scıence.
  • Şimşek, E., & Koru Yücekaya, G. (2014). Dinamik Geometri Yazılımı ile Öğretimin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15 (1), 65-80.
  • Tabuk, M. (2003). “İlköğretim 7. Sınıflarda “Çember, Daire ve Silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tall, D. (1994). A Versatile Theory of Visualisation and Symbolisation in Mathematics. Paper presented at the Plenary Presentation at eh Commission Internationale pour l’Etude et l’Amelioration de l’Ensignemente des mathematiquees, Toulouse, France.
  • Toptaş, V., (2007). İlköğretim Matematik Dersi (1–5) Öğretim Programında Yer Alan 1. Sınıf Geometri Öğrenme Alanı Öğrenme-Öğretme Sürecinin İncelenmesi, Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Toptaş, V. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ‘Ayrıt’ Terimini Matematiksel Düşünce Gelişim Aşamalarına Göre Açıklamalarının İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport , 255-265.
  • Ünal, Ç. (2012). Bilişsel Kuramların Coğrafya Eğitimi ve Öğretiminde Uygulanabilirliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 345-360.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., Bay Williams, J. M., & Wray, J. (2013). Elementary and Middle School Mathematic-Teaching Developmentally. New Jersey: Pearson Education.
  • Yavuz Mumcu, H., & Yıldız, S. (2015). Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 14 (4), 1290- 1306

The Effect of Computer Assisted Instruction According To Bruner's Cognitive Development Principles on 3rd Grade Geometry Course Achievement And Permanency Of Learned

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 5, 82 - 96, 01.04.2016
https://doi.org/10.30703/cije.321428

Öz

The aim of the research is to examine the effect of computer assisted instruction according to

Bruner's cognitive development principles on 3rd grade students' achievement and

permanence in the geometry learning field. The study was conducted in fall term of 2015-2016

academic year. The workgroup has consisted of 73 3rd grade students who were studying in

a primary school in the Sultanbeyli district of Istanbul. In the research the pre-test-posttest

with control group experimental design was used. The geometry achievement test which was

developed by the researchers and consist of 19 question were used as a data collection tool.

Lessons in the experimental group were committed with activities according to Bruner's

cognitive development principles. Also Okulistik and Morpa Kampüs software were used. In

the control group the lessons were committed with the methods and techniques in the current

program without computer. Data were analyzed with a statistical software package. The

Shapiro-Wilk Test, Mann Whitney U-Test for Independent Samples, Wilcoxon Signed Rank

Test for Paired Samples and Kruskal Wallis H-Test for Independent Samples test were used

for analyzing data. As a result, it was seen that the computer assisted instruction according to

Bruner's cognitive development principles have a statistically significant effect on the

students’ academic achievement.


Kaynakça

  • Afzal, M. T., Gondal, B., & Fatima, N. (2014). The Effect of Computer Based Instructional Technique for The Learning of Elementary Level Mathematics Among High, Average and Low Achievers. International Journal of Education and Development using Information and Communication Technology, 10 (4), 47-59.
  • Aktaş, M. (2015). 7.Sınıf Matematik Dersinde Bilgisayar Animasyonları ve Aktiviteleri ile Simetri Öğretiminin Akademik Başarıya Etkisi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35 (1), 49-62.
  • Altun, M. (2009). Eğitim Fakülteleri ve Lise Matematik Öğretmenleri için Liselerde Matematik Öğretimi. (3. Baskı). Bursa: Aktüel Alfa Akademi.
  • Bal, A. P. (2014). Predıctor Varıables for Prımary School students Related to Van Hıele Geometric Thinking. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 10 (1), 259-278.
  • Baykul, Y. (2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi (6-8.Sınıflar). Ankara: Pegem Akademi.
  • Bayram, S. (2004). The Effect of Instructıon wıth Concrete Models on Eıghth Grade Students’ Geometry Achıevement and Attıtudes Toward Geometry. Ankara: Mıddle East Technıcal Unıversıty, Department of Secondary School Science and Mathematics Education.
  • Battista, M. T., Wheatley, G. H., & Talsma, G. (1982). The Importance of Spatial Visualization and Cognitive Development for Geometry Learning in Pre- service Elementary Teachers. Journal for Research in Mathematics Education, 13(5), 332-340.
  • Birni, Ş., & Karadağ, Z. (2016). Kitap İncelemesi: Understanding Geometry for a Changing World: Seventy First Yearbook. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7 (1), 274-284.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Choi-Koh, S. S. (1999). A Student's Learning of Geometry Using The Computer. Journal of Educational Research, 92 (5), 301-311.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007) Research Methods in Education. 6th edn. London: Routledge.
  • Çalışkan, H., & Turan, R. (2008). Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersinde Akademik Başarıya ve Kalıcılık Düzeyine Etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi , 6 (4), 603-627.
  • Çelik, H. C., Çevik, M. N. (2014). İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin “İstatistik ve Olasılık” Ünitesini Öğrenmeleri Üzerinde Bilgisayar Destekli Öğretimin Etkisi. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2 (2), 45-64.
  • Delice, A., & Karaaslan, G. (2015). Dinamik Geometri Yazılımları ile Çokgenler Konusunda Hazırlanan Etkinliklerin Öğrenci Performansı ve Öğretmen Görüşlerine Yansıması. Karaelmas Journal of Education Sciences , 133-148.
  • Demir, S., & Başol, G. (2014). Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin (BDMÖ) Akademik Başarıya Etkisi: Bir Metaanaliz Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14 (5), 2013-2035.
  • Dinçer, S. (2015). Türkiye’de Yapılan Bilgisayar Destekli Öğretimin Öğrenci Başarısına Etkisi ve Diğer Ülkelerle Karşılaştırılması:. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 12 (1), 99-118.
  • Ding, M., & Li, X. (2014). Transition from Concrete to Abstract Representations: The Distributive Property in a Chinese Textbook Series. Educational Studies in Mathematics, 87, 103-121.
  • Fidan, Y., & Türnüklü, E. (2010). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (27), 185-197.
  • Güven, B. (2012). Using Dynamic Geometry Software To Improve Eight Grade Students’ Understanding of Transformation Geometry. Australasian Journal of Educational Technology, 28 (2), 364-382.
  • Güven, G., & Sülün, Y. (2012). Bilgisayar Destekli Öğretimin 8.Sınıf Fen ve Teknoloji Dersindeki Akademik Başarıya ve Öğrencilerin Derse Karşı Tutumlarına Etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9 (1), 68-79.
  • Hacısalihoğlu Karadeniz, M., & Akar, Ü. (2014). Dinamik Geometri Yazılımının Açıortay ve Kenarortay Öğretiminde Meslek Lisesi Öğrencilerinin Başarılarına Etkisi. Bilgisayar ve Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2 (4), 74-90.
  • Işıksal, M., & Aşkar, P. (2006). The Effect of Spreadsheet and Dynamic Geometry Software on the Achievement and Self-Efficacy of 7th-Grade Students. Educational Research, 47 (3), 333-350.
  • İslamoğlu, A. H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İzmit: Beta. Kaminski, J. A., Sloutsky, V. M., & Heckler, A. F. (2008). The Advantage of Abstract Examples in Learning Math.Science, 320, 454–455.
  • Kaplan, A., & Öztürk, M. (2014). Çemberde Açılar Konusunun Öğretiminde Cabri Yazılımının Akademik Başarıya Etkisi. Kazım KArabekir Eğitim FAkültesi Dergisi (29), 109-122.
  • Karakuş, F. (2014). Pre-service Elementary Mathematics Teachers’ Views About Geometric Construction. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 7 (4), 408-435.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Luke, J. (2012). The Impact of Manipulatives on Students’ Performance on Money Word Problems. Atlanta: Georgia State University Department of Educational Psychology, Special Education, and Communication Disorders.
  • Lutz, S. L., & Huitt, W. G. (2004). Connecting Cognitive Development and Constructivism: Implications from Theory for Instruction and Assessment. Constructivism in the Human Sciences, 9 (1), 67-90.
  • MEB (2005). İlköğretim Matematik Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı.Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Mercan M., Filiz, A., Göçer, İ. & Özsoy N. (2009). Bilgisayar Destekli Eğitim ve Bilgisayar Destekli Öğretimin Dünyada ve Türkiye’de Uygulamaları. Şanlıurfa: Akademik Bilişim’09- Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri, Harran Üniversitesi.
  • Olkun, S. ve Toluk Uçar, Z. (2007). İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi (Üçüncü Baskı). Ankara: Maya Akademi.
  • Özcan, B. N., & Türnüklü, E. (2013). Buluş Yoluyla Öğrenme Yönteminin İlköğretim Öğrencilerinin Geometrik Düşünme Düzeylerine Etkisinin İncelemesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4 (7), 29-45.
  • ÖZER, M.A. (2005). Etkin Öğrenmede Yeni Arayışlar: İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Buluş Yoluyla Öğrenme. Bilig, Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi. (35), 105-131.
  • Putri, H. E. (2015). The Influence of Concrete Pıctorıal Abstract (Cpa) Approach to the Mathematıcal Representatıon Abılıty Achıevement of the Preservıce Teachers at Elementary School. International Journal of Education and Research, 3 (6), 113-126.
  • Selçuk, Z. (2001). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Senemoğlu, N. (2012). Gelişim Öğrenme ve Öğretim Kuramdan Uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • Strom, J. (2009). Manıpulatıves in Mathematıcs Instructıon. Usa: Bemıdjı State Unıversıty Department Of Mathematıcs and Computer Scıence.
  • Şimşek, E., & Koru Yücekaya, G. (2014). Dinamik Geometri Yazılımı ile Öğretimin İlköğretim 6. Sınıf Öğrencilerinin Uzamsal Yeteneklerine Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 15 (1), 65-80.
  • Tabuk, M. (2003). “İlköğretim 7. Sınıflarda “Çember, Daire ve Silindir” Konusunun Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Başarıya Etkisi”, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tall, D. (1994). A Versatile Theory of Visualisation and Symbolisation in Mathematics. Paper presented at the Plenary Presentation at eh Commission Internationale pour l’Etude et l’Amelioration de l’Ensignemente des mathematiquees, Toulouse, France.
  • Toptaş, V., (2007). İlköğretim Matematik Dersi (1–5) Öğretim Programında Yer Alan 1. Sınıf Geometri Öğrenme Alanı Öğrenme-Öğretme Sürecinin İncelenmesi, Ankara, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, (Yayınlanmamış Doktora Tezi).
  • Toptaş, V. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının ‘Ayrıt’ Terimini Matematiksel Düşünce Gelişim Aşamalarına Göre Açıklamalarının İncelenmesi. International Journal of Science Culture and Sport , 255-265.
  • Ünal, Ç. (2012). Bilişsel Kuramların Coğrafya Eğitimi ve Öğretiminde Uygulanabilirliği. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 345-360.
  • Van de Walle, J. A., Karp, K. S., Bay Williams, J. M., & Wray, J. (2013). Elementary and Middle School Mathematic-Teaching Developmentally. New Jersey: Pearson Education.
  • Yavuz Mumcu, H., & Yıldız, S. (2015). Uzamsal Düşünmeyi Destekleyici Web-Tabanlı Öğretim Materyali Geliştirme, Uygulama ve Değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 14 (4), 1290- 1306
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68FN56UE
Bölüm Articles
Yazarlar

Sıtkı Çekirdekci

Veli Toptaş

Nergiz Çekirdekçi

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Çekirdekci, S., Toptaş, V., & Çekirdekçi, N. (2016). Bruner’in Zihinsel Gelişim İlkelerine Göre Yapılan Bilgisayar Destekli Eğitimin 3. Sınıf Geometri Kazanımlarının Başarı Ve Kalıcılığına Etkisi. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 5(5), 82-96. https://doi.org/10.30703/cije.321428

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551