Bu
araştırma ile Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınavına giren
öğrencilerin TEOG sınavı alt testi ham puanları ile ortaokuldaki ilgili
derslere ait ders başarı ölçüleri arasındaki ilişkiler tespit edilmeye
çalışılmıştır. Araştırma kapsamında, öğrencilerin 6. ve 7. sınıf matematik,
Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri, sosyal bilgiler ve
İngilizce derslerine ait başarı ölçülerinin TEOG sınavı alt testi ham
puanlarını yordama düzeyi belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında
öğrencilerin 6. ve 7. sınıf matematik, Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi,
fen bilimleri, sosyal bilgiler ve İngilizce dersi yazılı sınav, ders
etkinliklerine katılım ve performans görevi puanları bağımsız değişken; TEOG
sınavı matematik, Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri, sosyal
bilgiler ve İngilizce alt testi ham puanları ayrı ayrı bağımlı değişken olarak
ele alınmıştır. Bağımlı değişken ile bağımsız değişkenler arasındaki ilişki
çoklu regresyon analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda TEOG sınavı
matematik, Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri ve sosyal
bilgiler alt testi başarısını en yüksek düzeyde yordayan değişkenin ilgili
derslere ait başarı ölçülerinden yazlı sınav değişkeni olduğu; TEOG sınavı
İngilizce alt testi başarısını en yüksek düzeyde yordayan değişkenin ders
etkinliklerine katılım değişkeni olduğu; performans görevi değişkeninin TEOG
sınavı sosyal bilgiler ve İngilizce dersi başarılarının açıklarken matematik,
Türkçe, din kültürü ve ahlak bilgisi, fen bilimleri başarısını açıklamada
yetersiz kaldığı görülmüştür.
This study investigated the relationship between
secondary school entrance exam scores (TEOG) and students’ academic achievement
during their elementary school years. Main goal of the study was to examine how
well grade 6 and 7 mathematics, Turkish, education
of religion and ethics, science, social sciences and English scores predict
TEOG exam scores.
Grade 6 and 7 mathematics, Turkish, ethics, science, social sciences and
English written exam scores, participation levels in classroom activities and
performance grades were independent variables. Mathematics, Turkish, education of religion and ethics,
science, social sciences and English scores in TEOG exams were dependent
variables of the study. Multiple regression analysis was used to investigate
the relationship between dependent and independent variables. Grade 6 and 7
written exam scores were better predictor of TEOG exam scores in mathematics,
Turkish, education of
religion and ethics, science, social sciences when compared to other
independent variables. On the other hand, participation levels to classroom
activities were better predictor of TEOG English exam scores when compared to
other independent variables. Additionally, while performance task scores is a
predictor of TEOG scores in social sciences and English, it is not a predictor
of mathematics, Turkish, education of religion and ethics, and sciences.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2018 |
Published in Issue | Year 2018Volume: 7 Issue: 2 |