Sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimlerin tanımlanması ve açılımlarına ilişkin kavram yanılgılarının ortaya çıkarılmasının amaçlandığı bu araştırma nitel bir araştırma olup, durum çalışmasıyla desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu aşırı veya aykırı durum örneklemesi ile belirlenen, 2011-2012 öğretim yılı güz döneminde Tokat ilindeki bir devlet üniversitesinde sınıf öğretmenliği bölümünde Matematik Öğretimi II dersini almakta olan 2’si kız, 2’si erkek toplam 4 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından 1-5.Sınıflar Matematik Öğretimi Programı göz önünde bulundurularak hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda, sınıf öğretmeni adaylarının geometrik cisimlerin açılımında bilinen en iyi örnek (prototip) açılımları bildikleri, farklı bir açılım yapılamadığı, geometrik cisimlerin tanımlanmasında ve örneklendirilmesinde kavram yanılgılarının olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, sınıf öğretmenliği programındaki, matematikteki konu alan bilgisini ihtiva eden derslerin içerikleri, kavramların tanımlanması örneklendirmesi ve geometrik cisimlerin farklı açılımları göz önünde bulundurularak gözden geçirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
This research aimed at discovery of prospective primary teacher’s misconceptions
about definition geometric shapes and unfolding process is on qualitative research
methodology with case study pattern. The study group, 2011-2012 education- a state
university in the academic year of classroom teaching in the autumn semester in Tokat had
been taking lessons in Mathematics Education I consist of 2 male and 2 female totally 4
teacher candidates. Interview form was used as a data collection tool which has prepared by
researchers with considering elementary mathematics education program. Descriptive
analysis method was used to analysis the data. From the findings were determined that, in
unfolding process of geometric shapes prospective primary students knows only prototype
nets (obtained from the solid by unfolding its whole surface), they couldn’t do different nets
and they have misconception about defining and exemplifying on geometric shapes.
According to the findings, the lessons content in the primary teacher teaching program must
to be look over with considering concepts defining, exemplifying and different nets of
geometric shapes which includes courses in mathematics content knowledge.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013Cilt: 2 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606