Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 52 - 64, 30.10.2020

Öz

Kaynakça

  • Beyendi, S. (2018). 2013-2018 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Birey ve Toplum Dergisi, 8 (15) , 177- 200.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (22.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Danişman, Ş., ve Karadağ, Ş., (2015). Öğrenme Alanları ve Kazanımlar Bağlamında 2005 ve 2013 Beşinci Sınıf Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 380-398.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme (7.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (12.Basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Dikkartın Övez, F. T. & Mert Uyangör, S. (2012). 7. Sınıf Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi: Kazanımlara Ulaşılabilirlik ve Kazanım Örüntüleri Açısından, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 447 – 473.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 125-128.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştirme (3.Baskı). Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Evirgen, R. (2013). İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Müfredatındaki Kazanımların Öğrenci Ve Öğretmenlere Göre Zorluk Derecelerinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Evirgen, O. & İkikardeş, N. Y. (2019). 7. Sınıf Matematik Dersinde Zorlanılan Konulara İliskin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri. Enstitüsü. Dergisi, 21(1), 416-43.
  • Gürbüz, R., Toprak, Z., Yapıcı, H. & Doğan, S. (2011). Ortaöğretim Matematik Müfredatında Zor Olarak Algılanan Konular ve Bunların Nedenleri, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(4), 1311-1323
  • İlhan, A. ve Aslaner, R. (2019). 2005’ten 2018’e Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 394-415.
  • Keçeci, T. (2011). 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Kinay, İ. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Korkuları, Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Konukoğlu, L., Ağaç, G., Özmantar M., F., (2019). Cumhuriyet Dönemi İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Matematik Okuryazarlık Perspektifinden İncelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 79-99.
  • Konur, K., Atlıhan, S. (2012). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim programının içerik Öğesinin Organizesine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Cumhuriyet International Journal of Education,1(2), 82-100.
  • MEB. (2018). 2018 Ortaokul Matematik Programı.
  • MEB. (2013). 2013 Ortaokul Matematik Programı.
  • Tatar, E. & Çiltaş, A. (2013). Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzenlerinin Belirlenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 199, 207-2016.
  • Tatar, E., Okur, M. & Tuna A. (2008). Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-516.
  • Tyler, R. (1949). Basic Principles of Curriculum and İntroduction, Chicago: Univ. Of Chicago, Press.
  • Uysal, R. & İncikapı, L. (2018). Son Dönem Matematik Dersi Öğretim Programlarının Genel Amaçları Üzerine Bir Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 223-247.
  • Varış, F. (1998). Eğitimde program geliştirme ‘’teori ve teknikler”. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Yayla, Ö. & Bangir-Alphan, G. (2019). Öğrencilerin Matematikte Zorlanma Nedenlerine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri, Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(2), 401-425.
  • Zakiroğlu, S. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersinden Beklentilerine Göre Matematik Programının İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.

2018 MEB Ortaokul Matematik Programındaki Beş, Altı ve Yedinci Sınıfa Ait Kazanımların Zorluk Düzeylerinin Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 3, 52 - 64, 30.10.2020

Öz

Öğretim programının temel öğelerinden biri içeriktir. Dolayısıyla program değişiklikleri, içeriği oluşturan kazanımları doğrudan etkilemektedir. Son yıllarda ortaokul matematik programının içeriğini oluşturan kazanımlar sıklıkla değişmektedir. En son yapılan değişikliklerle birlikte Türkiye’de 2018 ortaokul matematik programı uygulanmaktadır. Bu çalışmanın amacı 2018 ortaokul programında beş, altı ve yedinci sınıflarda zorlanılan ve rahat anlaşılan kazanımları ortaya çıkarmaktır. Bu nedenle veri toplama aracı olarak programdaki kazanımlardan oluşan zorluk indeksi anketi uygulanmıştır. Bu anket dörtlü likert tipindedir. Anket Elazığ ilinde 8 tane ortaokulda 225 tane altıncı sınıf, 234 tane yedinci sınıf ve 279 tane sekizinci sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre öğrencilerin genel anlamda beşinci sınıf programındaki kazanımlarda zorlanmadıkları ve kolaylıkla anladıkları gözlemlenmiştir. Ama altı ve yedinci sınıf programındaki kazanımlardan yedişer tanesinde zorlandıkları sonucuna varılmıştır. Diğer kazanımları ise rahatça anladıkları görülmüştür.

Kaynakça

  • Beyendi, S. (2018). 2013-2018 Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Birey ve Toplum Dergisi, 8 (15) , 177- 200.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., Demirel, F. (2015). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (22.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Danişman, Ş., ve Karadağ, Ş., (2015). Öğrenme Alanları ve Kazanımlar Bağlamında 2005 ve 2013 Beşinci Sınıf Matematik Öğretim Programlarının Karşılaştırılması, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(3), 380-398.
  • Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme (7.Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Demirel, Ö. (2009). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. (12.Basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Dikkartın Övez, F. T. & Mert Uyangör, S. (2012). 7. Sınıf Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi: Kazanımlara Ulaşılabilirlik ve Kazanım Örüntüleri Açısından, Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 447 – 473.
  • Durmuş, S. (2004). Matematikte Öğrenme Güçlüklerinin Saptanması Üzerine Bir Çalışma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 12 (1), 125-128.
  • Erden, M. (1993). Eğitimde Program Değerlendirme (1. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştirme (3.Baskı). Ankara: Meteksan Yayınları.
  • Evirgen, R. (2013). İlköğretim Altıncı Sınıf Matematik Müfredatındaki Kazanımların Öğrenci Ve Öğretmenlere Göre Zorluk Derecelerinin Değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Evirgen, O. & İkikardeş, N. Y. (2019). 7. Sınıf Matematik Dersinde Zorlanılan Konulara İliskin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi, Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri. Enstitüsü. Dergisi, 21(1), 416-43.
  • Gürbüz, R., Toprak, Z., Yapıcı, H. & Doğan, S. (2011). Ortaöğretim Matematik Müfredatında Zor Olarak Algılanan Konular ve Bunların Nedenleri, Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(4), 1311-1323
  • İlhan, A. ve Aslaner, R. (2019). 2005’ten 2018’e Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 46, 394-415.
  • Keçeci, T. (2011). 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Kinay, İ. (2011). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Korkuları, Yüksek Lisans Tezi, Dicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Konukoğlu, L., Ağaç, G., Özmantar M., F., (2019). Cumhuriyet Dönemi İlkokul Matematik Dersi Öğretim Programlarının Matematik Okuryazarlık Perspektifinden İncelenmesi, Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 10(2), 79-99.
  • Konur, K., Atlıhan, S. (2012). Ortaöğretim Matematik Dersi Öğretim programının içerik Öğesinin Organizesine İlişkin Öğretmen Görüşleri, Cumhuriyet International Journal of Education,1(2), 82-100.
  • MEB. (2018). 2018 Ortaokul Matematik Programı.
  • MEB. (2013). 2013 Ortaokul Matematik Programı.
  • Tatar, E. & Çiltaş, A. (2013). Ortaöğretim Matematik Konularındaki Güçlük Düzenlerinin Belirlenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 199, 207-2016.
  • Tatar, E., Okur, M. & Tuna A. (2008). Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma, Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-516.
  • Tyler, R. (1949). Basic Principles of Curriculum and İntroduction, Chicago: Univ. Of Chicago, Press.
  • Uysal, R. & İncikapı, L. (2018). Son Dönem Matematik Dersi Öğretim Programlarının Genel Amaçları Üzerine Bir Araştırma, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(1), 223-247.
  • Varış, F. (1998). Eğitimde program geliştirme ‘’teori ve teknikler”. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları.
  • Yayla, Ö. & Bangir-Alphan, G. (2019). Öğrencilerin Matematikte Zorlanma Nedenlerine İlişkin Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri, Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi, 6(2), 401-425.
  • Zakiroğlu, S. (2012). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersinden Beklentilerine Göre Matematik Programının İrdelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Habip Taş

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Gönderilme Tarihi 2 Temmuz 2020
Kabul Tarihi 31 Ağustos 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Taş, H. (2020). 2018 MEB Ortaokul Matematik Programındaki Beş, Altı ve Yedinci Sınıfa Ait Kazanımların Zorluk Düzeylerinin Öğrenciler Açısından Değerlendirilmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 7(3), 52-64.