Bu çalışmanın amacı aday sınıf öğretmenlerinin problemli internet kullanım düzeylerini cinsiyet, sınıf düzeyi, interneti bilinçli ve kontrollü kullanım durumu ve günlük internet kullanım süresi gibi değişkenler açısından incelemektir. Araştırma 2015-2016 akademik yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesinde eğitimlerine devam eden 294 sınıf öğretmenliği öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Katılımcıların 73’ü erkek(%24,8), 221’i ise kızlardan( %75,2) oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak internet bağımlılığı ölçeği (Şahin ve Korkmaz, 2011) ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS 20.0 paket programı ile yapılmıştır. İstatistiksel yöntem olarak non-parametrik tekniklerden Kruskal Wallis ile Mann Whitney-U testi kullanılmıştır. Ayrıca frekans analizi için betimsel istatistiklere yer verilmiştir. Yapılan analizler sonucunda aday sınıf öğretmenlerinin tamamı günlük olarak en bir saat internet kullandıkları, günlük internet kullanım süresi daha yüksek olanların düşük olanlardan daha fazla problemli internet kullanım düzeyine sahip oldukları bulunmuştur. Ayrıca bilgi iletişim araçlarını bilinçli ve kontrollü kullandığını belirtenlerle, bilinçli kullanım konusunda eğitime ihtiyacı olmadığını ifade edenlerin etmeyenlere kıyasla daha düşük problemli kullanım puanına sahip oldukları bulunmuştur. Ayrıca cinsiyet problemli internet kullanımında bir farklılığa neden olmazken, sınıf düzeyinde ise sınıf düzeyi daha düşük olanların daha yüksek olanlardan daha fazla problemli internet kullanım puanına sahip olduğu görülmüştür. Son olarak elde edilen bulgular alan yazın ışığında tartışılmıştır.
The purpose of this study was to examine elementary school teacher candidates’ problematic
internet usages in terms of sex, education level, daily time spending, conscious and controlled
usage variables. The study was conducted in 2015-2016 academic year at Abant Izzet Baysal
University with the 294 elementary school teacher candidates. The participants consisted of
73 male (%24.8) and 221 female (%75.2) students. For instrumentation, Internet Addiction
Scale (Şahin and Korkmaz, 2011) and personal information forms were used. The data were
analyzed with SPSS 20.0 package program. Kruskall Wallis and Mann Whitney-U, nonparametrical
tests were done for data analysis. The results revealed that elementary school
candidates are using internet at least one hour daily and as the time of utilization increased,
the problematic internet usage also increased. Those who used internet consciously and
controlled manner and those reported that they do not need education about internet
utilization reported less problematic internet usage than the others. While sex did not
contribute any difference for problematic internet usage class did. Lower classes were
demonstrated more problematic behavior than those upper classes. Furthermore, the findings
of this research was discussed in light of current literature and research.
Other ID | JA27DE53TT |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016Volume: 5 Issue: 5 |