Research Article
BibTex RIS Cite

Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 21.Yüzyıl Becerileri

Year 2021, Winter, 1 - 11, 30.03.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.822410

Abstract

Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin 21. yüzyıl beceri düzeylerinin belirlenmesi ve bu becerilerin bazı değişkenlere göre değişiminin incelenmesidir. Çalışmada nicel araştırma yöntemlerinden tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın örnekleminde Hatay ilinde görev yapan farklı branşlardan 207 öğretmen yer almaktadır. Çalışmanın verileri Orhan-Göksün (2016) tarafından geliştirilen “21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Ölçeği” kullanılarak elde edilmiştir. Çalışmada betimsel istatistiklerin yanı sıra bağımsız gruplar t-testi, ANOVA Testi ve Scheffe kullanılmıştır. Çalışmada öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Hizmet içi eğitim kurslarına katılan öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin hizmet içi eğitim kurslarına katılmayanlara göre daha yüksek olduğu belirlenmiştir. İlkokulda görev yapan öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenlere göre daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Bunların yanı sıra öğretmenlerin 21. yüzyıl becerilerinin cinsiyet, hizmet yılı ve çalışılan ortam memnuniyeti açısından değişim göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Hizmet içi eğitim kurslarının niteliği artırılarak öğretmenlerin hizmet içi eğitim kurslarına katılımı teşvik edilmelidir şeklinde öneri getirilmiştir.

References

  • Alpar, R. (2013). Uygulamali çok değişkenli istatistik yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarina yönelik 21. yüzyil becerileri yeterlik algilari ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalişmasi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabi. Ankara: Pagem Akademi Yayınları.
  • Gürültü, E., Aslan M. ve Alcı B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinin yeterliklerinin 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences. 6(71), 543-560. doi: 10.16992/ASOS.13770
  • Gürültü, E., Aslan, M., ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798. doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • İncik Yalçın, E. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve 21. yüzyıl öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 1099-1112.
  • Kennedy T. J., ve Odell M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Journal of Science Education International, 25(3), 246-258.
  • Koç Başaran, Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 47, 480-495. Kozikoğlu, İ., ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(1), 270-290. http://dx.doi.org/10.30703/cije.579925
  • Lai, E. R. ve Viering, M. (2012). Assessing 21st century skills: Integrating research findings. Vancouver, B.C.: National Council on Measurement in Education. 01.10.2020 tarihinde http://images.pearsonassessments.com/images/tmrs/Assessing_21st_Century_Skills_NCME.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Orhan-Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Partnership for 21st Century Learning (21. Yüzyıl Öğrenme Ortaklığı) (2015). Framework for 21st Century Learning. 01.10.2020 tarihinde http://www.p21.org/ourwork/p21-framework adresinden erişilmiştir.
  • Tanrıöğen, A.(2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.

21st Century Skills of Different Field Teachers

Year 2021, Winter, 1 - 11, 30.03.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.822410

Abstract

This study aims to determine the 21st century skill levels of teachers and to examine the changes of these skills according to some variables. Of the quantitative research methods, survey was used in the study. The sample of the study includes 207 different field teachers who were working in the province of Hatay. The data of the study was obtained by using “21st Century Teaching Skills Scale” developed by Orhan-Göksün (2016). Independent groups t-test, ANOVA Test and Scheffe were used in the study along with descriptive statistics. In the study, the teachers' 21st century skill levels were found high. It was determined that the 21st century skills of teachers who attended in-service training courses were higher than those who did not attend in-service training courses. It was also revealed that the 21st century skill levels of primary school teachers were higher than secondary and high school teachers. In addition, it was concluded that 21st century skills of teachers did not change in terms of gender, service period and satisfaction in the working environment. It was recommended that teachers' participation in in-service training courses should be encouraged by increasing the quality of in-service training courses.

References

  • Alpar, R. (2013). Uygulamali çok değişkenli istatistik yöntemler. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Anagün, Ş. S., Atalay, N., Kılıç, Z., ve Yaşar, S. (2016). Öğretmen adaylarina yönelik 21. yüzyil becerileri yeterlik algilari ölçeğinin geliştirilmesi: Geçerlik ve güvenirlik çalişmasi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 40(40), 160-175.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabi. Ankara: Pagem Akademi Yayınları.
  • Gürültü, E., Aslan M. ve Alcı B. (2018). İlköğretim öğretmenlerinin yeterliklerinin 21. yüzyıl becerileri ışığında incelenmesi. The Journal of Academic Social Sciences. 6(71), 543-560. doi: 10.16992/ASOS.13770
  • Gürültü, E., Aslan, M., ve Alcı, B. (2020). Ortaöğretim öğretmenlerinin 21. yüzyıl becerileri kullanım yeterlikleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35(4), 780-798. doi: 10.16986/HUJE.2019051590
  • İncik Yalçın, E. (2020). Öğretmenlerin yaşam boyu öğrenme eğilimleri ve 21. yüzyıl öğreten becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20 (2), 1099-1112.
  • Kennedy T. J., ve Odell M. R. L. (2014). Engaging students in STEM education. Journal of Science Education International, 25(3), 246-258.
  • Koç Başaran, Y. (2017). Sosyal bilimlerde örnekleme kuramı. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 47, 480-495. Kozikoğlu, İ., ve Özcanlı, N. (2020). Öğretmenlerin 21. yüzyıl öğreten becerileri ile mesleğe adanmışlıkları arasındaki ilişki. Cumhuriyet International Journal of Education, 9(1), 270-290. http://dx.doi.org/10.30703/cije.579925
  • Lai, E. R. ve Viering, M. (2012). Assessing 21st century skills: Integrating research findings. Vancouver, B.C.: National Council on Measurement in Education. 01.10.2020 tarihinde http://images.pearsonassessments.com/images/tmrs/Assessing_21st_Century_Skills_NCME.pdf adresinden erişilmiştir.
  • Orhan-Göksun, D. (2016). Öğretmen adaylarının 21. yy. öğrenen becerileri ve 21. yy. öğreten becerileri arasındaki ilişki. Yayımlanmamış doktora tezi, Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Partnership for 21st Century Learning (21. Yüzyıl Öğrenme Ortaklığı) (2015). Framework for 21st Century Learning. 01.10.2020 tarihinde http://www.p21.org/ourwork/p21-framework adresinden erişilmiştir.
  • Tanrıöğen, A.(2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Original Articles
Authors

Ahmet Uyar 0000-0001-9694-8629

Barış Çiçek This is me 0000-0003-1680-9739

Publication Date March 30, 2021
Acceptance Date November 15, 2020
Published in Issue Year 2021 Winter

Cite

APA Uyar, A., & Çiçek, B. (2021). Farklı Branşlardaki Öğretmenlerin 21.Yüzyıl Becerileri. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(9), 1-11. https://doi.org/10.21733/ibad.822410

Cited By



















IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences / IBAD

IBAD is under review EBSCO, SCOPUS, E-SCI and TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT.