Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

8. Sınıf İngilizce Dersi Öğrenme Çıktılarının ve Metinlerinin 21. Yüzyıl Becerileri Çerçevesinde İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 21 Sayı: 1, 27 - 42, 24.04.2024
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1285100

Öz

Bu çalışmada ilköğretim 8. sınıf İngilizce dersi programındaki öğrenme çıktılarını ve okuma metinlerini içeriğini 21. yüzyıl becerileri kapsamında değerlendirmek amaçlanmıştır. Dokuman analizi araştırmanın yöntemi olarak belirlenmiştir. P21 21. yüzyıl öğrenme çerçevesi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır ve veriler betimsel analize tabi tutularak çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçları öğrenme çıktılarının öğrencilerin en fazla eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği becerilerini desteklediğini ortaya koymuştur. Okuma metinleri açısından en çok iletişim, iş birliği ve girişimcilik becerilerinin desteklendiği ortaya çıkmıştır. Tüm bunlara ek olarak, gerek öğrenme çıktıları gerekse okuma metinlerinde becerilerin dağılımının dil becerilerine göre farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Öte yandan, genel olarak, öğrenme çıktılarının ve okuma metinlerinin çoğunun 21. yüzyıl becerisinin gelişmesini desteklemekte yetersiz olduğu anlaşılmıştır.

Kaynakça

  • Aşçı, T., Bekci, B. & Köral, S. (2019, 27-29 Haziran). İlkokul İngilizce dersi program kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi [Özet bildiri]. İstanbul, Türkiye.
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49-64. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12922
  • Barası, M. (2020). 2018 Ortaokul Türkçe dersi öğretim programının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Bedir, H. (2019). Pre-service ELT teachers’ beliefs and perceptions on the 21st century learning and innovation skills (4Cs). Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 231-246. https://doi.org/10.17263/jlls.547718
  • Bektaş, M., Sellum, F. S. & Polat, D. (2019). 2018 Hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerileri açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 129-147. https://doi.org/10,19126/suje.537104
  • Bouzid, H. A. (2016). Boosting 21st century skills through Moroccan ELT textbooks. Journal of English Language Teaching and Linguistics, 1(2), 97-108. https://doi.org/10.21462/jeltl.v1i2.24
  • Çelebi, M. & Altuncu, N. (2019, 26-27 Nisan). 21. yüzyıl becerilerinin İngilizce öğretim programındaki yeri. 6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi [Özet bildiri]. Gaziantep, Türkiye.
  • Dede, C. (2009). Comparing frameworks for 21st century skills. In J. Bellance, & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 51-76). Solution Tree Press.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklar için sosyal beceri eğitim programının 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi. [Doctora tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Güner, C. (2015). The effects of critical - thinking based instruction on pre - service EFL teachers' critical thinking disposition level, English reading self - efficacy level, and English writing performance. [Master thesis]. Marmara University.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. Baskı). Nobel Yayincilik.
  • Kayhan, E., Altun, S. ve Gürol, M. (2019). Sekizinci sınıf Türkçe öğretim programı (2018)’nın 21. yüzyıl becerileri açısından değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 20-35.
  • Kırgız, G. (2019). Türkçe dersiyle 21. yüzyıl becerilerinin ilişkilendirilmesi. [Yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi. MoNE (Ministry of National Education). (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) İngilizce dersi (2, 3,4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Partnership for 21st Century Learning (P21) (2015). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/documents/P21_Framework_Definitions.pdf
  • Rakhmawati, D. M. & Priyana, J. (2019). A study on 21st century skills integration in the English textbook for senior high school. Journal of English Educators Society, 4(11), 9-16. https://doi.org/ 10.21070/jees.v4i1.1873
  • Richards, J. C. (2001). The role of textbooks in a language program. Cambridge University Press.
  • Savuran, Y. (2014). Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors. [Master thesis]. Hacettepe University.
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st century learning. The Phi Delta Kappan, 90(9), 630– 634. https://doi.org/10.1177/003172170909000905
  • Shoffner, M. (2007). Pre-Service English teachers and technology: A consideration of weblogs for the English classroom. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(4), 245-255.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.(6.baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, I., Ursavaş, Ö. & Becit İşçitürk, G. (2014). An integrated approach for pre-service teachers’ acceptance and use of technology: UTAUT-PST Scale. Eurasian Journal of Educational Research. 21-36. https://doi.org/10.14689/ejer.2014.55.2.
  • Zhao, Y. (2010). Preparing globally competent teachers: A new imperative for teacher education. Journal of Teacher Education, 61(5), 422– 431. https://doi.org/10.1177/0022487110375802

Examining 8th Grade English Course Outcomes and Reading Passages in the Framework of 21st Century

Yıl 2024, Cilt: 21 Sayı: 1, 27 - 42, 24.04.2024
https://doi.org/10.33711/yyuefd.1285100

Öz

The aim of this study is to evaluate the 8th grade English lesson learning outcomes and the ontent of reading texts within the scope of 21st century skills. Document analysis, was determined as the research method. P21 21st century learning framework was used as a data collection tool and the data were analyzed by using descriptive analysis. The results of the research revealed that students' critical thinking, communication and collaboration skills were supported the most through learning outcomes. In terms of reading texts, communication, collaboration and entrepreneurship skills are mostly supported. In addition to all these, it was concluded that the distribution of the skills in both learning outcomes and reading texts differs according to language skills. On the other hand, in general it has been understood that most of the learning outcomes and reading texts are insufficient to support the development of 21st century skills.

Kaynakça

  • Aşçı, T., Bekci, B. & Köral, S. (2019, 27-29 Haziran). İlkokul İngilizce dersi program kazanımlarının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. 5. Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimler Kongresi [Özet bildiri]. İstanbul, Türkiye.
  • Bal, M. (2018). Türkçe dersinin 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. Turkish Studies, 13(4), 49-64. http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.12922
  • Barası, M. (2020). 2018 Ortaokul Türkçe dersi öğretim programının 21. yüzyıl becerileri açısından incelenmesi. [Yüksek lisans tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Bedir, H. (2019). Pre-service ELT teachers’ beliefs and perceptions on the 21st century learning and innovation skills (4Cs). Journal of Language and Linguistic Studies, 15(1), 231-246. https://doi.org/10.17263/jlls.547718
  • Bektaş, M., Sellum, F. S. & Polat, D. (2019). 2018 Hayat bilgisi dersi öğretim programı'nın 21. yüzyıl öğrenme ve yenilikçilik becerileri açısından incelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 129-147. https://doi.org/10,19126/suje.537104
  • Bouzid, H. A. (2016). Boosting 21st century skills through Moroccan ELT textbooks. Journal of English Language Teaching and Linguistics, 1(2), 97-108. https://doi.org/10.21462/jeltl.v1i2.24
  • Çelebi, M. & Altuncu, N. (2019, 26-27 Nisan). 21. yüzyıl becerilerinin İngilizce öğretim programındaki yeri. 6. Uluslararası Multidisipliner Çalışmaları Kongresi [Özet bildiri]. Gaziantep, Türkiye.
  • Dede, C. (2009). Comparing frameworks for 21st century skills. In J. Bellance, & R. Brandt (Eds.), 21st century skills: Rethinking how students learn (pp. 51-76). Solution Tree Press.
  • Dereli, E. (2008). Çocuklar için sosyal beceri eğitim programının 6 yaş çocukların sosyal problem çözme becerilerine etkisi. [Doctora tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Güner, C. (2015). The effects of critical - thinking based instruction on pre - service EFL teachers' critical thinking disposition level, English reading self - efficacy level, and English writing performance. [Master thesis]. Marmara University.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi. (15. Baskı). Nobel Yayincilik.
  • Kayhan, E., Altun, S. ve Gürol, M. (2019). Sekizinci sınıf Türkçe öğretim programı (2018)’nın 21. yüzyıl becerileri açısından değerlendirilmesi. Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 20-35.
  • Kırgız, G. (2019). Türkçe dersiyle 21. yüzyıl becerilerinin ilişkilendirilmesi. [Yüksek lisans tezi]. Gazi Üniversitesi. MoNE (Ministry of National Education). (2018). İlköğretim kurumları (ilkokullar ve ortaokullar) İngilizce dersi (2, 3,4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar) öğretim programı. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.
  • Partnership for 21st Century Learning (P21) (2015). P21 framework definitions. http://www.p21.org/storage/documents/P21_Framework_Definitions.pdf
  • Rakhmawati, D. M. & Priyana, J. (2019). A study on 21st century skills integration in the English textbook for senior high school. Journal of English Educators Society, 4(11), 9-16. https://doi.org/ 10.21070/jees.v4i1.1873
  • Richards, J. C. (2001). The role of textbooks in a language program. Cambridge University Press.
  • Savuran, Y. (2014). Life-long learning competencies of prospective English language teachers in comparison with their mentors. [Master thesis]. Hacettepe University.
  • Silva, E. (2009). Measuring skills for 21st century learning. The Phi Delta Kappan, 90(9), 630– 634. https://doi.org/10.1177/003172170909000905
  • Shoffner, M. (2007). Pre-Service English teachers and technology: A consideration of weblogs for the English classroom. Contemporary Issues in Technology and Teacher Education, 7(4), 245-255.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.(6.baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yurdakul, I., Ursavaş, Ö. & Becit İşçitürk, G. (2014). An integrated approach for pre-service teachers’ acceptance and use of technology: UTAUT-PST Scale. Eurasian Journal of Educational Research. 21-36. https://doi.org/10.14689/ejer.2014.55.2.
  • Zhao, Y. (2010). Preparing globally competent teachers: A new imperative for teacher education. Journal of Teacher Education, 61(5), 422– 431. https://doi.org/10.1177/0022487110375802
Toplam 22 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İmgehan Elgün 0000-0002-2027-3669

Neslihan Özkan 0000-0003-3609-1912

Erken Görünüm Tarihi 20 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 24 Nisan 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 21 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Elgün, İ., & Özkan, N. (2024). Examining 8th Grade English Course Outcomes and Reading Passages in the Framework of 21st Century. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1), 27-42. https://doi.org/10.33711/yyuefd.1285100