Bu çalışmada Fen Bilimleri/ Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının Fen ve Teknoloji/Fen Bilimleri Öğretmenliği Özel Alan Yeterliklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma, Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesinde 2014-2015 öğretim yılı güz döneminde dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan 105 öğretmen adayı ile gerçekleştirilmiştir. Öğretmen adaylarının görüşlerinin belirlenmesi amaçlandığından çalışmanın nitel bir araştırma olduğu söylenebilir. Çalışmanın verileri görüş formu ve yarı yapılandırılmış mülakatlardan yararlanılarak toplanmıştır. Çalışmadan elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, öğretmen adayları Fen Bilimleri/ Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan yeterliklerine orta düzeyde sahip olduklarını düşünmektedirler. Çalışmaya katılan adaylar Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan Yeterliklerini büyük bir oranla alan bilgisi (fizik, kimya, biyoloji) olarak algıladıkları görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının altı özel alan boyutundan en fazla ‘öğrenme-öğretme sürecini planlama ve düzenleme’ boyutunda görüş bildirdikleri ortaya çıkmıştır. Bununla beraber öğretmen adaylarının altı özel alan yeterliğinin beşiyle ilgili görüş bildirdikleri; fakat ‘okul, aile ve toplumla iş birliği’ yeterliğiyle ilgili hiç görüş bildirmedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuçlardan yola çıkılarak üniversitelerin Fen Bilimleri/ Fen ve Teknoloji Öğretmenliği programının içeriğinde, özel alana yönelik ders içeriklerinin yeniden düzenlenmesinin, öğretmen adaylarının bu özel alanlara sahip olarak mezun olmalarına ve alanlarında daha nitelikli birer öğretmen olmalarına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Fen Bilimleri/Fen ve Teknoloji Öğretmenliği Özel Alan Yeterliği Görüş Formu
It is aimed by this study to determine the opinions of the Science and Technology- Natural
Sciences prospective teachers with regards to their Science and Technology-Natural Sciences
Teacher’s Special Field Qualifications. The study is conducted with 105 prospective teachers,
studying at Celal Bayar University, Faculty of Education in Fall Semester of the Academic
Year 2014-2015 in the 4th grade. It can be stated that the study is a qualitative since it is aimed
to determine the opinions of the prospective teachers. The data of the study is collected by
utilizing the opinion forms and the semi-structured interviews. The data obtained from the
study is analysed by the content analysis method. According to the obtained findings; it is
thought that the prospective teachers perceive their Natural Sciences/Science and
Technology Teacher’s Special Field qualifications at moderate level. Prospective teachers
participated in this study perceived their Science and Technology Teacher’s Special Field
qualifications mostly as field (physics, chemistry, biology) knowledge. Beside this, it is
revealed that the prospective teachers expressed the most their opinions on the ‘planning the
learning-teaching process’ aspect among the six special field aspects. Along with this, it is
concluded that the prospective teachers provided opinions on five of the six special field
qualifications; but that they didn’t state any opinion on the ‘collaboration with school, family
and society’ step. Setting off from these results, it is thought that reorganization of the course
contents towards the special field within the contents of the Natural Sciences/Science and
Technology Teacher programs of the universities will contribute to that the prospective
teachers graduate by being equipped with these special fields
Natural Sciences/Science and Technology Teacher Special Field Qualification
Diğer ID | JA79HH54CA |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606