In this study aims to determine the secondary schools 6. 7. and 8. the aim of the Law and Justice course, which is given as an elective course in the classrooms, is to determine the teacher's opinions in terms of program suitability, scientific content, language, and expression. The working group of the research is the first of the 2021–2022 academic year. 13 teachers are working in five secondary schools in the Sultanbeyli district teach elective Law and Justice courses during their term. In the research, the opinions and evaluations of the teachers about the suitability of the Law and Justice Curriculum, scientific content, language, and expression were obtained by using a semi-structured interview form and the results were analysed according to the descriptive analysis technique. NVivo program was used in the analysis of the data. According to the evaluation made in terms of the language and expression of the Law and Justice textbook, the participants stated that the textbook was very suitable, clear, and understandable for the students, and they evaluated that the content, goals, and acquisitions in the Law and Justice textbook were designed in accordance with the Law and Justice Curriculum. In addition, the participating teachers evaluated that the Law and Justice textbook's content, goals, and achievements were designed by the Law and Justice Curriculum. Accordingly, according to the evaluation results obtained from the research, various suggestions were made for the law and justice course education program.
Law and justice course secondary school teachers qualitative research
Bu çalışmada amaç, ortaokul 6. 7. ve 8. sınıflarda seçmeli ders olarak verilen Hukuk ve Adalet dersinin program uygunluğu, bilimsel içerik, dil ve anlatım açısından öğretmen görüşlerini tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim ve öğretim yılının I. döneminde seçmeli Hukuk ve Adalet dersi veren Sultanbeyli ilçesindeki beş ortaokulda görevli toplam 13 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada öğretmenlerin Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim Programının uygunluğu, bilimsel içerik, dil ve anlatım ile alakalı görüş ve değerlendirmeleri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilmiş ve elde edilen sonuçlar betimsel analiz tekniğine göre analiz edilmiştir. Verilerin analiz aşamasında NVivo programından yararlanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre katılımcı öğretmenler, Hukuk ve Adalet ders kitabının içerik açısından ders kitabının içeriğini mevcut haliyle yeterli görmekte fakat içerikte sadeleştirme, seyreltilme yapılması ve örnek olayların çoğaltılması gerektiğini belirtmiştir. Hukuk ve Adalet ders kitabının dil ve anlatımı yönünden yapılan değerlendirmeye göre katılımcılar ders kitabının öğrenciler adına gayet uygun, açık ve anlaşılır olduğunu belirtmiş Hukuk ve Adalet ders kitabındaki içerik, hedef ve kazanımların Hukuk ve Adalet Dersi Öğretim Programına uygun bir şekilde tasarlandığı değerlendirmesinde bulunmuşlardır. Buna göre araştırmadan elde edilen değerlendirme sonuçlarına göre Hukuk ve Adalet Dersi Eğitim Programına yönelik çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Haziran 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023Cilt: 12 Sayı: 2 |
e-ISSN: 2147-1606