Duygular örgütsel davranış alanının uzun yıllar ihmal edilen konularındandır. Okul yönetiminde duygular konusu da son yıllarda dikkat çeken konulardandır. Bu araştırmada Chen (2021) tarafından geliştirilen Okul Yöneticileri Duygu Envanteri’nin (OYDE) Türkiye’de görev yapan okul yöneticileri üzerinde Türkçe uyarlaması ile geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yürütülmüştür. Araştırma Türkiye’nin çeşitli kamu okullarında görev yapan ve uygun örnekleme yöntemiyle seçilmiş 200 okul yöneticisi ile gerçekleştirilmiştir. Orijinali İngilizce olan ve 25 madde beş boyuttan oluşan envanter, her iki dile hâkim üç alan uzmanının görüşlerinden yararlanarak Türkçe’ ye çevrilmiştir. OYDE’nin yapı geçerliği Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA) ile güvenirliği ise Cronbach alfa iç tutarlık katsayısı ile incelenmiştir. DFA sonuçları OYDE’nin orijinal formundaki gibi beş alt boyuttan oluştuğunu doğrulamıştır. Ancak kaygı boyutunda yer alan 16. madde yapılan analiz sonuçlarına göre çıkarılmıştır. Güvenirlik katsayıları ise OYDE’nin beş alt boyutunun da yüksek düzeyde güvenilir ölçümler ürettiğini ortaya koymuştur. Araştırma sonuçları Türkçe’ye uyarlanan OYDE’nin Türkiye bağlamında okul yöneticilerinin görev yaptıkları okulları ve okul yöneticiliği mesleğine yönelik duygularını değerlendirmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir sonuçlar üreten 24 madde ve beş alt boyuttan oluşan bir ölçme aracı olduğunu göstermektedir.
Okul yöneticileri duygu duygulanım okul yöneticilerinde duygu örgütsel davranış. Principal emotion affect emotion in school administrators organizational behavior.
yok
yok
yok
Emotions are one of the neglected topics of organizational behavior for many years. The issue of emotions in school management is one of the issues that has attracted attention in recent years. Validity and reliability studies were carried out in this study by adapting the School Administrators Emotion Inventory (SAEI) developed by Chen (2020) to Turkish on school administrators working in Turkey. The research was conducted with 200 school administrators working in various public schools in Turkey and selected by convenience sampling method. The inventory, originally in English and consisting of 25 items and five dimensions, was translated into Turkish by taking advantage of the opinions of three field experts who are fluent in both languages. The construct validity of the SAEI was examined by Confirmatory Factor Analysis (CFA), and its reliability was examined with the Cronbach alpha internal consistency coefficient. CFA results confirmed that SAEI consisted of five sub-dimensions as in its original form. However, one item in the anxiety dimension was removed according to the results of the analysis. Reliability coefficients revealed that all five sub-dimensions of SAEI produced highly reliable measurements. The research results showed that the SAEI, which was adapted into Turkish, was a measurement tool consisting of 24 items and five sub-dimensions that produced valid and reliable results that could be used to evaluate school administrators' feelings about the schools they work and the school administration profession in the context of Turkey.
Principal emotion affect emotion in school administrators organizational behavior.
yok
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | yok |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Nisan 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 20 Sayı: 1 |