Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Piano Accompaniment Competences of Music Teacher Candidates

Yıl 2023, , 1038 - 1047, 26.12.2023
https://doi.org/10.30703/cije.1282449

Öz

The study aims to unearth the level of the competency of music teacher candidates’ accompany with the piano and whether these competencies make a difference in terms of various variables. In this context, the level of competence of the students who are studying in the division of music education undergraduate program, which has been carried out since 2018, composes the problem this study. This study is conducted by quantitative research and is based on the general survey model. Single screening model as one of the general screening models, was used. The sample of the research consists of students who study at Pamukkale University, Faculty of Education, Department of Fine Arts, Division of Music Education in the 2022-2023 academic year. The sample in the study was selected by using the typical case sampling method. “Scale of Perception of Competence in Accompaniment with Piano” was used. The data collected in the research were typed into the "SPSS 28.0" program, and the required statistical analysis were carried out. As a result of the research, it was concluded that the average score obtained from the answers given by the music teacher candidates to the scale was below the medium level. Additionally, no significant difference was found between the mean scores according to gender and age group variables. However, a significant difference was found according to the type of high school graduated, undergraduate education year, year of playing the piano and individual instrument variables.

Kaynakça

  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim okullarının 2. kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü çıkışlı müzik öğretmenleri tarafından piyano ile eşliklenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Ersoy, O. & Gürpınar, E. (2017). Okul şarkıları için piyanoda eşlik. Gece Kitaplığı.
  • Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics. Thousand Oaks: Sage.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramsal ilkeler ve teknikler: genel tarama modelleri. Nobel Akademi.
  • Kurtuldu, M. K. (2016). Piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik ölçeğin geliştirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 323-344.
  • Kurtuldu, M. K. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano ve eşlik çalma becerilerinin karşılaştırılması. Jass Studies – The Journal of Academic Social Science Studies, 67(3), 1-8.
  • Piji Küçük, D. (2015). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano eşliği alanındaki öz yeterlik algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16, 220-236.
  • Piji, D. (2007). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik piyano ile eşlik alanında yeterlik algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 26(26), 111-132.
  • Şaktanlı, S. & Özelma, Y. (2014). Eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları ve yaklaşımların müzik dersi kapsamında kullanımı ile ilgili örnek uygulamalar. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(9), 43-58.
  • Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Schleuter, S. (1997). A sound approach to teaching instrumentalists. Schrimer Books.
  • Turgut, Ş. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Mehmet Akitf Ersoy Üniversitesi.
  • Uğurluol, G. D. ve Onuray Eğilmez, H. (2023). Müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşlik alanında yeterlik algıları. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(44), 311-324.
  • Yazıcı, T. (2013). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sanat Eğitim Dergisi, 1(2), 130-150.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2006). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ogretmen-Yetistirme/muzik_ogretmenligi.pdf Date of Access: 01.07.2021
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2007). https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/ogretmen-yetistirme-ve-egitim-fakulteleri.pdf Date of Access: 16.08.2021
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Muzik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf Date of Access: 01.07.2021
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2020). https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fakültelerine-yetki-devri.aspx Date of Access: 07.10.2022

Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano ile Eşlik Yapabilme Yeterlikleri

Yıl 2023, , 1038 - 1047, 26.12.2023
https://doi.org/10.30703/cije.1282449

Öz

Bu çalışmada, müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşlik yapabilme yeterliklerinin ne düzeyde olduğu ve çeşitli değişkenler açısından bu yeterliklerin fark yaratıp yaratmadığını ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu doğrultuda, 2018 yılından beri yürütülmekte olan müzik öğretmeni yetiştirme lisans programı ile eğitim almakta olan öğrencilerin piyano ile eşlik yapabilme yeterliklerinin ne düzeyde olduğu bu çalışmanın problem durumunu oluşturmaktadır. Bu çalışma, nicel bir araştırma olup genel tarama modeline dayandırılmaktadır ve Genel tarama modellerinden tekli tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi, 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı’nda öğrenim görmekte olan öğrencilerden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem, tipik durum örneklemesi yöntemi ile seçilmiştir. Bu araştırmanın ilk aşamasında araştırmacı tarafından öğrencilerden demografik bilgilerle ilgili anket sorularını yanıtlamaları istenmiştir. İkinci aşamada ise “Piyano ile Eşlik Alanında Yeterlik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler “SPSS 28.0” programına girilmiş olup, araştırmanın amaçları çerçevesinde cevapları aranan problemlere yönelik gerekli istatistiksel çözümlemeler yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda, müzik öğretmeni adaylarının ölçeğe verdikleri cevaplardan elde edilen ortalama puanın orta düzeyin altında yer aldığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca, cinsiyet ve yaş grubu değişkenine göre puan ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Ancak, mezun olunan lise türü, lisans öğrenim yılı, piyano çalma yılı ve bireysel çalgı değişkenlerine göre anlamlı bir farklılaşma bulunmuştur.

Kaynakça

  • Bilgin, S. (1998). İlköğretim okullarının 2. kademesinde müzik eğitiminde kullanılan şarkıların gazi üniversitesi gazi eğitim fakültesi müzik eğitimi bölümü çıkışlı müzik öğretmenleri tarafından piyano ile eşliklenmesi [Yayınlanmamış doktora tezi]. Gazi Üniversitesi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2020). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi.
  • Ersoy, O. & Gürpınar, E. (2017). Okul şarkıları için piyanoda eşlik. Gece Kitaplığı.
  • Field, A. (2013). Discovering Statistics Using IBM SPSS Statistics. Thousand Oaks: Sage.
  • Karasar, N. (2020). Bilimsel araştırma yöntemi: kavramsal ilkeler ve teknikler: genel tarama modelleri. Nobel Akademi.
  • Kurtuldu, M. K. (2016). Piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik ölçeğin geliştirilmesi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(35), 323-344.
  • Kurtuldu, M. K. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano ve eşlik çalma becerilerinin karşılaştırılması. Jass Studies – The Journal of Academic Social Science Studies, 67(3), 1-8.
  • Piji Küçük, D. (2015). Müzik öğretmenliği öğrencilerinin piyano eşliği alanındaki öz yeterlik algıları. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 16, 220-236.
  • Piji, D. (2007). Müzik öğretmeni adaylarına yönelik piyano ile eşlik alanında yeterlik algısı ölçeğinin geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 26(26), 111-132.
  • Şaktanlı, S. & Özelma, Y. (2014). Eğitim müziği çok seslendirme yaklaşımları ve yaklaşımların müzik dersi kapsamında kullanımı ile ilgili örnek uygulamalar. İnönü Üniversitesi Sanat ve Tasarım Dergisi, 4(9), 43-58.
  • Say, A. (2005). Müzik sözlüğü. Müzik Ansiklopedisi Yayınları.
  • Schleuter, S. (1997). A sound approach to teaching instrumentalists. Schrimer Books.
  • Turgut, Ş. (2018). Müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşliğin önemi ve gerekliliğine yönelik görüşleri [Yayınlanmamış yüksek lisans tezi]. Mehmet Akitf Ersoy Üniversitesi.
  • Uğurluol, G. D. ve Onuray Eğilmez, H. (2023). Müzik öğretmeni adaylarının piyano ile eşlik alanında yeterlik algıları. Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 24(44), 311-324.
  • Yazıcı, T. (2013). Piyano öğretiminde karşılaşılan sorunların piyano öğretmenleri tarafından değerlendirilmesi. Sanat Eğitim Dergisi, 1(2), 130-150.
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2006). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Ogretmen-Yetistirme/muzik_ogretmenligi.pdf Date of Access: 01.07.2021
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2007). https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/ogretmen-yetistirme-ve-egitim-fakulteleri.pdf Date of Access: 16.08.2021
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2018). https://www.yok.gov.tr/Documents/Kurumsal/egitim_ogretim_dairesi/Yeni-Ogretmen-Yetistirme-Lisans-Programlari/Muzik_Ogretmenligi_Lisans_Programi.pdf Date of Access: 01.07.2021
  • Yüksek Öğretim Kurulu (2020). https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Haberler/2020/egitim-fakültelerine-yetki-devri.aspx Date of Access: 07.10.2022
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Güzel Sanatlar Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Atakan Ertem 0000-0002-1483-3148

Yayımlanma Tarihi 26 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023

Kaynak Göster

APA Ertem, A. (2023). Piano Accompaniment Competences of Music Teacher Candidates. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 12(4), 1038-1047. https://doi.org/10.30703/cije.1282449

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551