Bu araştırmada okul dışı öğrenme ortamlarının pedagojik katkılarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgubilim) araştırma deseni kullanılmıştır. Yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Konya’da çeşitli bağımsız anaokullarında görev yapan 20 okul öncesi öğretmeni oluşturmuştur. Araştırmaya katılan öğretmenler amaçlı örnekleme türlerinden olan ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenler, okul dışı öğrenme ortamlarının tüm gelişim alanlarının; iletişim, gözlem ve yaratıcı düşünme becerilerinin yanı sıra saygı, yardımseverlik ve sorumluluk gibi değerlerinin kazandırılmasındaki ve geliştirilmesindeki rolüne değinmişlerdir. Ayrıca araştırma sonucunda bu ortamların öğretim sürecine farklı duyu organlarına hitap etme, yaparak yaşayarak öğrenme ve kalıcı öğrenme gibi öğretim ilkeleri açısından önemli konularda katkı sağladığı görülmüştür. Bu sonuçlara dayanarak okul dışı öğrenme ortamlarının okul öncesi eğitime daha fazla entegre edilmesi önerilmiştir.
Okul öncesi eğitim okul dışı öğrenme ortamları gelişim alanları değerler eğitimi beceri eğitimi
The present study aimed to reveal the views of preschool teachers regarding the out-of-school learning environments' pedagogical contributions. For this purpose, the phenomenological research method was applied. The participants consisted of 20 preschool teachers who were working at several independent preschools in Konya. The participants were selected using the criterion sampling method. The semi-structured interview form was utilized for the data collection. The data were analyzed with the content analysis method. The findings of the study showed teachers mentioned the role of out-of-school learning environments in developing all development areas, observation, and creative thinking skills, and in teaching values of respect, helpfulness, and responsibility. The findings further highlighted that teachers thought these environments helped the teaching process in terms of teaching principles such as appealing to different senses, learning by doing and experiencing, and permanent learning. Based on the findings, the researchers recommend that the out-of-school learning environments should be more integrated into preschool education.
Preschool education out of school learning environments development areas values education skill education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
e-ISSN: 2147-1606