Diğer
BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitim ve Fen Fakültesi Öğrencilerinin Korozyon Konusundaki Bilgi Düzeyleri

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3, 1 - 9, 01.09.2015
https://doi.org/10.30703/cije.321370

Öz

Bu çalışmada eğitim ve fen fakültesi öğrencilerinin korozyon konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2014-2015 öğretim yılının bahar döneminde Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan öğrenciler, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümü, Kimya Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan öğrenciler, Ankara Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü öğrencileri, Konya Selçuk Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü öğrencileri ve Gazi Üniversitesi Fen Fakültesi Kimya Bölümü öğrencileri olmak üzere toplam 345 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Öğrencilere Korozyon Başarı Testi uygulanmış ve uygulanan testten elde edilen verilerin analizinden eğitim ve fen fakültesi öğrencilerinin korozyon konusundaki bilgi düzeylerinin düşük olduğu belirlenmiştir. Araştırma sonuncunda elde edilen verilerden tek faktörlü ANOVA testi kullanılmış ve sınıf düzeyleri arasında korozyon konusunda bilgi düzeyleri arasında anlamlı farklılık bulunmuştur.

Kaynakça

  • Akkaya, A.S. (2010). Lise öğrencilerinin korozyon konusuyla ilgili bilgi düzeylerinin saptanması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bildik, N. (2014, Ekim). Korozyon Hasarının İş Güvenliği ve İş Sağlığı Açısından Değerlendirilmesi. Uluslararası Korozyon Sempozyumu, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bilir, V. (2015). Eğitim ve fen fakültesi öğrencilerinin korozyon-çevre kavramalarını algılamalarının çevre bilinci üzerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bryman, A. (2004). Social research today. M. Bulmer (Ed.). New York, NY: Routledge.
  • Eyceyurt, G. (2010). Üniversite öğrencilerinin korozyon konusundaki bilgi düzeylerinin ve tutumlarının öğrenim görülen bölüm açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Frankel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to Design and evaluate reseach in education. (Fifth Edition). New York: McGraw Hill.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Şahin, M., Yılmaz, A., & Morgil, İ. (2001). Ortaöğretim Kimya Müfredat Programına Korozyon Konusunun Katılma Önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 121-128.
  • Üneri, S. (2004) Elektrokimya ve Korozyonun Türkiye’deki Gelişimi ve Bugünü. Korozyon Dergisi, 12, 3-12.

The Knowledge Levels of Corrosion of Students in the Faculties of Education and Science

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 3, 1 - 9, 01.09.2015
https://doi.org/10.30703/cije.321370

Öz

The aim of this study was to find out the effect of the classroom levels of students in the
faculties of education and science on their knowledge levels of corrosion. The study was
applied to 345 students attending the chemistry teaching departments and the chemistry
departments of four different universities in the spring semester of 2014 – 2015 academic
years. The corrosion achievement test was applied to the students and the data achieved from
this test was analysed using one way ANOVA test. According to the analysis, it was found
out that the knowledge levels of corrosion of students in the faculties of education and science
was low. Also, it was determined that in the chemistry teaching departments the knowledge
levels of the fifth year university students about corrosion were statistically and significantly
higher than those of the first and fourth year university students, that in the chemistry
departments there was a statistical difference between the knowledge levels of the first year
university students and the third year university students about corrosion and this difference
was in favour of the first year university students, and that there was a statistical difference
between the knowledge levels of the fourth year university students and the third year
university students and this difference was in favour of the fourth year university students. 

Kaynakça

  • Akkaya, A.S. (2010). Lise öğrencilerinin korozyon konusuyla ilgili bilgi düzeylerinin saptanması. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bildik, N. (2014, Ekim). Korozyon Hasarının İş Güvenliği ve İş Sağlığı Açısından Değerlendirilmesi. Uluslararası Korozyon Sempozyumu, Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Bilir, V. (2015). Eğitim ve fen fakültesi öğrencilerinin korozyon-çevre kavramalarını algılamalarının çevre bilinci üzerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bryman, A. (2004). Social research today. M. Bulmer (Ed.). New York, NY: Routledge.
  • Eyceyurt, G. (2010). Üniversite öğrencilerinin korozyon konusundaki bilgi düzeylerinin ve tutumlarının öğrenim görülen bölüm açısından incelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Frankel, J. R., & Wallen, N. E. (2003). How to Design and evaluate reseach in education. (Fifth Edition). New York: McGraw Hill.
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Şahin, M., Yılmaz, A., & Morgil, İ. (2001). Ortaöğretim Kimya Müfredat Programına Korozyon Konusunun Katılma Önerisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 121-128.
  • Üneri, S. (2004) Elektrokimya ve Korozyonun Türkiye’deki Gelişimi ve Bugünü. Korozyon Dergisi, 12, 3-12.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA66TY63YY
Bölüm Articles
Yazarlar

Volkan Bilir

MEHMET LEVENT Aksu

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bilir, V., & Aksu, M. L. (2015). Eğitim ve Fen Fakültesi Öğrencilerinin Korozyon Konusundaki Bilgi Düzeyleri. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 4(3), 1-9. https://doi.org/10.30703/cije.321370

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551