Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of High School Students' Achievement Goal Orientations and Self-Efficacy in English Language Skills

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 3, 678 - 693, 29.09.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1416778

Öz

This study aims to examine the relationship between high school students' achievement goal orientations and self-efficacy in English language skills to determine their levels based on various variables. The sample group consists of 526 students attending different high schools in Sivas during the spring semester of the 2022-2023 academic year. The data collection method employed is the survey method commonly used in quantitative research. Two different scales were utilized: "Achievement Goal Orientation Scale," developed by Midgley and colleagues (1998) and adapted into Turkish by Akın (2006), comprises three subscales, and the "Self-Efficacy Scale for English Language Skills," developed by Sağlam and Arslan (2018), comprises four subscales. Descriptive and normality analyses of the data obtained were conducted using the SPSS program. The results of the analyses revealed statistically significant differences in participants' achievement goal orientations concerning gender, grade level, father's educational level, and perceived income level, as well as in their self-efficacy in English language skills based on grade level, maternal and father's educational level, and perceived income level (p<.05). A low level of correlation was found between participants' achievement goal orientations and their total scores on the self-efficacy scale for English language skills (r=.114).

Kaynakça

  • Akın, A. (2006). Başarı amaç oryantasyonları ile biliş ötesi farkındalık, ebeveyn tutumları ve algılanan akademik başarı arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Aksoy, Z. (2020). Güneydoğu Anadolu bölgesindeki üniversitelerde öğrenim gören turizm rehberliği bölümü öğrencilerinin İngilizcenin 4 temel dil becerisine yönelik öz yeterlik inançlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Batman Üniversitesi, Batman.
  • Alhadabi, A., & Karpinski, A. C. (2020). Grit, self-efficacy, achievement orientation goals, and academic performance in university students. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 519–535. https://doi.org/10.1080/02673843. 2019.1679202.
  • Ames, C. (1992). Classrooms : Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261–71. https://doi.org/10.1037/0022-0663.84.3.261.
  • Anyadubalu, C. C. (2010). Self-efficacy, anxiety, and performance in the English language among middle-school students in English language program in Satri Si Suriyothai School, Bangkok. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 4(3), 233-238.
  • Arslan, A., & Bardakçı, S. (2022). Ortaöğretim öğrencilerinin okula yönelik tutumlarının ve başarı amaç yönelimlerinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 157–183. https://doi.org/10.18009/jcer.1015195
  • Atmaca, T., & Ozen, H. (2019). Self-esteem of high school students: A structural equation modelling analysis. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(3), 422–435. https://doi.org/10.18844/cjes.v14i3.4107
  • Aydıner-Uygun, M. (2018). Genç müzik öğretmeni adaylarının enstrümanlarındaki başarı hedefi yönelimi düzeylerinin incelenmesi. N. In Yıldız & Dellal Ö. (Eds.), Eğitim, gençlik ve gelecek (pp. 317–330). Lambert Academic Publishing.
  • Aykol, N. (2017). Lise öğrencilerinin yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşünceleri ve yabancı dil özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Bandura, A. (1995). Self-efficacy in changing societies. New York: Cambridge University Press.
  • Brooks, G., & Wilson, J. (2014). Using oral presentations to improve students’ English language skills. Kwansei Gakuin University Humanities Review, 19(1), 199-212.
  • Buldur, A., & Alisinanoğlu, F. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlikleri ile başarı amaç oryantasyonları arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 960–974. https://doi.org/10.17240/ aibuefd.2020..-578007
  • Carpenter, S. L. (2007). A comparison of the relationships of students’ self-efficacy, goal orientation, and achievement across grade levels: A meta-analysis. (Unplashed master’s thesis) Simon Fraser University, Canada.
  • Clement, A., & Murugavel, T. (2018). English for the workplace: The importance of English language skills for effective performance. The English Classroom, 20(1), 1-15.
  • Çakal, A. C. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı hedefi yönelimlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Çimen, S. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutum, İngilizce kaygısı ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Dawson, B., & Trapp, R. G. (2001). Probability&related topics for making inferences about data. Basic & Clinical Biostatistics. Lange Medical Books/McGraw-Hill Medical Publishing Division, 5(2), 69-72.
  • Demir, A. M. (2021). Mevsimlik tarım işçisi öğrencilerin sosyal becerileri ve okula karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üni̇versi̇tesi̇, Kastamonu.
  • Doğan, A. (2008). Lise öğrencilerinin öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Dil Dergisi, 139, 48–67. https://doi.org/10.1501/dilder_0000000088
  • Du, K., Wang, Y., Ma, X., Luo, Z., Wang, L., & Shi, B. (2020). Achievement goals and creativity: the mediating role of creative self-efficacy. Educational Psychology, 40(10), 1249–1269. https://doi.org/10.1080/01443410.2020.1806210
  • Duman, B. A. (2007). Lise öğrencilerinin İngilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Ekici, G. (2012). Akademik öz-yeterli̇k ölçeği̇: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 43(43), 174–85.
  • Fouladchan, M., Marzooghi, R., & Shemshiri, B. (2009). The effect of gender and grade level differences on achievement goal orientations of Iranian undergraduate students. Journal of Applied Sciences, 9(5), 968–972. https://doi.org/10.3923/jas. 2009.968.972
  • Gömleksiz, M. N., & Kılınç, H. H. (2014). Lise 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarına ilişkin görüşleri. Fırat University Journal of Social Science, 24(2), 43–60.
  • Güç, F. (2019). Self-efficacy beliefs of Turkish EFL learners and the relationship between self-efficacy and academic achievement (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Güneri, B. (2018). Öğrencilerin İngilizce dersi öz yeterlik inancı kaynakları, derse katılım düzeyleri ve algılanan araçsallıklarının öz yeterlik inançları ve tutumları üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Gürcan, E. (2021). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce (dil becerileri) özyeterlilik algılarının incelenmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Hattatoğlu, G. (2019). Almanca öğretmen adaylarının okuma ve yazma becerisi öz yeterliklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Heisig, J. P., Elbers, B., & Solga, H. (2020). Cross-national differences in social background effects on educational attainment and achievement: absolute vs. relative inequalities and the role of education systems. Compare, 50(2), 165–184. https://doi.org/10.1080/03057925.2019.1677455
  • Honicke, T., Broadbent, J., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2020). Learner self-efficacy, goal orientation, and academic achievement: exploring mediating and moderating relationships. Higher Education Research and Development, 39(4), 689–703. https://doi.org/10.1080/07294360.2019. 1685941
  • Kanadlı, S., & Bağçeci, B. (2015). Öğrencilerin İngilizce öz yeterlik inançlarının algılanan özerklik desteği açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 98–112.
  • Kapikiran, Ş., & Özgüngör, S. (2009). Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileri. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16(1), 21-30.
  • Karafil, B., & Arı, A. (2016). Yükseköğretim İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşım düzeyi ile öğrencilerin İngilizce özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 12-39.
  • Karaşar, B., & Kapçı, E. G. (2016). Lise öğrencilerinde okula bağlanma ve akademik başarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Faculty of Educational Sciences, 49(1), 21-42.
  • Kim, Y., Mok, S. Y., & Seidel, T. (2020). Parental influences on immigrant students’ achievement-related motivation and achievement: A meta-analysis. Educational Research Review, 30(2), 100327. https://doi.org/10.1016/j.edurev. 2020.100327
  • Koç, C., & Arslan, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin başarı yönelimlerinin ve okuma stratejileri bilişüstü farkındalıklarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 485–508. https://doi.org/1.14527/pegegog.2015.027
  • Küçükoğlu, A., Kaya, İ., & Turan, A. (2010). Sınıf öğretmenliği ABD öğrencilerinin başarı yönelimi algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Atatürk üniversitesi ve Ondokuz Mayıs üniversitesi örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 121–135.
  • Memduhoğlu, H. B., & Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve İngilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 17–32. https://doi.org/10.17679/ iuefd.16286266
  • Mentiş-Köksoy, A., & Aydıner-Uygun, M. (2018). Examining the achievement goal orientation levels of Turkish pre-service music teachers. International Journal of Music Education, 36(3), 313–333. https://doi.org/10.1177/0255761417734693 Özgüngör, S., Oral, T., & Karababa, A. (2015). Ergenlerde başarı amaç yönelimleri, cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyinin yaşam doyumunu yordama gücü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 75–95.
  • Midgley, C., Kaplan, A., Mıddleton, M., Maehr, L. M., Urdan, T., Anderman, L. H., & Roeser, R. (1998). The development and validation of scales assessing students’ achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 23, 113–13.
  • Pajares, F., & Cheong, Y. F. (2003). Achievement goal orientations in writing: A developmental perspective. International Journal of Educational Research, 39(4-5), 437-455. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2004.06.008
  • Raoofi, S., Tan, B. H., & Chan, S. H. (2012). Self-efficacy in second/foreign language learning contexts. English Language Teaching, 5(11), 60-73. https://doi.org/10.5539/elt.v5n11p60
  • Sharma, G. (2017). Pros and cons of different sampling techniques. International Journal of Applied Research, 3(7), 749-752.
  • Scherrer, V., Preckel, F., Schmidt, I., & Elliot, A. J. (2020). Development of achievement goals and their relation to academic interest and achievement in adolescence: A review of the literature and two longitudinal studies. Developmental Psychology, 56(4), 795–814. https://doi.org/10.1037/ dev0000898
  • Tuncer, M., & Akmençe, A. E. (2019). Lise öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarının araştırılması. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 97–111. www.ejedus.org
  • Ünal, M. (2013). Lise öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısından yordanması (Yayınlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: Zorluklar ve fırsatlar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (11), 161-175. https://doi.org/10.29000/rumelide.417491
  • Yeh, Y. C., Kwok, O. M., Chien, H. Y., Sweany, N. W., Baek, E., & McIntosh, W. A. (2019). How college students' achievement goal orientations predict their expected online learning outcome: The mediation roles of self-regulated learning strategies and supportive online learning behaviors. Online Learning, 23(4), 23-41. https://doi.org/10.24059/olj.v23i4.2076
  • Yıldırım, A., & Simsek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zimmerman, B. J., Bandura, A., & Martinez-Pons, M. (1992). Self-motivation for academic attainment: The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting. American Educational Research Journal, 29(3), 663-676. https://doi.org/10.3102/ 00028312029003663
  • Zimmerman, B. J., & Bandura, A. (1994). Impact of self-regulatory influences on writing course attainment. American Educational Research Journal, 31(4), 845–862. https://doi.org/10.3102/00028312031004845
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. Self-Efficacy in Changing Societies, 1(1), 202-231. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527692.009

Lise Öğrencilerinin Başarı Amaç Yönelimleri ile İngilizce Dil Becerilerine Yönelik Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 13 Sayı: 3, 678 - 693, 29.09.2024
https://doi.org/10.30703/cije.1416778

Öz

Bu çalışmada lise öğrencilerinin başarı amaç yönelimleri ve İngilizce dil becerilerine yönelik öz-yeterliklerinin ilişkisini ve farklı değişkenlere göre düzeylerini belirlemek amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklem grubu 2022-2023 yılı bahar yarıyılında Sivas il merkezindeki dört farklı liseye devam eden 526 (254 kadın-272 erkek) öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama yöntemi olarak nicel araştırmalarda kullanılan tarama yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada iki farklı ölçek kullanılmıştır. “Başarı Amaç Yönelimleri Ölçeği” Midgley vd. (1998) tarafından geliştirilmiş olup Türkçeye uyarlaması Akın (2006) tarafından yapılmıştır. Ölçek üç alt boyuttan oluşmaktadır. “İngilizce Dil Becerilerine Yönelik Öz-Yeterlik Ölçeği” ise Sağlam ve Arslan (2018) tarafından geliştirilmiş olup dört alt boyuta sahiptir. Araştırma sonucunda elde edilen verilerin tanımlayıcı ve normallik değerlerine ilişkin analizleri SPPS programında yapılmıştır. Normallik varsayımını karşıladığı belirlendiği için verilere parametrik analizler uygulanmıştır. Yapılan analizler neticesinde elde edilen bulgulara bakıldığında katılımcıların başarı amaç yönelimlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, baba eğitim düzeyi ve algılanan gelir düzeyi; İngilizce dil becerileri öz-yeterliklerinin sınıf, anne ve baba eğitim düzeyi, algılanan gelir düzeyi değişkenlerine göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir (p<.05). Katılımcıların başarı amaç yönelimleri ile İngilizce dil becerilerine yönelik öz-yeterlik ölçeğinden aldıkları toplam puanlar arasında düşük düzeyde bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir (r=.114).

Kaynakça

  • Akın, A. (2006). Başarı amaç oryantasyonları ile biliş ötesi farkındalık, ebeveyn tutumları ve algılanan akademik başarı arasındaki ilişkilerin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Aksoy, Z. (2020). Güneydoğu Anadolu bölgesindeki üniversitelerde öğrenim gören turizm rehberliği bölümü öğrencilerinin İngilizcenin 4 temel dil becerisine yönelik öz yeterlik inançlarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Batman Üniversitesi, Batman.
  • Alhadabi, A., & Karpinski, A. C. (2020). Grit, self-efficacy, achievement orientation goals, and academic performance in university students. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 519–535. https://doi.org/10.1080/02673843. 2019.1679202.
  • Ames, C. (1992). Classrooms : Goals, structures, and student motivation. Journal of Educational Psychology, 84(3), 261–71. https://doi.org/10.1037/0022-0663.84.3.261.
  • Anyadubalu, C. C. (2010). Self-efficacy, anxiety, and performance in the English language among middle-school students in English language program in Satri Si Suriyothai School, Bangkok. International Journal of Educational and Pedagogical Sciences, 4(3), 233-238.
  • Arslan, A., & Bardakçı, S. (2022). Ortaöğretim öğrencilerinin okula yönelik tutumlarının ve başarı amaç yönelimlerinin belirlenmesi. Journal of Computer and Education Research, 10(19), 157–183. https://doi.org/10.18009/jcer.1015195
  • Atmaca, T., & Ozen, H. (2019). Self-esteem of high school students: A structural equation modelling analysis. Cypriot Journal of Educational Sciences, 14(3), 422–435. https://doi.org/10.18844/cjes.v14i3.4107
  • Aydıner-Uygun, M. (2018). Genç müzik öğretmeni adaylarının enstrümanlarındaki başarı hedefi yönelimi düzeylerinin incelenmesi. N. In Yıldız & Dellal Ö. (Eds.), Eğitim, gençlik ve gelecek (pp. 317–330). Lambert Academic Publishing.
  • Aykol, N. (2017). Lise öğrencilerinin yabancı dile yönelik kalıplaşmış düşünceleri ve yabancı dil özyeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyon.
  • Bandura, A. (1995). Self-efficacy in changing societies. New York: Cambridge University Press.
  • Brooks, G., & Wilson, J. (2014). Using oral presentations to improve students’ English language skills. Kwansei Gakuin University Humanities Review, 19(1), 199-212.
  • Buldur, A., & Alisinanoğlu, F. (2020). Okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlikleri ile başarı amaç oryantasyonları arasındaki ilişkinin bazı değişkenlere göre incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20(2), 960–974. https://doi.org/10.17240/ aibuefd.2020..-578007
  • Carpenter, S. L. (2007). A comparison of the relationships of students’ self-efficacy, goal orientation, and achievement across grade levels: A meta-analysis. (Unplashed master’s thesis) Simon Fraser University, Canada.
  • Clement, A., & Murugavel, T. (2018). English for the workplace: The importance of English language skills for effective performance. The English Classroom, 20(1), 1-15.
  • Çakal, A. C. (2019). Müzik öğretmeni adaylarının piyano dersindeki başarı hedefi yönelimlerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi, Niğde.
  • Çimen, S. (2011). Eğitim fakültesi öğrencilerinin İngilizceye yönelik tutum, İngilizce kaygısı ve öz yeterlik düzeylerinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Dawson, B., & Trapp, R. G. (2001). Probability&related topics for making inferences about data. Basic & Clinical Biostatistics. Lange Medical Books/McGraw-Hill Medical Publishing Division, 5(2), 69-72.
  • Demir, A. M. (2021). Mevsimlik tarım işçisi öğrencilerin sosyal becerileri ve okula karşı tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Kastamonu Üni̇versi̇tesi̇, Kastamonu.
  • Doğan, A. (2008). Lise öğrencilerinin öğrenimlerini etkileyen yabancı dil kaygısı. Dil Dergisi, 139, 48–67. https://doi.org/10.1501/dilder_0000000088
  • Du, K., Wang, Y., Ma, X., Luo, Z., Wang, L., & Shi, B. (2020). Achievement goals and creativity: the mediating role of creative self-efficacy. Educational Psychology, 40(10), 1249–1269. https://doi.org/10.1080/01443410.2020.1806210
  • Duman, B. A. (2007). Lise öğrencilerinin İngilizceye yönelik öz yeterlik algı puanlarının cinsiyete, alanlara ve farklı düzeylere göre İngilizce başarısını yordama gücü (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
  • Ekici, G. (2012). Akademik öz-yeterli̇k ölçeği̇: Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 43(43), 174–85.
  • Fouladchan, M., Marzooghi, R., & Shemshiri, B. (2009). The effect of gender and grade level differences on achievement goal orientations of Iranian undergraduate students. Journal of Applied Sciences, 9(5), 968–972. https://doi.org/10.3923/jas. 2009.968.972
  • Gömleksiz, M. N., & Kılınç, H. H. (2014). Lise 12. sınıf öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarına ilişkin görüşleri. Fırat University Journal of Social Science, 24(2), 43–60.
  • Güç, F. (2019). Self-efficacy beliefs of Turkish EFL learners and the relationship between self-efficacy and academic achievement (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Güneri, B. (2018). Öğrencilerin İngilizce dersi öz yeterlik inancı kaynakları, derse katılım düzeyleri ve algılanan araçsallıklarının öz yeterlik inançları ve tutumları üzerindeki etkisi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bülent Ecevit Üniversitesi, Zonguldak.
  • Gürcan, E. (2021). Üniversite hazırlık sınıfı öğrencilerinin İngilizce (dil becerileri) özyeterlilik algılarının incelenmesi: Bir ölçek geliştirme çalışması (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Hattatoğlu, G. (2019). Almanca öğretmen adaylarının okuma ve yazma becerisi öz yeterliklerinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Heisig, J. P., Elbers, B., & Solga, H. (2020). Cross-national differences in social background effects on educational attainment and achievement: absolute vs. relative inequalities and the role of education systems. Compare, 50(2), 165–184. https://doi.org/10.1080/03057925.2019.1677455
  • Honicke, T., Broadbent, J., & Fuller-Tyszkiewicz, M. (2020). Learner self-efficacy, goal orientation, and academic achievement: exploring mediating and moderating relationships. Higher Education Research and Development, 39(4), 689–703. https://doi.org/10.1080/07294360.2019. 1685941
  • Kanadlı, S., & Bağçeci, B. (2015). Öğrencilerin İngilizce öz yeterlik inançlarının algılanan özerklik desteği açısından incelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(30), 98–112.
  • Kapikiran, Ş., & Özgüngör, S. (2009). Ergenlerin sosyal destek düzeylerinin akademik başarı ve güdülenme düzeyi ile ilişkileri. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 16(1), 21-30.
  • Karafil, B., & Arı, A. (2016). Yükseköğretim İngilizce hazırlık sınıflarında güç paylaşım düzeyi ile öğrencilerin İngilizce özyeterlik algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (32), 12-39.
  • Karaşar, B., & Kapçı, E. G. (2016). Lise öğrencilerinde okula bağlanma ve akademik başarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Journal of Faculty of Educational Sciences, 49(1), 21-42.
  • Kim, Y., Mok, S. Y., & Seidel, T. (2020). Parental influences on immigrant students’ achievement-related motivation and achievement: A meta-analysis. Educational Research Review, 30(2), 100327. https://doi.org/10.1016/j.edurev. 2020.100327
  • Koç, C., & Arslan, A. (2015). Ortaokul öğrencilerinin başarı yönelimlerinin ve okuma stratejileri bilişüstü farkındalıklarının incelenmesi. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 5(5), 485–508. https://doi.org/1.14527/pegegog.2015.027
  • Küçükoğlu, A., Kaya, İ., & Turan, A. (2010). Sınıf öğretmenliği ABD öğrencilerinin başarı yönelimi algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi (Atatürk üniversitesi ve Ondokuz Mayıs üniversitesi örneği). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(2), 121–135.
  • Memduhoğlu, H. B., & Çelik, Ş. N. (2015). İngilizce öğretmen adayı olan ve İngilizce öğretmeni olmayı planlayan üniversite öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik algıları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 17–32. https://doi.org/10.17679/ iuefd.16286266
  • Mentiş-Köksoy, A., & Aydıner-Uygun, M. (2018). Examining the achievement goal orientation levels of Turkish pre-service music teachers. International Journal of Music Education, 36(3), 313–333. https://doi.org/10.1177/0255761417734693 Özgüngör, S., Oral, T., & Karababa, A. (2015). Ergenlerde başarı amaç yönelimleri, cinsiyet ve öğrenim görülen sınıf düzeyinin yaşam doyumunu yordama gücü. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 75–95.
  • Midgley, C., Kaplan, A., Mıddleton, M., Maehr, L. M., Urdan, T., Anderman, L. H., & Roeser, R. (1998). The development and validation of scales assessing students’ achievement goal orientations. Contemporary Educational Psychology, 23, 113–13.
  • Pajares, F., & Cheong, Y. F. (2003). Achievement goal orientations in writing: A developmental perspective. International Journal of Educational Research, 39(4-5), 437-455. https://doi.org/10.1016/j.ijer.2004.06.008
  • Raoofi, S., Tan, B. H., & Chan, S. H. (2012). Self-efficacy in second/foreign language learning contexts. English Language Teaching, 5(11), 60-73. https://doi.org/10.5539/elt.v5n11p60
  • Sharma, G. (2017). Pros and cons of different sampling techniques. International Journal of Applied Research, 3(7), 749-752.
  • Scherrer, V., Preckel, F., Schmidt, I., & Elliot, A. J. (2020). Development of achievement goals and their relation to academic interest and achievement in adolescence: A review of the literature and two longitudinal studies. Developmental Psychology, 56(4), 795–814. https://doi.org/10.1037/ dev0000898
  • Tuncer, M., & Akmençe, A. E. (2019). Lise öğrencilerinin İngilizce öz yeterlik inançlarının araştırılması. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(16), 97–111. www.ejedus.org
  • Ünal, M. (2013). Lise öğrencilerinin akademik güdülenme düzeylerinin bazı değişkenler açısından yordanması (Yayınlanmamış doktora tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yaman, İ. (2018). Türkiye’de İngilizce öğrenmek: Zorluklar ve fırsatlar. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (11), 161-175. https://doi.org/10.29000/rumelide.417491
  • Yeh, Y. C., Kwok, O. M., Chien, H. Y., Sweany, N. W., Baek, E., & McIntosh, W. A. (2019). How college students' achievement goal orientations predict their expected online learning outcome: The mediation roles of self-regulated learning strategies and supportive online learning behaviors. Online Learning, 23(4), 23-41. https://doi.org/10.24059/olj.v23i4.2076
  • Yıldırım, A., & Simsek, H. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (12. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zimmerman, B. J., Bandura, A., & Martinez-Pons, M. (1992). Self-motivation for academic attainment: The role of self-efficacy beliefs and personal goal setting. American Educational Research Journal, 29(3), 663-676. https://doi.org/10.3102/ 00028312029003663
  • Zimmerman, B. J., & Bandura, A. (1994). Impact of self-regulatory influences on writing course attainment. American Educational Research Journal, 31(4), 845–862. https://doi.org/10.3102/00028312031004845
  • Zimmerman, B. J. (1995). Self-efficacy and educational development. Self-Efficacy in Changing Societies, 1(1), 202-231. https://doi.org/10.1017/CBO9780511527692.009
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Programları ve Öğretim (Diğer)
Bölüm Articles
Yazarlar

Aysel Arslan 0000-0002-8775-1119

Cengiz Ağlar 0000-0002-8995-6898

Yayımlanma Tarihi 29 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 8 Ocak 2024
Kabul Tarihi 14 Haziran 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024Cilt: 13 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Arslan, A., & Ağlar, C. (2024). Investigation of High School Students’ Achievement Goal Orientations and Self-Efficacy in English Language Skills. Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi, 13(3), 678-693. https://doi.org/10.30703/cije.1416778

e-ISSN: 2147-1606

14550        14551