Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Kapsamında Gerçekleştirilen “Doğamda Matematik Var!” Projesinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 34 - 48, 30.06.2022
https://doi.org/10.52134/ueader.1073161

Öz

Bu çalışmada, TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında gerçekleştirilen “Doğamda Matematik Var!” projesinin değerlendirilmesi hedeflenmiştir. Projede doğa temalı etkinlikler, atölye ve laboratuar çalışmaları, yeni ve farklı öğrenme yaklaşımları ile kazandırılacak bilgi ve becerilerle farklı disiplinlerle Matematik arasındaki ilişkiyi sentezleyerek öğrencilerde Matematik’e yönelik farkındalık oluşması, öğrencilerin bireysel yaratıcılıklarının gelişmesine katkıda bulunulması, bilime yönelik bakış açılarında olumlu yönde değişim olması, eleştirel-sanatsal-sorgulayıcı bakış açısı kazanmaları, bedensel-kinestetik gelişimlerine katkı sağlaması, doğa ile diğer bilim dalları içinde gizlenmiş Matematik’i keşfetmeleri amaçlanmıştır. Projenin hedef kitlesini, 2020-2021 eğitim öğretim döneminde devlet okullarında öğrenim gören 7 ve 8. sınıf öğrencileridir. Katılımcıların bu projede aktif olarak bireysel ve grup çalışmalarına dâhil olması, merak duygularının harekete geçmesi ve yaparak yaşayarak öğrenmeleri hedeflenmiştir. Projenin öğrencilere “Matematik tutum ölçeği”, “Matematik Kaygı Ölçeği”, “Doğaya Bağlılık Ölçeği” ve “Etkinlik Çalışmaları Değerlendirme Ölçeği” uygulanmıştır. Bulgular ışığında; öğrencilerin Matematiksel öğeleri doğa ile iç içe yaparak-yaşayarak öğrenmeleri sayesinde Matematik Bilimine ait bilgileri içselleştirmelerine ve Matematik’i hayatlarının bir parçası haline getirmelerine katkı sağladığı görülmüştür. Proje bulguları ışığında katılımcıların matematik bilimine yönelik kaygılarının azaldığı, doğaya bağlılıklarının ve Matematik bilimine yönelik tutumlarının olumlu yönde değiştiği görülmüştür. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda mevcut eğitim sisteminin içerisine, öğrencilerin doğada uygulamalı ve yaparak-yaşayarak gerçekleştireceği etkinliklerin entegre edilebileceği düşünülmektedir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

121B620

Teşekkür

Desteğinden dolayı TÜBİTAK'a teşekkür ederiz.

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yaparak-yaşayarak öğrenme temelli TÜBİTAK 4004 bilim okulu projesi sonrası bilim kavramına yönelik görüşleri [Opinions of secondary school students on the concept of science after the TÜBİTAK 4004 science school project based on learning by doing ]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
  • Arslan, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri [Teaching principles and methods] (9. Ed.). Anı Yayıncılık.
  • Avcı, E., Su Özenir, Ö., Kurt, M., & Atik, S. (2015). TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında ortaokul öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Bizim Deniz Akdeniz” projesinin değerlendirilmesi [Evaluation of the project "Our Sea is the Mediterranean" for secondary school students within the scope of TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools]. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 312-333. https://doi.org/10.17539/aej.38049
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi [Mathematics education from theory to practice] (4. Ed.). Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Beames, S., Higgins, P., & Nicol, R. (2012). Learning outside the classroom. Theory and guidelines for practice. Routledge Press.
  • Bektaş, F., Kural, B., & Orçan, F. (2017). Doğaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması [Turkish adaptation of the scale of attachment to nature: Validity and reliability study]. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1),77-86.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği [Math anxiety scale for primary school students]. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442-448.
  • Birinci-Konur, K., Şeyihoğlu, A., Sezen, G., & Tekbıyık, A. (2011). Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirilmesi: Gizemli dünyanın eğlenceli keşfi [Evaluation of a science camp app: Fun exploration of the mysterious world]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1589-1608.
  • Braun, T., & Dierkes, P. (2017). Connecting students to nature–how intensity of nature experience and student age influence the success of outdoor education programs. Environmental Education Research, 23(7), 937-949. https://doi.org/10.1080/13504622.2016.1214866
  • Buluş-Kırıkkaya, E., Bozkurt, E. V., & İmalı, B. (2011, Ekim 5-8). Örnek bir öğrenme ortamı: TÜBİTAK destekli ilköğretim öğrencileri bilim yaz okulu [An exemplary learning environment: TUBITAK supported primary school students science summer school] [Presentation]. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı[Manual of dataanalysisforsocialsciences]. Pegem Akademi.
  • Çağlar, S.,Ünal, Y., Çalışkan B., Gürel, R., & Durmaz, B. (2018). İnformal öğrenme ortamlarının ortaokul öğrencilerinin matematik tutumuna etkisi [The effect of informal learning environments on middle school students' math attitudes]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 11-26. https://doi.org/10.20875/makusobed.357694
  • Çavuş, R., Topsakal, Ü. U., & Öztuna-Kaplan, A. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli bilgi evleri örneği [Teachers' views on informal learning environments to raise environmental awareness: The example of Kocaeli information houses]. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 15-26.
  • Ernst, J., & Theimer, S. (2011). Evaluatingtheeffects of environmentaleducationprogramming on connectednesstonature. EnvironmentalEducationResearch, 17(5), 577-598. https://doi.org/10.1080/13504622.2011.565119
  • Falk, J. H., & Dierking, L. D. (1997). School fieldtrips: Assessing their long‐ term impact. Curator: The Museum Journal, 40(3), 211-218. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.1997.tb01304.x
  • Falk, J. H., & Dierking, L.D. (2000). Learning from museums: Visitor experiences and the making of meaning. Altamira Press.
  • Freudenthal, H. (1971). Geometry between the devil and the deep sea. Educational Studies in Mathematics, 3, 413–435. https://doi.org/10.1007/978-94-017-5896-3_10
  • Gibson, H. L., & Chase, C. (2002). Longitudinal impact of an inquiry‐based science program on middle school students' attitudestowardscience. ScienceEducation, 86(5), 693-705. https://doi.org/10.1002/sce.10039
  • Gutwill, J. P., & Allen, S. (2012). Deepening students' scientific inquiry skills during a science museum field trip. Journal of the Learning Sciences, 21(1), 130-181. https://doi.org/10.1080/10508406.2011.555938
  • Griffin, J., & Symington, D. (1997). Moving from task‐oriented to learning‐ oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81(6), 763-779. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(199711)81:6<763::AID-SCE11>3.0.CO;2-O
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri [The effects of an ecology-based environmental education on teachers' views on environmental education]. Eğitim ve Bilim, 34(151),30-42.
  • Hırça, N. (2013). Gifted students’ summer science camp experiences. Journal of Gifted Education Research, 1(1), 22-30.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi [Scientific research method] (11. Ed.). Nobel Yayınları. Karataş, A., & Aslan, G. (2012). İlköğretim öğrencilerine çevre bilincinin kazandırılmasında çevre eğitiminin rolü: Ekoloji temelli yaz kampı projesi örneği [The role of environmental education in raising environmental awareness to primary school students: An example of an ecology-based summer camp project]. ZeitschriftfürdieWelt der Türken/Journal of World of Turks, 4(2), 259-276.
  • Keleş, Ö., Uzun, N., & Uzun, F. V. (2010). Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitimi projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi [Evaluation of the change and permanence of teacher candidates' environmental awareness, environmental attitudes, thoughts and behaviors depending on the nature education project]. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 384-401.
  • Koç, M. H. (2018). Etkinlik çalışmaları değerlendirme ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması [Activity development study: A scale development study]. The Journal of Academic Social Science Studies, 3(67), 49-59. https://doi.org/10.9761/JASSS7541
  • Lakin, L. (2006). Science beyond the classroom. Journal of Biological Education, 40(2), 89-90. https://doi.org/10.1080/00219266.2006.9656021
  • MEB, (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı [Mathematics Curriculum]. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Metin, D., & Leblebicioglu, G. (2011). How did a science camp affect children's conceptions of science? Asia-Pacific Forum on Science Learning &Teaching, 12(1), 1-29.
  • Mittelstaedt, R., Sanker, L., & Vanderveer, B. (1999). Impact of a week long experiential education program on environmental attitude and awareness. Journal of Experiential Education, 22(3), 138–148. https://doi.org/10.1177/105382599902200306
  • Oğurlu, İ., Alkan, H., Ünal, Y., Ersin, M. Ö., & Bayrak, H. (2013, Haziran 10-13). Contributions of environment and nature training to geography education: IDE projects case study/çevre ve doğa eğitimlerinin coğrafya eğitimine katkıları: IDE projeleri örneği [Konferans sunum özeti]. 3rd International Geography Symposium-GEOMED 2013 Symposium Proceedings, Dokuz Eylül Üniversitesi, Antalya, Türkiye. https://is.gd/x37I4U
  • Okur Berberoğlu, E., & Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişiminin incelenmesi [Examination of the development of out-of-class education in the world and in Turkey]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 32-42.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması [Scale development study for middle school students' math attitudes]. İlköğretim Online, 12(4), 938-948.
  • Rennie, L. J., & McClafferty, T. P. (1996). Science centres and science learning. Journal Of Studies in Science Education, 27(1), 53-98. https://doi.org/10.1080/03057269608560078
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: İçerik analizi çalışması [Studies on out-of-school learning environments in Turkey: Content analysis study]. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi,3(2), 60-81.
  • Schank, R. C. (1995). What we learn when we learn by doing. http://www.cogprints.org/637/1/LearnbyDoing_Schank.html
  • Sezer Evcan, S., Adilov, G., Eken, Z., Barut, S., Kemali, S., & Tınaztepe, G. (2020). TÜBİTAK 4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında 7. sınıf öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Hayatımızdaki Matematik: Tarım” projesinin değerlendirilmesi [Evaluation of the "Mathematics in Our Lives: Agriculture" project for 7th grade students within the scope of TÜBİTAK 4004-Nature Education and Science Schools]. International Journal of Scholars in Education, 3(1), 28-41. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ueader/issue/55302/707602
  • TÜBİTAK, (2021). 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları [4004 - Nature Education and Science Schools]. https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/icerik-4004-doga-egitimi-ve-bilim-okullari
  • Sezen Vekli, G. (2013). Summer science camp for middle school students: A Turkish experience. In Asia-Pacific Forum on Science Learning &Teaching, 14(1), 1-26.
  • Taner, M. S. (2018). TÜBİTAK bilim toplum programları ve Astronomi içerikli 4004 projelerinin eğitsel ve bilimsel değeri [Educational and scientific value of TÜBİTAK science society programs and 4004 projects with Astronomy]. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(1), 63-67.
  • Tekbıyık, A., Şeyihoğlu, A., Sezen Vekli, G., & Birinci-Konur, K. (2013). Aktif öğrenmeye dayalı bir yaz bilim kampının öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi [Examining the effects of an active learning-based summer science camp on students]. The Journal of Academic Social Studies, 6(1), 1383-1406. https://doi.org/10.9761/JASSS_545
  • Yıldız, C., & Göl, R. (2014). Matematik derslerinde sınıf dışı etkinliklerin kullanımı [Matematik derslerinde sınıf dışı etkinliklerin kullanımı]. Journal Of Research In Education And Teaching, 3(1), 85-94.

TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools “Mathematics Is In My Nature!” Evaluation of the Project

Yıl 2022, Cilt: 5 Sayı: 1, 34 - 48, 30.06.2022
https://doi.org/10.52134/ueader.1073161

Öz

In this study, “There is Mathematics in My Nature!" which was conducted within the scope of TUBITAK 4004 Nature Education and Science Schools’ the project has been evaluated. In the project, it is aimed to carry out nature-themed activities, workshops and laboratory studies, to include knowledge and skills to be gained through new and different learning approaches, to raise awareness about mathematics in students by making them realize the relationship between different disciplines and mathematics, and to contribute to the development of students' individual creativity. In addition, it is among our aims to provide a positive change in the perspectives towards science, to provide students with a critical-artistic-inquiring perspective, to contribute to the bodily-kinesthetic development of the students, and to discover the mathematics hidden in nature and other branches of science. In addition, in this project it is aimed that the participants are actively involved in individual and group work, that their sense of curiosity is activated and that they learn by doing and experiencing. The target group of the project is 7th and 8th grade students studying in public schools in the 2020-2021 academic year. In the project, "Mathematics Attitude Scale", "Mathematics Anxiety Scale", "Affiliation to Nature Scale" and "Activity Studies Evaluation Scale" were applied to the students. In addition, in the light of the findings, it has been seen that students' learning mathematical elements intertwined with nature, by doing and experiencing, contributes to their internalization of the knowledge of mathematics and making mathematics a part of their lives. In the light of the project findings, it was observed that the participants' anxiety towards mathematics decreased, their commitment to nature and their attitudes towards mathematics changed positively. In line with the results obtained from the research, it is thought that the integration of the existing education system into the activities that the students will perform in nature by doing and living will make positive contributions to education.

Proje Numarası

121B620

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul öğrencilerinin yaparak-yaşayarak öğrenme temelli TÜBİTAK 4004 bilim okulu projesi sonrası bilim kavramına yönelik görüşleri [Opinions of secondary school students on the concept of science after the TÜBİTAK 4004 science school project based on learning by doing ]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
  • Arslan, M. (2007). Öğretim ilke ve yöntemleri [Teaching principles and methods] (9. Ed.). Anı Yayıncılık.
  • Avcı, E., Su Özenir, Ö., Kurt, M., & Atik, S. (2015). TÜBİTAK 4004 Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında ortaokul öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Bizim Deniz Akdeniz” projesinin değerlendirilmesi [Evaluation of the project "Our Sea is the Mediterranean" for secondary school students within the scope of TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools]. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4(2), 312-333. https://doi.org/10.17539/aej.38049
  • Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi [Mathematics education from theory to practice] (4. Ed.). Harf Eğitim Yayıncılığı.
  • Beames, S., Higgins, P., & Nicol, R. (2012). Learning outside the classroom. Theory and guidelines for practice. Routledge Press.
  • Bektaş, F., Kural, B., & Orçan, F. (2017). Doğaya bağlılık ölçeğinin Türkçe uyarlaması: Geçerlik ve güvenirlik çalışması [Turkish adaptation of the scale of attachment to nature: Validity and reliability study]. Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 11(1),77-86.
  • Bindak, R. (2005). İlköğretim öğrencileri için matematik kaygı ölçeği [Math anxiety scale for primary school students]. Fırat Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisi, 17(2), 442-448.
  • Birinci-Konur, K., Şeyihoğlu, A., Sezen, G., & Tekbıyık, A. (2011). Bir bilim kampı uygulamasının değerlendirilmesi: Gizemli dünyanın eğlenceli keşfi [Evaluation of a science camp app: Fun exploration of the mysterious world]. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1589-1608.
  • Braun, T., & Dierkes, P. (2017). Connecting students to nature–how intensity of nature experience and student age influence the success of outdoor education programs. Environmental Education Research, 23(7), 937-949. https://doi.org/10.1080/13504622.2016.1214866
  • Buluş-Kırıkkaya, E., Bozkurt, E. V., & İmalı, B. (2011, Ekim 5-8). Örnek bir öğrenme ortamı: TÜBİTAK destekli ilköğretim öğrencileri bilim yaz okulu [An exemplary learning environment: TUBITAK supported primary school students science summer school] [Presentation]. I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, Türkiye.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı[Manual of dataanalysisforsocialsciences]. Pegem Akademi.
  • Çağlar, S.,Ünal, Y., Çalışkan B., Gürel, R., & Durmaz, B. (2018). İnformal öğrenme ortamlarının ortaokul öğrencilerinin matematik tutumuna etkisi [The effect of informal learning environments on middle school students' math attitudes]. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(23), 11-26. https://doi.org/10.20875/makusobed.357694
  • Çavuş, R., Topsakal, Ü. U., & Öztuna-Kaplan, A. (2013). İnformal öğrenme ortamlarının çevre bilinci kazandırmasına ilişkin öğretmen görüşleri: Kocaeli bilgi evleri örneği [Teachers' views on informal learning environments to raise environmental awareness: The example of Kocaeli information houses]. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 15-26.
  • Ernst, J., & Theimer, S. (2011). Evaluatingtheeffects of environmentaleducationprogramming on connectednesstonature. EnvironmentalEducationResearch, 17(5), 577-598. https://doi.org/10.1080/13504622.2011.565119
  • Falk, J. H., & Dierking, L. D. (1997). School fieldtrips: Assessing their long‐ term impact. Curator: The Museum Journal, 40(3), 211-218. https://doi.org/10.1111/j.2151-6952.1997.tb01304.x
  • Falk, J. H., & Dierking, L.D. (2000). Learning from museums: Visitor experiences and the making of meaning. Altamira Press.
  • Freudenthal, H. (1971). Geometry between the devil and the deep sea. Educational Studies in Mathematics, 3, 413–435. https://doi.org/10.1007/978-94-017-5896-3_10
  • Gibson, H. L., & Chase, C. (2002). Longitudinal impact of an inquiry‐based science program on middle school students' attitudestowardscience. ScienceEducation, 86(5), 693-705. https://doi.org/10.1002/sce.10039
  • Gutwill, J. P., & Allen, S. (2012). Deepening students' scientific inquiry skills during a science museum field trip. Journal of the Learning Sciences, 21(1), 130-181. https://doi.org/10.1080/10508406.2011.555938
  • Griffin, J., & Symington, D. (1997). Moving from task‐oriented to learning‐ oriented strategies on school excursions to museums. Science Education, 81(6), 763-779. https://doi.org/10.1002/(SICI)1098-237X(199711)81:6<763::AID-SCE11>3.0.CO;2-O
  • Güler, T. (2009). Ekoloji temelli bir çevre eğitiminin öğretmenlerin çevre eğitimine karşı görüşlerine etkileri [The effects of an ecology-based environmental education on teachers' views on environmental education]. Eğitim ve Bilim, 34(151),30-42.
  • Hırça, N. (2013). Gifted students’ summer science camp experiences. Journal of Gifted Education Research, 1(1), 22-30.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel araştırma yöntemi [Scientific research method] (11. Ed.). Nobel Yayınları. Karataş, A., & Aslan, G. (2012). İlköğretim öğrencilerine çevre bilincinin kazandırılmasında çevre eğitiminin rolü: Ekoloji temelli yaz kampı projesi örneği [The role of environmental education in raising environmental awareness to primary school students: An example of an ecology-based summer camp project]. ZeitschriftfürdieWelt der Türken/Journal of World of Turks, 4(2), 259-276.
  • Keleş, Ö., Uzun, N., & Uzun, F. V. (2010). Öğretmen adaylarının çevre bilinci, çevresel tutum, düşünce ve davranışlarının doğa eğitimi projesine bağlı değişimi ve kalıcılığının değerlendirilmesi [Evaluation of the change and permanence of teacher candidates' environmental awareness, environmental attitudes, thoughts and behaviors depending on the nature education project]. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 9(32), 384-401.
  • Koç, M. H. (2018). Etkinlik çalışmaları değerlendirme ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması [Activity development study: A scale development study]. The Journal of Academic Social Science Studies, 3(67), 49-59. https://doi.org/10.9761/JASSS7541
  • Lakin, L. (2006). Science beyond the classroom. Journal of Biological Education, 40(2), 89-90. https://doi.org/10.1080/00219266.2006.9656021
  • MEB, (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı [Mathematics Curriculum]. Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Metin, D., & Leblebicioglu, G. (2011). How did a science camp affect children's conceptions of science? Asia-Pacific Forum on Science Learning &Teaching, 12(1), 1-29.
  • Mittelstaedt, R., Sanker, L., & Vanderveer, B. (1999). Impact of a week long experiential education program on environmental attitude and awareness. Journal of Experiential Education, 22(3), 138–148. https://doi.org/10.1177/105382599902200306
  • Oğurlu, İ., Alkan, H., Ünal, Y., Ersin, M. Ö., & Bayrak, H. (2013, Haziran 10-13). Contributions of environment and nature training to geography education: IDE projects case study/çevre ve doğa eğitimlerinin coğrafya eğitimine katkıları: IDE projeleri örneği [Konferans sunum özeti]. 3rd International Geography Symposium-GEOMED 2013 Symposium Proceedings, Dokuz Eylül Üniversitesi, Antalya, Türkiye. https://is.gd/x37I4U
  • Okur Berberoğlu, E., & Uygun, S. (2013). Sınıf dışı eğitimin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişiminin incelenmesi [Examination of the development of out-of-class education in the world and in Turkey]. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 32-42.
  • Önal, N. (2013). Ortaokul öğrencilerinin matematik tutumlarına yönelik ölçek geliştirme çalışması [Scale development study for middle school students' math attitudes]. İlköğretim Online, 12(4), 938-948.
  • Rennie, L. J., & McClafferty, T. P. (1996). Science centres and science learning. Journal Of Studies in Science Education, 27(1), 53-98. https://doi.org/10.1080/03057269608560078
  • Saraç, H. (2017). Türkiye’de okul dışı öğrenme ortamlarına ilişkin yapılan araştırmalar: İçerik analizi çalışması [Studies on out-of-school learning environments in Turkey: Content analysis study]. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi,3(2), 60-81.
  • Schank, R. C. (1995). What we learn when we learn by doing. http://www.cogprints.org/637/1/LearnbyDoing_Schank.html
  • Sezer Evcan, S., Adilov, G., Eken, Z., Barut, S., Kemali, S., & Tınaztepe, G. (2020). TÜBİTAK 4004-Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları kapsamında 7. sınıf öğrencilerine yönelik gerçekleştirilen “Hayatımızdaki Matematik: Tarım” projesinin değerlendirilmesi [Evaluation of the "Mathematics in Our Lives: Agriculture" project for 7th grade students within the scope of TÜBİTAK 4004-Nature Education and Science Schools]. International Journal of Scholars in Education, 3(1), 28-41. https://dergipark.org.tr/tr/pub/ueader/issue/55302/707602
  • TÜBİTAK, (2021). 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları [4004 - Nature Education and Science Schools]. https://www.tubitak.gov.tr/tr/destekler/bilim-ve-toplum/ulusal-destek-programlari/icerik-4004-doga-egitimi-ve-bilim-okullari
  • Sezen Vekli, G. (2013). Summer science camp for middle school students: A Turkish experience. In Asia-Pacific Forum on Science Learning &Teaching, 14(1), 1-26.
  • Taner, M. S. (2018). TÜBİTAK bilim toplum programları ve Astronomi içerikli 4004 projelerinin eğitsel ve bilimsel değeri [Educational and scientific value of TÜBİTAK science society programs and 4004 projects with Astronomy]. Anadolu Öğretmen Dergisi, 2(1), 63-67.
  • Tekbıyık, A., Şeyihoğlu, A., Sezen Vekli, G., & Birinci-Konur, K. (2013). Aktif öğrenmeye dayalı bir yaz bilim kampının öğrenciler üzerindeki etkilerinin incelenmesi [Examining the effects of an active learning-based summer science camp on students]. The Journal of Academic Social Studies, 6(1), 1383-1406. https://doi.org/10.9761/JASSS_545
  • Yıldız, C., & Göl, R. (2014). Matematik derslerinde sınıf dışı etkinliklerin kullanımı [Matematik derslerinde sınıf dışı etkinliklerin kullanımı]. Journal Of Research In Education And Teaching, 3(1), 85-94.
Toplam 41 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşah Saltık Ayhanöz 0000-0003-0174-9999

Eser Kahraman 0000-0002-9729-6607

Serdar Akmeşe 0000-0003-0052-4499

Proje Numarası 121B620
Erken Görünüm Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2022
Gönderilme Tarihi 14 Şubat 2022
Kabul Tarihi 30 Haziran 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Saltık Ayhanöz, G., Kahraman, E., & Akmeşe, S. (2022). TÜBİTAK 4004 Nature Education and Science Schools “Mathematics Is In My Nature!” Evaluation of the Project. International Journal of Scholars in Education, 5(1), 34-48. https://doi.org/10.52134/ueader.1073161