University-based teacher training programs need to train skilled and competent prospective teachers for the needs of the 21st century. The purpose of this study was to examine the relationship between prospective preschool teachers' 21st century skills and self-regulation skills. The study group of the research, in which the relational model was adopted, consisted of 119 prospective preschool teachers. In the research, in order to evaluate the 21st century skills of prospective teachers and their self-regulation skills, “21. Century Skills Scale” and “Self-Regulation Scale” were used. As a result of the research, it was found that prospective preschool teachers' 21st century skills and self-regulation skills were high, 21st century skills did not differ according to grade level, but self-regulation skills differed according to grade level. In addition, gender was effective in terms of 21st century skills and female prospective preschool teachers had higher 21st century skills than males, but gender did not have any effect on self-regulation skills. The study also concluded that there was a relationship between 21st century skills and self-regulation skills, and that self-regulation is a significant predictor of 21st century skills.
Preschool 21st century skills self-regulation prospective teachers
Üniversite temelli öğretmen yetiştirme programlarının, 21. yüzyılın ihtiyaçlarına uygun becerilere sahip ve yetkin öğretmen adayları yetiştirmesi gerekmektedir. Bu araştırmada da okul öncesi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ve öz düzenleme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. İlişkisel tarama modelinde desenlenlenen araştırmanın çalışma grubunu 119 okul öncesi öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerini değerlendirmek amacıyla “21. Yy Becerileri Ölçeği”, öz düzenleme becerilerinin değerlendirilmesinde ise “Öz-Düzenleme Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ve öz düzenleme becerilerinin yüksek olduğu, 21. yüzyıl becerilerinin sınıf düzeyine göre farklılaşmadığı ancak öz düzenleme becerilerinin sınıf düzeyine göre farklılaştığı, cinsiyetin 21. yüzyıl becerileri açısından etkili olduğu ve kadın okul öncesi öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerilerinin erkeklerden yüksek olduğu ancak cinsiyetin öz düzenleme becerileri üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı saptanmıştır. Araştırmada ayrıca 21. yüzyıl becerileri ile öz düzenleme becerileri arasında ilişki olduğu ve öz düzenlemenin 21. yüzyıl becerilerinin anlamlı bir yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Okul öncesi 21. yüzyıl becerileri öz düzenleme öğretmen adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Okul Öncesi Eğitim |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
e-ISSN: 2147-1606