Eğitim, bireyin zihinsel, fiziksel, duygusal, sosyal yeteneklerinin ve tutumlarının belirli bir düzeyde uyum koşulları veya istenen yön değişiklikleri için sunulan bilgilerin bütünüdür. Hayat boyu devam eden bir süreç olan eğitim, planlı, programlı ve kapsamlı yaklaşımlarla verildiğinde anlam kazanır. Eğitimin sürekliliği kadar, yapısal ve potansiyel etkisi de önemlidir. Bu çalışmanın amacı, 2021 yılında düzenlenen 20. Millî Eğitim Şurası’nda alınan kararları eğitimin odaklı ve geleceğe yönelik olarak incelemektir. Dokuman inceleme yöntemi ile toplanan veriler, içerik analizine dayalı olarak bir tarama modeliyle analiz edilmiştir. MAXQDA 2020 nitel veri analiz programı kullanılarak kodlar ve alt kodlar elde edilmiştir. Elde edilen örnekler, açıklamalar aracılığıyla sunulmuştur. Alınan kararlar, eğitimde rol alan tüm aktörler (öğrenci, öğretmen, veli, müfettiş, müdür) ve eğitimine katılanlar (erken çocukluk eğitimi, ilkokul, lise, lise mezuniyeti sonrasında) kapsamındadır. Ayrıca, özel eğitime ihtiyaç duyan ve dezavantajlı gruplar için alınan kararların eğitim sistemi içinde etkin bir rol oynayacağı düşünülmektedir. Öğretim programlarının esnek ve güncel olması, hızla devam eden dünya şartlarına uyum sağlama açısından önemlidir. Milli Eğitim Şurası'nda alınan kararlarla, öğretim programlarının sürekli olarak güncellenmesi ve dönüştürülmesi için takip edilmesi ve araştırılması önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim, Millî Eğitim Şurası, eğitimin niteliği, eğitimin geleceği
Bu araştırmada herhangi bir kurum, kuruluş ya da kişiden destek alınmamıştır.
Education is the whole of the information provided for the individual's mental, physical, emotional, social abilities and attitudes at a certain level of adaptation conditions or desired directional changes. Education, which is a lifelong process, gains meaning when it is provided with planned, programmed, and comprehensive approaches. The structural and potential impact of education is as important as its continuity. The purpose of this study is to examine the decisions taken at the 20th National Education Council held in 2021 with a focus on education and the future. The data collected through the document review method were analyzed with a survey model based on content analysis. Codes and sub-codes were obtained using MAXQDA 2020 qualitative data analysis program. The examples obtained are presented through explanations. The decisions taken are inclusive of all actors involved in education (students, teachers, parents, supervisors, principals) and participants in education (early childhood education, primary school, high school, after high school graduation). In addition, it is thought that the decisions taken for special needs and disadvantaged groups will play an effective role in the education system. It is important that curricula are flexible and up-to-date in order to adapt to the rapidly changing world conditions. With the decisions taken at the National Education Council, it is recommended that curricula should be monitored and researched in order to continuously update and transform them.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education Policy, Specialist Studies in Education (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Early Pub Date | June 20, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | June 4, 2024 |
Acceptance Date | December 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2025Volume: 14 Issue: 2 |