Bu araştırmada, matematik eğitiminde başarılı oldukları bilinen iki altıncı sınıf öğrencisinin doğru denklemini soyutlama süreci tanıma, kullanma, oluşturma ve pekiştirme bilişsel eylemleri üzerinden incelemelerin yapıldığı RBC+C soyutlama modeli kullanılarak araştırılmıştır. Bu araştırma için öncelikle söz konusu olan bu bilişsel eylemlerin fark edilmesine imkân verebilecek tarzda araştırma ve uygulama problemleri hazırlanmıştır. Yapılan uygulamada, iki öğrencinin oluşturduğu öğrenci grubuna hazırlanan bir problem sunulmuştur. Araştırmacı da, uygulamaya katılımcı gözlemci katılmıştır. Yapılan uygulama ile öğrencilerin doğru denklemi için gerekli olan önbilgileri tanıyıp kullanma, doğru denklemini oluşturma ve pekiştirme durumları incelenmiştir. RBC+C soyutlama modeli ile yapılan incelemeler sonucunda, iki öğrencinin de doğru denkleminin edinimi için gerekli ön bilgileri tanıyıp kullanabildikleri, doğru denklemini oluşturdukları anlaşılmıştır.
Soyutlama RBC+C Soyutlama Modeli Doğru Denklemi Grafik Bilgisi Tablo Oluşturma Becerisi
The abstraction process of the linear equation of two sixth class students, who are known to
be successful in the mathematics education, has been researched by using RBC+C
abstraction model, where investigations are performed over cognition activities of
recognising, building-with, constructing and consolidation. Research problems have been
prepared for this research in form, which would primarily allow distinguishing these
cognitive activities. After that, problems are solved by students. The data is obtained by
participant observing method. It has been understood as a consequence of the study, which
has been performed with the use of the RBC+C abstraction model that both of the students
have constructed the linear equation of themselves.
Abstraction RBC+C Abstraction Theory Linear Equation Graphics İnformation The Ability For Create Table
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012Cilt: 1 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606