Özdüzenleme ve motivasyon öğrencilerin kendi öğrenme süreçlerini düzenlemesinde ve başarısında önemli kavramlardır. Bu çalışma, sekizinci sınıf öğrencilerinin motivasyonlarının ve özdüzenleme stratejilerinin Ortak Sınavlar matematik başarılarını yordama gücünü belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada Pintrich, Smith, Garcia ve McKeachie (1991) tarafından geliştirilen ve Büyüköztürk, Akgün, Özkahveci ve Demirel (2004) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Motivasyon ve Öğrenme Stratejileri Ölçeği” Samsun ili Ondokuz Mayıs ilçesinde bulunan bir devlet okulunda öğrenim gören tüm sekizinci sınıf öğrencilerine (N=158) uygulanmıştır. Veriler basit doğrusal ve çoklu regresyon analiziyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin motivasyon ve özdüzenleme stratejilerini kullanım düzeylerinin orta seviyede olduğu; motivasyon ve özdüzenleme stratejilerinin ayrı ayrı ve birlikte ortak sınavlar matematik başarılarını anlamlı olarak yordadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca sekizinci sınıf öğrencilerinin motivasyon düzeylerinin özdüzenleme stratejilerine oranla Ortak Sınavlar matematik başarısı üzerinde daha etkili bir değişken olduğu sonucuna varılmıştır.
Ortak sınavlar matematik başarısı özdüzenleme stratejileri motivasyon
Self-regulation and motivation are important concepts on the students’ regulation of their own learning process. This study was conducted to determine the predictive power of eighth grade students’ mathematical self-regulation strategies and motivations on their central exams math successes. The scale that was developed by Pintrich, Smith, Garcia & McKeachie (1991) and translated into Turkish by Büyüköztürk, Akgün, Özkahveci & Demirel (2004) was applied to collect the data. The sample of the study is a total of 158 secondary school students training in a public school in Samsun. The data was analysed by descriptive and regression analysis. As a result of study, it was seen that the self-regulation strategies and motivation levels of secondary school students are low. Also self-regulation strategies and motivation are separately and together significiant predictive of students’ central exams math successes.
Central exams math success self-regulation strategies motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 30 |