BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Yeterlik Algıları ve Bu Teknikleri Kullanma Düzeyleri

Yıl 2016, Sayı: 29, 289 - 304, 01.12.2016
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.706

Öz

Bu araştırma ile ortaokul matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanma düzeyleri ve kullanma düzeylerine ilişkin yeterlik algıları belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Diyarbakır ili merkez ilçelerindeki 38 ortaokulda görev yapan 154 matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Genel tarama modelinin kullanıldığı araştırmada veriler, “Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Yeterlik Algıları (AÖDYA) Ölçeği" ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerini Kullanma Düzeyi (AÖDKD) Ölçeği" ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde betimsel istatistikler kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, matematik öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda kendilerini oldukça yeterli gördükleri ve öğrenme sürecinde bu teknikleri bazen kullandıkları saptanmıştır.

Kaynakça

  • Acar, T. (2008). Yeni ilköğretim matematik programında yer alan alternatif değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirme sürecindeki değerlendirme yöntemlerini kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Tübav Bilim Dergisi, 2(3), 354-363.
  • Acat, M. B. & Uzunkol Demir, E. (2010). İlköğretim programlarındaki alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 337-356.
  • Adedıwura A. A. (2012). Effect of peer and self-assessment on male and female students’self-efficacy and self-autonomy in the learning of mathematics. Gender & Behaviour, 10(1), 4492-4508.
  • Alıcı, D. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. S. Tekindal (Ed), Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araç ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Anderson, R. S. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment. New Directions for Teaching and Learning, 74, 5-16.
  • Anıl, D. & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Antzoulatos, E. (2008). Beginning secondary teachers and student assessment: perceptions and experiences of assessment as a pedagogical challenge. The University of Sydney: Faculty of Education and Social Work.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baki, A. & Birgin, O. (2002). Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16–18 Eylül. Ankara.
  • Bal, A. P. (2009). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde uygulanan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bal, A. P. (2012). Öğretmenlerin matematik dersinde ürün seçki dosyası hazırlama, değerlendirme ve akademik başarı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 191-202.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Brown, G. T. L. (2003). Teachers' instructional conceptions: Assessment's relationship to learning, teaching, curriculum, and teacherefficacy. Conference of theAustralianand New Zealand Associations for Research in Education (AARE/NZARE). November 28–December 3. Auckland.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cansız Aktaş, M. & Baki, A. (2013). Yeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme boyutu ile ilgili öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 203-222.
  • Cavanagh, M. (2006). Mathematics teachers and working mathematically: Responses to curriculum change. 2016. Retrieved from http://www.merga.net.au/publications/counter.php?pub=pub_conf&id=289
  • Cooney, T. J., Sanchez, W. B. &Ice, N. F. (2001). Interpreting teachers’ movement toward reform in mathematics. The Mathematics Educator, 11(1), 10-14.
  • Corcoran, C. A., Dershimer, E. L. & Tichenor, M. S. (2004). A Teacher's guide to alternative assessment: taking the first steps, the clearing house. A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 77(5), 213- 218.
  • Çermik, F. (2011). Yeni ilköğretim programlarının öngördüğü tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Demir, R., Öztürk, N. & Dökme, İ. (2011). The views of the teachers taking in-service training about alternative measurement and evaluation techniques: The sample of primary school teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2347–2352.
  • Çokluk, Ö; Şekercioğlu, G & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik Spss ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Deryakulu, D. (2001). Yapıcı öğrenme. Sınıfta Demokrasi, Ankara: Eğitimsen Yayınları. 2015. Retrieved from http://www.egitimsen.org.tr/ekler/fb2fea3d82c7f54f05c84029198d58a_ek.pdf.
  • Dornisch, M. M. & McLoughlin, A. S. (2006). Limitations of web based rubric resources: Addressing the challenges. Practical Assessment, Research & Evaluation, 11(3).
  • Duban, N. ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online. 7(3), 769- 784.
  • Duran, M., Mıhladız, G. & Ballıel, B. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik yeterlik düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 26-37.
  • Ediger, M. (2000). Measurement/evaluation courses in teacher education. Education, 121(1), 169-176.
  • Enger, S. K. & Yager, R. E. (1998). Iowa assessmen handbook, Iowa: ScienceEducation Center of The University of Iowa.
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Eğitim Reformu Girişimi. (2005). Yeni öğretim programını inceleme ve değerlendirme raporu. 2013. Retrieved from http://www.erg.sabanciuniv.edu/docs/mufredat_raporu.doc
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gömleksiz, M. N, Yıldırım, F. & Yetkiner, A. (2011). Hayat bilgisi dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Education Science, 6 (1), 823-840.
  • Grimison, L. (1993). Attitudes of some N.S.W secondary mathematics teachers to alternate methods of assessment in mathematics. Contexts in Mathematics Education, 321-325.
  • Gümüş, M. & Aykaç, N. (2012). Hayat bilgisi dersi öğretim programının değerlendirme öğesinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 59-68.
  • Güneş, G. & Baki, A. (2011). Dördüncü sınıf matematik dersi öğretim programının uygulanmasından yansımalar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 192-205.
  • Hancock, C. R. (1994). Alternative assessment and second language study: What and why?ERIC Digest.
  • Hauge, T. E. (2006). Portfolios and ICT as means of professional learning in teacher education. Studies in Educational Evaluation, 32, 23-36.
  • Hein, G. E. & Price, S. (1994). Active assessment for active science a guide for elementary school teachers. Portsmouth: Heinemann.
  • Herman, J. L., Klein, D. C. D. & Wakai, S. T. (1997). American students' perspectives on alternative assessment: Do they know ıt's different? Assessment in Education, 339-352.
  • Höçük, S. (2011). Ankara üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • İzci, E., Göktaş, Ö. & Şad, S. N. (2014). Öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 37-57.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A. & Meşeci, B.(2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Kaya, A., Balay, R. & Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences, (9)2, 1229- 1259.
  • Kazu, H. & Aslan, S. (2013). 2004 İlköğretim programının “ölçme-değerlendirme” boyutu ile ilgili yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 12(1), 87‐108.
  • Kilmen, S. & Beyhan, S. (2011). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama sıklıkları ve tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşleri (Düzce ili örneği). Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 83-1041.
  • Köklükaya, A. N. (2010).Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili fen bilgisi öğretmen adaylarının yeterliklerinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kyriakides, L. (1997). Primary teacher’s perceptions of policy for curriculum reform in mathematics. Educational Research and Evaluation, 3(3), 214-242.
  • Majdoddin, K. (2010). Peer assessment: An alternative to traditional testing. The Modern Journal of Applied Linguistics, 2(2), 396-405.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi
  • Melograno, VJ. (2000). Designing a portfolio system for k-12 physical education: A step-by-step process. Measurement In Physical Education And Exercise Science, 4(2), 97-115.
  • Metin, M. & Özmen, H. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim (HİE) ihtiyaçlarının belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 819-838.
  • Miller, T. (2004). Assessment in practice grade 9 academic and applied mathematics. (Master Thesis). Queen’s University, Kingston, Ontario, Canada.
  • Nasri, N., Roslan, S. N., Sekuan, M. I., Abu Bakar, K., & Puteh, S. N. (2010).Teachers’ perception on alternative assessment. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7, 37-42.
  • Nazario, L. M. (2004). The use of alternative assessments in physical education: Why some do and many more don't. (Electronic Theses, Treatises and Dissertations). The Florida State University, Florida.
  • Okur, M. (2008). 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özdemir, M. S. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 787-816.
  • Parmaksız, R. Ş. & Yanpar, T. (2006). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 159-172.
  • Peker, M. & Gülle, M. (2011). Matematik öğretmenlerinin yeni ilköğretim matematik öğretim programında yer alan ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeyleri ve bu ölçme araçlarını kullanma sıklıkları. İlköğretim Online, 10(2), 703-716.
  • Petrie, H. G. (1987). Introduction to evaluation and testing. Educational Policy, 1, 175-180.
  • Raboijane, B. M. (2005). Mathematics teachers’ understanding of alternative assessment as applied in junior secondary schools in Gaborone (Botswana). (Master of Thesis). University of the Witwatersrand, Johannesburg, South Africa.
  • Saxe, G. B., Franke, M. L., Gearhart, M., Howard, S. ve Crockett, M. (1997). Teachers’ shifting assessment practices in the context of educational reform in mathematics. CSE Technical Report 471, CRESST University of California, Los Angeles.
  • Semerci, Ç. (2011). Ölçme ve değerlendirme. E. Karip (Ed), Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Shepard, L. A. (1989). Why we need better assessment? Educational Leadership, 46(7), 4-9.
  • Smith, K. & Tillema, H. (2001). Long-term influences of portfolios on professional development. Scandinavian Journal of Educational Research, 45(1), 183–203.
  • Stears, M. & Gopal, N. (2010). Exploring alternative assessment strategies in science classrooms. South African Journal of Education, 30, 591-604.
  • Stiggins, R. (2007). Assessment through the student eyes. Educational Leadership, 64 (8), 22-26.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S. & Çepni, S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141.
  • Tatar, N. & Şaşmaz Ören, F. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri-II. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 781-798.
  • Timmins, F. & Dunne, P. J. (2009). An exploration of the current use and benefit of nursing student portfolios. Nurse Education Today, 29, 330–341.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (3.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Uchiyama, M. K. (2004). Teachers use of formative assessment in middle school reform based mathematics classrooms. (PhD dissertation). University of Colorado Boulder, Colorado.
  • Watt, H. M. G. (2005). Attitudes to the use of alternative assessment methods in mathematics: A study with secondary mathematics teachers in Sydney, Australia. Educational Studies in Mathematics, 58, 21– 44.
  • Wikström, N. (2007). Alternative assessment in primary years of ınternational Baccalaureate education. (Thesis). University of the Stockholm, Sweden.
  • Yenilmez, K. & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132–146.
  • Yıldırım Ekinci, H. & Köksal, E. A. (2011). İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 167-184.
  • Dokumacı Sütçü, N. & Bulut, İ. (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Yeterlik Algıları ve Bu Teknikleri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 289-308.

Competency Perceptions of Secondary School Mathematics Teachers about the Alternative Measurement and Evaluation Techniques and Level of the Use of These Techniques

Yıl 2016, Sayı: 29, 289 - 304, 01.12.2016
https://doi.org/10.14582/DUZGEF.706

Öz

In this research, the aim is to determine the competency perceptions of secondary school mathematics teachers on the level of the use of alternative measurement and evaluation techniques. Sampling of the research is made of 154 mathematics teachers working at 38 different secondary schools which are in Diyarbakır City. In the research, survey model is used and data is obtained by “Competency Perceptions about Alternative Measurement and Evaluation Techniques Scale” and “The Level of The Use of Alternative Measurement and Evaluation Techniques Scale”. In order to analyze the data obtained from the research, descriptive statistics are used. As a result of the research it was found that mathematics teachers’ views about the “Competency Perceptions about Alternative Measurement and Evaluation Techniques Scale” was at the level of “I am considerably competent” and their views about the “The Level of The Use of Alternative Measurement and Evaluation Techniques Scale” is at the level of “sometimes”.

Kaynakça

  • Acar, T. (2008). Yeni ilköğretim matematik programında yer alan alternatif değerlendirme yaklaşımlarının uygulamadaki etkinliği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Van.
  • Acar, M. & Anıl, D. (2009). Sınıf öğretmenlerinin performans değerlendirme sürecindeki değerlendirme yöntemlerini kullanabilme yeterlikleri, karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Tübav Bilim Dergisi, 2(3), 354-363.
  • Acat, M. B. & Uzunkol Demir, E. (2010). İlköğretim programlarındaki alternatif değerlendirme yöntemlerinin uygulanmasında karşılaşılan sorunlara ilişkin sınıf öğretmenlerinin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 337-356.
  • Adedıwura A. A. (2012). Effect of peer and self-assessment on male and female students’self-efficacy and self-autonomy in the learning of mathematics. Gender & Behaviour, 10(1), 4492-4508.
  • Alıcı, D. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. S. Tekindal (Ed), Öğrenci performansının değerlendirilmesinde kullanılan diğer ölçme araç ve yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Anderson, R. S. (1998). Why talk about different ways to grade? The shift from traditional assessment to alternative assessment. New Directions for Teaching and Learning, 74, 5-16.
  • Anıl, D. & Acar, M. (2008). Sınıf öğretmenlerinin ölçme değerlendirme sürecinde karşılaştıkları sorunlara ilişkin görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 44-61.
  • Antzoulatos, E. (2008). Beginning secondary teachers and student assessment: perceptions and experiences of assessment as a pedagogical challenge. The University of Sydney: Faculty of Education and Social Work.
  • Bahar, M., Nartgün, Z., Durmuş, S. & Bıçak, B. (2006). Geleneksel-alternatif ölçme ve değerlendirme öğretmen el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Baki, A. & Birgin, O. (2002). Matematik eğitiminde alternatif bir değerlendirme olarak bireysel gelişim dosyası uygulaması. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. 16–18 Eylül. Ankara.
  • Bal, A. P. (2009). İlköğretim beşinci sınıf matematik öğretiminde uygulanan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Bal, A. P. (2012). Öğretmenlerin matematik dersinde ürün seçki dosyası hazırlama, değerlendirme ve akademik başarı konusundaki görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(4), 191-202.
  • Balcı, A. (2004). Sosyal bilimlerde araştırma yöntem, teknik ve ilkeler. (4. Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Brown, G. T. L. (2003). Teachers' instructional conceptions: Assessment's relationship to learning, teaching, curriculum, and teacherefficacy. Conference of theAustralianand New Zealand Associations for Research in Education (AARE/NZARE). November 28–December 3. Auckland.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Cansız Aktaş, M. & Baki, A. (2013). Yeni ortaöğretim matematik dersi öğretim programının ölçme değerlendirme boyutu ile ilgili öğretmen görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 21(1), 203-222.
  • Cavanagh, M. (2006). Mathematics teachers and working mathematically: Responses to curriculum change. 2016. Retrieved from http://www.merga.net.au/publications/counter.php?pub=pub_conf&id=289
  • Cooney, T. J., Sanchez, W. B. &Ice, N. F. (2001). Interpreting teachers’ movement toward reform in mathematics. The Mathematics Educator, 11(1), 10-14.
  • Corcoran, C. A., Dershimer, E. L. & Tichenor, M. S. (2004). A Teacher's guide to alternative assessment: taking the first steps, the clearing house. A Journal of Educational Strategies, Issues and Ideas, 77(5), 213- 218.
  • Çermik, F. (2011). Yeni ilköğretim programlarının öngördüğü tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme teknikleri hakkındaki öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi, Elazığ.
  • Demir, R., Öztürk, N. & Dökme, İ. (2011). The views of the teachers taking in-service training about alternative measurement and evaluation techniques: The sample of primary school teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 15, 2347–2352.
  • Çokluk, Ö; Şekercioğlu, G & Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için çok değişkenli istatistik Spss ve Lisrel uygulamaları. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Deryakulu, D. (2001). Yapıcı öğrenme. Sınıfta Demokrasi, Ankara: Eğitimsen Yayınları. 2015. Retrieved from http://www.egitimsen.org.tr/ekler/fb2fea3d82c7f54f05c84029198d58a_ek.pdf.
  • Dornisch, M. M. & McLoughlin, A. S. (2006). Limitations of web based rubric resources: Addressing the challenges. Practical Assessment, Research & Evaluation, 11(3).
  • Duban, N. ve Küçükyılmaz, E. A. (2008). Sınıf öğretmeni adaylarının alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerinin uygulama okullarında kullanımına ilişkin görüşleri. İlköğretim Online. 7(3), 769- 784.
  • Duran, M., Mıhladız, G. & Ballıel, B. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yöntemlerine yönelik yeterlik düzeyleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 2(2), 26-37.
  • Ediger, M. (2000). Measurement/evaluation courses in teacher education. Education, 121(1), 169-176.
  • Enger, S. K. & Yager, R. E. (1998). Iowa assessmen handbook, Iowa: ScienceEducation Center of The University of Iowa.
  • Erdal, H. (2007). 2005 İlköğretim matematik programı ölçme değerlendirme kısmının incelenmesi (Afyonkarahisar ili örneği). (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi, Afyonkarahisar.
  • Eğitim Reformu Girişimi. (2005). Yeni öğretim programını inceleme ve değerlendirme raporu. 2013. Retrieved from http://www.erg.sabanciuniv.edu/docs/mufredat_raporu.doc
  • Gelbal, S. & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlik algıları ve karşılaştıkları sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 135-145.
  • Gömleksiz, M. N, Yıldırım, F. & Yetkiner, A. (2011). Hayat bilgisi dersinde alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Education Science, 6 (1), 823-840.
  • Grimison, L. (1993). Attitudes of some N.S.W secondary mathematics teachers to alternate methods of assessment in mathematics. Contexts in Mathematics Education, 321-325.
  • Gümüş, M. & Aykaç, N. (2012). Hayat bilgisi dersi öğretim programının değerlendirme öğesinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 11(40), 59-68.
  • Güneş, G. & Baki, A. (2011). Dördüncü sınıf matematik dersi öğretim programının uygulanmasından yansımalar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 192-205.
  • Hancock, C. R. (1994). Alternative assessment and second language study: What and why?ERIC Digest.
  • Hauge, T. E. (2006). Portfolios and ICT as means of professional learning in teacher education. Studies in Educational Evaluation, 32, 23-36.
  • Hein, G. E. & Price, S. (1994). Active assessment for active science a guide for elementary school teachers. Portsmouth: Heinemann.
  • Herman, J. L., Klein, D. C. D. & Wakai, S. T. (1997). American students' perspectives on alternative assessment: Do they know ıt's different? Assessment in Education, 339-352.
  • Höçük, S. (2011). Ankara üniversitesi uzaktan eğitim programına katılan öğrencilerin akademik başarılarını etkileyen faktörler. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi, Ankara.
  • İzci, E., Göktaş, Ö. & Şad, S. N. (2014). Öğretmen adaylarının alternatif ölçme ve değerlendirmeye ilişkin görüşleri ve yeterlik algıları. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (2), 37-57.
  • Kanatlı, F. (2008). Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri konusunda sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Mustafa Kemal Üniversitesi, Hatay.
  • Karasar, N. (2011). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Karamustafaoğlu, S., Çağlak, A. & Meşeci, B.(2012). Alternatif ölçme değerlendirme araçlarına ilişkin sınıf öğretmenlerinin öz yeterlilikleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(2), 167-179.
  • Kaya, A., Balay, R. & Göçen, A. (2012). Öğretmenlerin alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin bilme, uygulama ve eğitim ihtiyacı düzeyleri. International Journal of Human Sciences, (9)2, 1229- 1259.
  • Kazu, H. & Aslan, S. (2013). 2004 İlköğretim programının “ölçme-değerlendirme” boyutu ile ilgili yapılan araştırmaların değerlendirilmesi. İlköğretim Online, 12(1), 87‐108.
  • Kilmen, S. & Beyhan, S. (2011). Türkçe öğretmenlerinin ölçme ve değerlendirme yöntemlerini uygulama sıklıkları ve tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik görüşleri (Düzce ili örneği). Ege Eğitim Dergisi, 12(2), 83-1041.
  • Köklükaya, A. N. (2010).Alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri ile ilgili fen bilgisi öğretmen adaylarının yeterliklerinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Kyriakides, L. (1997). Primary teacher’s perceptions of policy for curriculum reform in mathematics. Educational Research and Evaluation, 3(3), 214-242.
  • Majdoddin, K. (2010). Peer assessment: An alternative to traditional testing. The Modern Journal of Applied Linguistics, 2(2), 396-405.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2009). İlköğretim matematik dersi 6-8. sınıflar öğretim programı ve kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • MEB (Milli Eğitim Bakanlığı). (2013). Ortaokul matematik dersi (5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi
  • Melograno, VJ. (2000). Designing a portfolio system for k-12 physical education: A step-by-step process. Measurement In Physical Education And Exercise Science, 4(2), 97-115.
  • Metin, M. & Özmen, H. (2010). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin performans değerlendirmeye yönelik hizmet içi eğitim (HİE) ihtiyaçlarının belirlenmesi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(3), 819-838.
  • Miller, T. (2004). Assessment in practice grade 9 academic and applied mathematics. (Master Thesis). Queen’s University, Kingston, Ontario, Canada.
  • Nasri, N., Roslan, S. N., Sekuan, M. I., Abu Bakar, K., & Puteh, S. N. (2010).Teachers’ perception on alternative assessment. Procedia Social and Behavioral Sciences, 7, 37-42.
  • Nazario, L. M. (2004). The use of alternative assessments in physical education: Why some do and many more don't. (Electronic Theses, Treatises and Dissertations). The Florida State University, Florida.
  • Okur, M. (2008). 4. ve 5. Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Özdemir, M. S. (2010). İlköğretim öğretmenlerinin alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarına ilişkin yeterlikleri ve hizmet içi eğitim ihtiyaçları. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 787-816.
  • Parmaksız, R. Ş. & Yanpar, T. (2006). Alternatif değerlendirme yaklaşımlarının sosyal bilgiler öğretiminde kullanılabilirliği. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 16(2), 159-172.
  • Peker, M. & Gülle, M. (2011). Matematik öğretmenlerinin yeni ilköğretim matematik öğretim programında yer alan ölçme araçları hakkındaki bilgi düzeyleri ve bu ölçme araçlarını kullanma sıklıkları. İlköğretim Online, 10(2), 703-716.
  • Petrie, H. G. (1987). Introduction to evaluation and testing. Educational Policy, 1, 175-180.
  • Raboijane, B. M. (2005). Mathematics teachers’ understanding of alternative assessment as applied in junior secondary schools in Gaborone (Botswana). (Master of Thesis). University of the Witwatersrand, Johannesburg, South Africa.
  • Saxe, G. B., Franke, M. L., Gearhart, M., Howard, S. ve Crockett, M. (1997). Teachers’ shifting assessment practices in the context of educational reform in mathematics. CSE Technical Report 471, CRESST University of California, Los Angeles.
  • Semerci, Ç. (2011). Ölçme ve değerlendirme. E. Karip (Ed), Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Shepard, L. A. (1989). Why we need better assessment? Educational Leadership, 46(7), 4-9.
  • Smith, K. & Tillema, H. (2001). Long-term influences of portfolios on professional development. Scandinavian Journal of Educational Research, 45(1), 183–203.
  • Stears, M. & Gopal, N. (2010). Exploring alternative assessment strategies in science classrooms. South African Journal of Education, 30, 591-604.
  • Stiggins, R. (2007). Assessment through the student eyes. Educational Leadership, 64 (8), 22-26.
  • Şenel Çoruhlu, T., Er Nas, S. & Çepni, S. (2009). Fen ve teknoloji öğretmenlerinin alternatif ölçme değerlendirme tekniklerini kullanmada karşılaştıkları problemler: Trabzon örneği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 122-141.
  • Tatar, N. & Şaşmaz Ören, F. (2009). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin alternatif değerlendirme yaklaşımlarına ilişkin görüşleri-II. Kastamonu Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(3), 781-798.
  • Timmins, F. & Dunne, P. J. (2009). An exploration of the current use and benefit of nursing student portfolios. Nurse Education Today, 29, 330–341.
  • Turgut, M. F. & Baykul, Y. (2011). Eğitimde ölçme ve değerlendirme. (3.Baskı). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Uchiyama, M. K. (2004). Teachers use of formative assessment in middle school reform based mathematics classrooms. (PhD dissertation). University of Colorado Boulder, Colorado.
  • Watt, H. M. G. (2005). Attitudes to the use of alternative assessment methods in mathematics: A study with secondary mathematics teachers in Sydney, Australia. Educational Studies in Mathematics, 58, 21– 44.
  • Wikström, N. (2007). Alternative assessment in primary years of ınternational Baccalaureate education. (Thesis). University of the Stockholm, Sweden.
  • Yenilmez, K. & Özabacı, N. Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132–146.
  • Yıldırım Ekinci, H. & Köksal, E. A. (2011). İlköğretim fen ve matematik öğretmenleri için ölçme ve değerlendirme yeterlikleri ölçeğinin geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(1), 167-184.
  • Dokumacı Sütçü, N. & Bulut, İ. (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Yeterlik Algıları ve Bu Teknikleri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 289-308.
Toplam 80 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Neşe Dokumaci Sütçü

İlhami Bulut

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Sütçü, N. D., & Bulut, İ. (2016). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tekniklerine İlişkin Yeterlik Algıları ve Bu Teknikleri Kullanma Düzeyleri. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi(29), 289-304. https://doi.org/10.14582/DUZGEF.706