Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının incelenmesidir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama çalışması kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi kolay ulaşılabilir durum örneklemesi ile seçilen 318 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmanın verileri Akkuş, Özhan ve Kan (2019) tarafından geliştirilen kodlamaya yönelik tutum ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Elde edilen verilerin normal dağılım göstermesi sebebiyle analizde bağımsız örneklem T-testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Araştırmada erkek öğrencilerin kodlamaya yönelik tutumlarının kadın öğrencilere göre daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ortaokul öğrencilerinin kodlamaya yönelik tutumlarının; sınıf, bilgisayara sahip olma durumu, ev internetine sahip olma durumu, bilgisayar kullanım süresi, günlük ortalama bilgisayar kullanım süresi değişkenlerine göre anlamlı farklılık göstermediği belirlenmiştir. Ortaokulda görev yapan ve kodlama öğretimi yapan bilişim öğretmenlerinin kodlama derslerinde kadın öğrencilerin de ilgisini çekebilecek konuları ele almalıdır. Öğretmen kodlama dersinde seçeceği problemi kadınların ilgisini çekebilecek konulardan seçmelidir. Bu sayede kadın öğrencilerinde kodlamaya yönelik ilgisi artırılabilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Manuscripts |
Authors | |
Publication Date | October 16, 2022 |
Submission Date | August 23, 2022 |
Acceptance Date | September 16, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 9 Issue: 18 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.