Araştırmanın amacı Turgut Özal Üniversitesi’nin çeşitli fakülte ve yüksekokullarında okuyan birinci sınıf öğrencilerinin iletişim ve empati kurma becerilerini cinsiyete ve fakülte/yüksekokul türüne göre ortaya koymak ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmada genel tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma gurubunu Turgut Özal Üniversitesi Tıp, Hukuk, İktisadi ve İdari Bilimler ve Mühendislik Fakülteleri, Sağlık, Hemşirelik ve Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulları birinci sınıflarına devam eden 491 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplamak için İletişim Becerileri Değerlendirme Ölçeği (İBDÖ) ve Empati Beceri Ölçeği-B Formu (EBÖ) kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, üniversite birinci sınıf öğrencileri iletişim becerilerinin cinsiyete göre farklılık gösterirken, empati kurma becerilerinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Veriler fakülte/yüksekokul türüne göre incelendiğinde ise öğrencilerin hem iletişim becerileri ve hem de empati kurma becerileri arasında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında üniversite öğrencilerinin iletişim ve empati kurma becerilerini geliştirmek için uygulamalı faaliyetlerin, seminer ve eğitim çalışmalarının yapılması önerilmiştir.
The purpose of this study was to analyze the relation between communication and empathy
skills of undergraduate freshman students in health and social field registered to Turgut
Ozal University. Research group was consisted from the Faculties of Medical, Law,
Economics and Administrative Sciences, Engineering, and Colleges of Health Services,
Nursing, and Physical Therapy and Rehabilitation. Relational screening modal was used for
the research purposes. Total of 491 freshman students was voluntarily involved into study.
Communication Skills Evaluation Scale (CSES) and Empathy Skills Scale-B (ESS) were used
for data collection purposes. Findings revealed that there were significant differences in
communication skills of students in terms of gender. On the other hand, significant
differences in empathy skills were not observed for the same variable. When data were
analyzed in terms of registered school type, both communication and empathy skills of
students showed significant differences. It has been suggested that hands on activities,
seminars and educational meetings would improve students’ communication and empathy
skills.
Diğer ID | JA28YY92JJ |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606