Benlik saygısı bireylerin kişilik özellikleri üzerinde önemli bir etkiye sahiptir. Çocukluk çağı ile yetişkinlik çağı arasındaki geçiş dönemi olan, ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerinin belirlenmesine yönelik çalışmaların yeterince yapılmadığı düşünülmektedir. Bu nedenle araştırma, ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin benlik saygısı düzeylerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırma 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılında Sivas da ortaokul 8. sınıfta öğrenim gören toplam 150 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak, “Kişisel Bilgi Formu” ve “Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde ise t testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, 8.sınıf öğrencilerinin genel olarak yüksek benlik saygı düzeyine sahip oldukları, cinsiyete ve kardeş sayısına göre benlik saygı düzeyleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir farkın olmadığı, devlet okulları ile özel okullarda öğrenim gören öğrencilerin benlik saygısı düzeyleri arasında, istatiksel olarak anlamlı bir fark (p<0,05) olduğu ve bu farkında özel okullarda öğrenim gören 8. sınıf öğrencileri lehine olduğu saptanmıştır.
Self-esteem plays an important role on personal characteristics of individuals. It is considered
that the studies intended for the determination of self-esteem levels of 8th grade students who
are studying at secondary schools and in a transitional period between childhood and
adulthood are insufficient. For this reason, this study was conducted in order to determine
self-esteem levels of 8th grade students at secondary schools. Descriptive method was used in
the study. The study was conducted with the participation of totally 150 students studying at
the 8th grade in a secondary school located in Sivas during 2015-2016 academic year. “Personal
Information Form” and “Coopersmith Self-Esteem Scale” were used as a data collection tool.
For the analysis of such data, on the other hand, t-test and ANOVA were used. As a result of
the study, it is concluded that 8th grade students generally have a high self-esteem level; there
is no statistically significant difference between self-esteem levels by gender and number of
siblings; there is a statistically significant difference (p<0,05) between self-esteem levels of the
students studying at state schools and private schools and this difference is indeed to the
advantage of 8th grade students studying at private schools.
Diğer ID | JA27JG26ZJ |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 4 |
e-ISSN: 2147-1606