Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de kamu yararına faaliyet gösteren derneklerin yasal belgeleri temelinde, eğitim faaliyetlerinin yönetimi ve denetiminin bilimsel bir içeriğe (eğitim yönetimi ve eğitim denetimi bilimlerinin bilgilerine) uygunluğunu ortaya koymaktır. Bunun için kamu yararına çalışan derneklerin tüzükleri eğitim yönetimi ve denetimi süreçleri açısından incelenmiştir. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden belge inceleme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynaklarını kamu yararına çalışan derneklerin internet ortamından ulaşılan güncel tüzükleri ve dernekler kanunu oluşturmaktadır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Toplam 94 dernek tüzüğü incelenmiş ve bu derneklerin eğitim yönetimi ve denetimi süreçlerine yer verme sıklıklarına bakılmıştır. Araştırma sonucunda, dernek tüzüklerinde eğitim yönetimi süreçleriyle ilgili toplam 776 ifadeye, dernekler kanununda eğitim denetimi süreçleriyle ilgili ise 5 kanun maddesine rastlanmıştır. Sonuç olarak; dernek tüzüklerinin Eğitim Yönetimi ve Denetimi bilimlerinin temel bilgileri ışığında oluşturulmasına, derneklerin eğitim faaliyetlerinin bilimsel çerçevede yönetilip, denetlenmesine ve derneklerin eğitim faaliyetlerinin mümkün olduğunca formalleştirilerek MEB tarafından denetlenebilir hale getirilmesi önerilebilir.
The purpose of this study was to determine the scientific eligibility of the education activities
of the Turkish associations operating in the public interest in terms of the management and
supervision processes on the basis of their legal documents. To fulfill this purpose the charters
of the associations were examined according to the administration and supervision processes.
In this study the document analysis was used. The data resources of the study were composed
of the up to date internet based associations' charters and Law of Associations. Content
analysis was used for the data. The frequencies of the statements about the educational
administration and supervision processes of 94 associations were determined. In conclusion,
776 statements related to the administration and 5 statements related to the supervision
processes identified from the charters and Law of Associations respectively. In addition to
these, the educational activities of the associations should be supervised by Ministry of
National Education in order to formalize the informal education as much as possible.
Association educational administration educational supervision
Diğer ID | JA69GM64DC |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016Cilt: 5 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606