In this study, we aimed to demonstrate how primary school students' attitudes towards
Turkish course are affected by some variables. In this context, effects of the educational
status of parents and students‟ gender on the attitudes of the Turkish course were examined.
The data was collected with attitude scale from 192 students studying in 4th grade and with
open-ended questions answered by 20 classroom teachers in the city center of Sivas‟
schools, in the fall semester of the academic year 2012-2013. For the study data was
obtained with Attitude Scale for Turkish course and two open-ended questions. According
to the findings attitudes towards the Turkish course is generally positive, the average
gender differences is high in favor of girls, but effects of parents' level of education on
students attitudes towards Turkish course have not that much effect. To this end,
implications were made, such as to have higher positive attitudes towards to the course,
male students should be given special care; for low educated parents some necessary action
should be followed to increase their educational awareness.
Bu araştırmada, ilköğretim öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutumlarının, bazı değişkenlere göre nasıl etkilendiği incelenmiştir. Bu bağlamda anne-baba eğitim durumları ve öğrenci cinsiyetlerinin öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumlarına etkileri incelenmiştir. Araştırmanın verileri, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Sivas il merkezindeki okullarda eğitim alan 192 4. sınıf öğrencisi ve bu okullarda çalışan 20 sınıf öğretmeninden tutum ölçeği ve açık uçlu sorularla toplanmıştır. Söz konusu çalışma için öğrencilere uygulanan Türkçe dersine yönelik Tutum Ölçeği ve öğretmenlere sorulan açık uçlu iki görüşme sorusu ile veriler elde edilmiştir. Öğretmenlere göre öğrencilerin Türkçe dersine yönelik tutumlarının genelde olumlu olduğu; tutum ortalamalarının cinsiyet değişkeninde kızlar lehine farklılaştığı; ancak öğrencilerin anne-babalarının eğitim düzeylerinin Türkçe dersi tutumuna çok büyük bir etkisinin olmadığı yönündeki görüşleri bulgulara yansımıştır. Bu doğrultuda, kız öğrenciler lehine yüksek çıkan Türkçe dersi tutumlarını erkek öğrenciler lehinde iyileştirmek için gerekli çalışmaların yapılması; anne eğitim durumunun daha üst kademelere çıkarılması; genellikle lise eğitim düzeyinde olduğu gözlenen baba eğitim durumunun korunması ve daha üst seviyelere çıkarılması için gerekli önlemler alınması gerektiği yönündeki öneriler sıralanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 19, 2016 |
Published in Issue | Year 2013Volume: 2 Issue: 1 |