Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin sorumluluk algılarını, öğrencilerde
gözlemledikleri sorumluluk davranışları ile öğrencilerde gözlemlemek
istedikleri sorumluluk davranışlarını, öğretmenlerin sorumluluk değerini
kazandırmak için yapmış oldukları etkinlikleri ve öğretim programlarının değer
kazandırmada yeterli olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmada var olan bir
durumu betimlemeyi sağlayan tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada çalışma
gruplarının oluşturulması sürecinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi tipi
kullanılmıştır. Zihin haritası ve yarı yapılandırılmış görüşme formları ile
elde edilen verilerin analizinde tümevarım analiz tekniği kullanılmıştır. Verileri
tanımlama, kodlama ve sınırlama sürecini içeren tümevarım analizinde toplanan
verileri açıklayabilecek kavramlara ve ilişkilere ulaşılması temel hedeftir.
Araştırma sonucunda öğretmenlerin sorumluluk algıları; öğretmenlerin
öğrencilerde gözlemledikleri ve görmek istedikleri sorumluluklar; öğretmenlerin
öğrencilere sorumluluk değerini kazandırmada kullandıkları etkinlikler ve
öğretmenlere göre öğretim programında verilen değerlerin öğrencilere değerleri
kazandırmada etkili olup olmadığı açıklanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2017 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.