Bu çalışma araştırma soruşturma tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilgisi öğretmen adaylarının, yaratıcı düşünme düzeyleri ve bilimsel süreç beceri düzeylerine etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma Türkiye’deki bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde, 2013-2014 eğitim – öğretim yılı güz döneminde, Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı 3. sınıflarda öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı dersinde uygulanmıştır. 12 hafta süren araştırmanın çalışma grubunda yer alan öğrencilerin toplam sayısı 92’dir. Bu öğrencilerin, 45 tanesi deney grubunda 47 tanesi ise kontrol grubundadır. Araştırmada deney ve kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmada, veri toplama aracı olarak Torrance Yaratıcı Düşünme Testi ve Bilimsel Süreç Beceri Testi uygulanmıştır. Verilerin analizinde Bağımsız Gruplar için t-Testi ve Bağımlı Gruplar için t-Testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; araştırma soruşturma tabanlı öğrenme yaklaşımının öğrencilerin yaratıcı düşünme düzeyleri üzerine bir etkisi olmadığı ve bilimsel süreç beceri düzeylerine ise olumlu etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Araştırma Soruşturma Tabanlı Öğrenme Yaklaşımı Materyal Tasarımı Yaratıcı Düşünme Bilimsel Süreç Becerisi
This study was carried out in order to examine the effects of inquiry based learning approach on creative thinking
levels and scientific process skills of preservice science teachers. It was applied in the 3rd grade teaching
technologies and material design course in the Department of Science Education of a state university in Turkey in
the 2013-2014 academic year. In this research lasting for 12 weeks, the study group consisted of 92 students in total.
While 45 students constituted the experimental group, 45 students constituted the control group. Semiexperimental
pattern with experimental and control groups was used in the research. Torrance Creative Thinking
Test and Scientific Process Skill Test were used as data collection tool. t-Test for Independent Groups and t-Test for
Dependent Groups were used in the analysis of the data. At the end of the analyses, it was concluded that inquiry
based learning approach does not have impact on creative thinking levels but has a positive impact on the scientific
process skills.
Inquiry Based Learning Approach Material Design Creative Thinking Scientific Process Skills
Diğer ID | JA89FT45UA |
---|---|
Bölüm | Articles |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017Cilt: 6 Sayı: 1 |
e-ISSN: 2147-1606