This study aims to examine the relationship between high school students' achievement goal orientations and self-efficacy in English language skills to determine their levels based on various variables. The sample group consists of 526 students attending different high schools in Sivas during the spring semester of the 2022-2023 academic year. The data collection method employed is the survey method commonly used in quantitative research. Two different scales were utilized: "Achievement Goal Orientation Scale," developed by Midgley and colleagues (1998) and adapted into Turkish by Akın (2006), comprises three subscales, and the "Self-Efficacy Scale for English Language Skills," developed by Sağlam and Arslan (2018), comprises four subscales. Descriptive and normality analyses of the data obtained were conducted using the SPSS program. The results of the analyses revealed statistically significant differences in participants' achievement goal orientations concerning gender, grade level, father's educational level, and perceived income level, as well as in their self-efficacy in English language skills based on grade level, maternal and father's educational level, and perceived income level (p<.05). A low level of correlation was found between participants' achievement goal orientations and their total scores on the self-efficacy scale for English language skills (r=.114).
achievement goal orientation self-efficacy English language skill high school student
Bu çalışmada lise öğrencilerinin başarı amaç yönelimleri ve İngilizce dil becerilerine yönelik öz-yeterliklerinin ilişkisini ve farklı değişkenlere göre düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu 2022-2023 yılı bahar yarıyılında Sivas il merkezindeki dört farklı liseye devam eden 526 (254 kadın-272 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak nicel araştırmalarda kullanılan tarama yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada iki farklı ölçek kullanılmıştır. “Başarı Amaç Yönelimleri Ölçeği” Midgley vd. (1998) tarafından geliştirilmiş olup Türkçeye uyarlaması Akın (2006) tarafından yapılmıştır. Ölçek üç alt boyuttan oluşmaktadır. “İngilizce Dil Becerilerine Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği” ise Sağlam ve Arslan (2018) tarafından geliştirilmiş olup dört alt boyuta sahiptir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin tanımlayıcı ve normallik değerlerine ilişkin analizleri SPPS programında yapılmıştır. Normallik varsayımını karşıladığı belirlendiği için verilere parametrik analizler uygulanmıştır. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgulara bakıldığında katılımcıların başarı amaç yönelimlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, baba eğitim düzeyi ve algılanan gelir düzeyi; İngilizce dil becerileri öz-yeterliklerinin sınıf, anne ve baba eğitim düzeyi, algılanan gelir düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<.05). Katılımcıların başarı amaç yönelimleri ile İngilizce dil becerilerine yönelik öz-yeterlik ölçeğinden aldıkları toplam puanlar arasında düşük düzeyde bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir (r=.114).
başarı amaç yönelimi öz-yeterlik İngilizce dil becerisi lise öğrencisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer) |
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Eylül 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 14 Haziran 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 3 |
e-ISSN: 2147-1606