Okul Deneyimi dersi, öğretmen adaylarının uygulama yapacağı okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri genel olarak tanıyabilmesi gözlem ve görüşmelere dayalı bir derstir. Bu bağlamda, Okul Deneyimi dersinin amaçlarının verimli bir şekilde uygulanabilmesi için fakülte öğretmen adaylarına, uygulama okulu rehber öğretmenlerine, fakülte koordinatör ve öğretim elamanlarına önemli sorumluluklar düşmektedir. Uygulamanın başarılı olabilmesi için öğretmen adaylarının bu mesleğe istekli olması, ortamda oluşan sorunlara yerinde çözümler getirmesi gerekmektedir. Bu kapsamda Okul Deneyimi dersi öğretmen adaylarının öğretmenlik görevine başlamadan önce, okulu, öğrencileri, programı ve öğretmenleri tanımalarında önemli bir yere sahiptir. Bu durumda öğretmen adaylarının Okul Deneyimi yaşantıları hakkında fikirler alınması önem taşımaktadır. Bu araştırmada Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Programında öğrenim gören öğretmen adaylarının Okul Deneyimi dersine yönelik görüşleri nelerdir sorusu temel problem olarak ele alınmıştır. Araştırma soruları doğrultusunda veri toplamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Katılımcılara açık uçlu 4 soru sorulmuştur. Bu araştırmadan elde edilen veriler, içerik analizi ile kodlama yapılarak çözümlenmiştir. Araştırmada öğretmen adaylarının Okul Deneyimi dersini karşı olumlu bir bakış açısına sahip oldukları, öğretmen, öğrenci, okulun fiziki yapısı ve okul idaresiyle sorun yaşamadıkları, Okul Deneyimi dersi uygulama saatlerini yeterli buldukları görülmüştür.
School experience is a course which based on the interviews and observations of teacher candidates. Via this course, teacher candidates may recognize the students, teachers, program and school. In this sense, teacher candidates of faculty, guidance counselors, instructors and coordinators of faculty have considerable responsibilities for productive practicing of the aim of school experience course. For successful application, teacher candidates must willing to this profession and solve the problem with appropriately in the environment. In this respect, school experience course has an important place for teacher candidates to know the students, school, program and teachers before being a teacher. In this case, getting teacher candidates’ opinions about the school experience is an importance. Essential problem of this research is that opinions about the School Experience course of teacher candidates who study in Social Science Teaching Program in Education Faculty, Kastamonu University. This research consists of semi-structured interview forms and qualitative study. 4 open-ended questions asked to participants. Teacher candidates’ views were analyzed by using content analysis with coding. It is showed that the teacher candidates had positive point of view to School Experience course and they did not have trouble with teacher, student, physical structure of school and school administration and practicing hour of School Experience course was found enough.
School Experience Teacher Candidate of Social Sciences Opinion
Diğer ID | JA32VG98GN |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014Cilt: 3 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606