Uzaktan eğitim, öğretim elemanları ile öğrenenler arasında iletişim ve etkileşimin, özel olarak hazırlanmış öğretim içerikleri yoluyla belli bir merkezden sağlandığı bir öğretim yöntemidir. Böyle bir yöntem veya eğitim programında verilecek ders içeriklerinin sağlam bir yapıya sahip olması gerektiği açıktır. Söz konusu eğitimin kaliteli bir şekilde verilmesi; ders içeriklerinin anlaşılır olarak sunulmasına ve uygun görsel materyallerle desteklenmesine bağlıdır. Bunun için de, içerik geliştirme sürecinin belirli standartlar çerçevesinde ve kurallar dâhilinde gerçekleştirilmesi gerekmektedir.Bu çalışmada, Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü Uzaktan Eğitim Programını, öğretim elemanları tarafından hazırlanan ders içeriklerinin öğrenme yönetim sistemine aktarılmasına kadar geçen süreç ayrıntılarıyla açıklanmış ve şemalarla gösterilmiştir. Ayrıca, bu süreç için daha önce geliştirilen modeller irdelenmiş ve aralarındaki farklar ortaya konmuştur. Böylece, elektronik ortamda ders içeriğinin uygun görsel ve işitsel materyallerle desteklenip anlaşılır olarak sunulması amacıyla bir standart sağlanması hedeflenmiştir. Çalışmanın, uzaktan eğitim programındaki ders içeriklerinin görsel ve eğitsel kalitesinin arttırılması ve bu sürecin organize edilmesinde önemli bir yere sahip olacağı düşünülmektedir.
Distance education is an education process where the communication and interaction
between the instructors and students is provided by a center via specially prepared
course contents. It is clear that course contents that will be given during such method
or education program is required to have a solid structure. Quality of this education
is related to clear presentation of course contents and supporting these contents with
appropriate visual materials. For this reason, the content development process must
be carried out within the specific standards and rules. In this study, the process
between the preparation of course content by the instructors and the implementation
of these content in to education management system is explained thoroughly and
indicated by diagrams in the scope of Gazi University, Informatics Institute –
Distance Education Program. Also, previously developed models for this process are
studied and their differences are reveald. Thus, it is aimed to provide a standard for
supporting electronic course contents with appropriate audio-visual materials and
presenting them clearly. It is thought that this study will play an important role at
improving visual and educational quality of course contents in distance education
program and organizing this process.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Diğer ID | JA66VS95VM |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015Cilt: 4 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606