BibTex RIS Kaynak Göster

Comparing the Attitudes of Classroom Teachers towards CAI According to Certain Variables

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 26.11.2013

Öz

The aim of this study is to analyze attitudes of classroom teachers about computer aided instruction (CAI) and to evaluate their attitudes according to variables: gender, classroom conditions and taking courses in information classrooms in their undergraduate education. The study group consists of classroom teachers working in elementary schools in Agrı. Triangulation design with mixed approach researches is used in the study. Arslan’s (2006) “The Attitude Scale toward Making Computer Supported Education” is used as data collection tool. The results of the study show that there is no significant relationship between the attitudes towards using computer of teachers who have information classrooms in their schools and the teachers who do not have. As to ‘gender’, teachers’ attitudes towards CAI are positively correlated in female teachers. Furthermore, it is also concluded that there is no significant relationship between teachers’ having or not having computer experience in their undergraduate education and their attitudes towards CAI.

Key words: Classroom teacher, computer based education, attitude of classroom teacher

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenliği yeterlikleri. E. Altun (Ed.) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I- II (1. Baskı) içinde (27- 54). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24- 33
  • Aypay, A. ve Özbaşı D. (2008). Öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 339- 362
  • Baki, A. (2001). Bilişim Teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik (1. Baskı). İstanbul: Uygun Basın ve Tic. Ltd. Şti.
  • Baki, A., Aydın, H., Özpınar, İ. ve Çalık, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakış açılarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 1(1), 67- 85
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç - Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel. F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi yayınları Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 27- 38
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (5. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran, H. (2006). Öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,30, 130- 139.
  • Gulińska, H. (2009). Using new technologies in teaching chemistry. Chemistry Education in the ICT Age. 131- 144.
  • Kahyaoğlu, M. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelik görüşleri. Online- Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79- 96.
  • Kaplan, A. & Ozturk, M. (2012a). The effect of computer based instruction method to resolve misconceptions on ratio-proportion subject. Energy Education Science And Technology Part B-social and Educational Studies, 4(1), 271- 282.
  • Kaplan, A. & Ozturk, M. (2012b). The effect of computer based instruction method on instruction of ratio- proportion and development of proportional reasoning. Energy Education Science and Technology Part B-social And Educational Studies, 4(3), 1663- 1672.
  • Kaya, D, Keşan, C. & İzgiol, D. (2012). The effect of internet- based education on students in teaching of 8 th grade triangles subject. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2(4), 74- 81.
  • Kutluca, T. (2010). Investigation of Teachers’ computer usage profiles and attitudes toward computers. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 81- 97.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz- yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi, 38, 177- 188.
  • Odabaşı, F. (1998). Bilgisayar destekli eğitim. Y.Hoşcan (Ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ilköğretim öğretmenliği lisans tamamlama programı içinde (135- 147). http://www.cizgi-tagem.org Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Öztürk, M. (2011). Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Sadık, A. (2006). Factors influencing teachers’ attitudes toward personal use and school use of computers: New Evidence from a Developing Nation. Evaluation Review, 30 (1), 86–113.
  • Topuz, F. G., Gençer, S., Bacanak, A. ve Karamustafaoğlu, O. (2013). Bağlam temelli yaklaşım hakkında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri ve uygulanabilme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 240- 261
  • Türker, F. (1990). Bilgisayar destekli yabancı dil öğretiminde course builder programı ile İngilizce dilbilgisi yazılımı denemesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 299- 304.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Wozney, L., Venkatesh, V. & Abrami, C. P. (2006). Implementing computer technologies: teacher’s perceptions and practices. Journal of Technology and Teacher Education, 14(1), 173-207.
  • Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime karşı tutumları. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158- 168.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. ve Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105- 118.

Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 2, - , 26.11.2013

Öz

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin bilgisayar destekli öğretime yönelik görüşlerini belirlemek ve öğretmenlerin bu konudaki tutumlarının cinsiyet, okullarındaki bilişim sınıfı durumu ve lisans öğrenimlerinde bilişim sınıfında ders almaları değişkenlerine göre incelemek amacıyla yapılmıştır. Çalışma grubu Ağrı ili ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleridir. Çalışmada karma yaklaşım araştırmalarından zenginleştirilmiş desen kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Arslan (2006) tarafından geliştirilen “Bilgisayar Destekli Eğitime İlişkin Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre okullarında bilişim sınıfı olan öğretmenlerle bilişim sınıfı olmayan öğretmenlerin eğitimde bilgisayar kullanımına yönelik tutumları arasında anlamlı farklılık bulunamamıştır. Cinsiyete göre BDÖ (Bilgisayar destekli öğretim) tutum puanları arasında bayanlar yönünde pozitif olarak anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin lisans düzeyinde bilişim sınıfında ders alıp almamaları ile BDÖ' ye yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı bulunmuştur. 

Anahtar Kelimeler:       Sınıf öğretmenleri, bilgisayar destekli öğretim, sınıf öğretmenlerinin tutumları

Kaynakça

  • Akbulut, Y. (2009). Bilişim teknolojileri öğretmenliği yeterlikleri. E. Altun (Ed.) Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümleri için Özel Öğretim Yöntemleri I- II (1. Baskı) içinde (27- 54). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık
  • Arslan, A. (2006). Bilgisayar Destekli Eğitim yapmaya ilişkin tutum ölçeği. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 24- 33
  • Aypay, A. ve Özbaşı D. (2008). Öğretmenlerin bilgisayara karşı tutumlarının incelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 55, 339- 362
  • Baki, A. (2001). Bilişim Teknolojisi ışığı altında matematik eğitiminin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 149, 26-31
  • Baki, A. (2002). Öğrenen ve öğretenler için bilgisayar destekli matematik (1. Baskı). İstanbul: Uygun Basın ve Tic. Ltd. Şti.
  • Baki, A., Aydın, H., Özpınar, İ. ve Çalık, S. (2009). İlköğretim matematik öğretmenleri ve öğretmen adaylarının öğretim teknolojilerine bakış açılarının karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education. 1(1), 67- 85
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç - Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel. F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri (6. Baskı). Ankara: Pegem Akademi yayınları Çelik, H. C. ve Bindak, R. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10, 27- 38
  • Çepni, S. (2010). Araştırma ve Proje Çalışmalarına Giriş (5. Baskı). Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Gerçek, C., Köseoğlu, P., Yılmaz, M. ve Soran, H. (2006). Öğretmen adaylarının bilgisayar kullanımına yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,30, 130- 139.
  • Gulińska, H. (2009). Using new technologies in teaching chemistry. Chemistry Education in the ICT Age. 131- 144.
  • Kahyaoğlu, M. (2011). İlköğretim öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde yeni teknolojileri kullanmaya yönelik görüşleri. Online- Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 79- 96.
  • Kaplan, A. & Ozturk, M. (2012a). The effect of computer based instruction method to resolve misconceptions on ratio-proportion subject. Energy Education Science And Technology Part B-social and Educational Studies, 4(1), 271- 282.
  • Kaplan, A. & Ozturk, M. (2012b). The effect of computer based instruction method on instruction of ratio- proportion and development of proportional reasoning. Energy Education Science and Technology Part B-social And Educational Studies, 4(3), 1663- 1672.
  • Kaya, D, Keşan, C. & İzgiol, D. (2012). The effect of internet- based education on students in teaching of 8 th grade triangles subject. Journal of Educational and Instructional Studies in the World, 2(4), 74- 81.
  • Kutluca, T. (2010). Investigation of Teachers’ computer usage profiles and attitudes toward computers. International Online Journal of Educational Sciences, 2(1), 81- 97.
  • Kutluca, T. ve Ekici, G. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime ilişkin tutum ve öz- yeterlik algılarının incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi dergisi, 38, 177- 188.
  • Odabaşı, F. (1998). Bilgisayar destekli eğitim. Y.Hoşcan (Ed.), Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi ilköğretim öğretmenliği lisans tamamlama programı içinde (135- 147). http://www.cizgi-tagem.org Eskişehir: Anadolu Üniversitesi
  • Öztürk, M. (2011). Bilgisayar destekli öğretim yönteminin oran orantı konusunun öğretiminde akademik başarıya etkisi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi, Erzurum.
  • Sadık, A. (2006). Factors influencing teachers’ attitudes toward personal use and school use of computers: New Evidence from a Developing Nation. Evaluation Review, 30 (1), 86–113.
  • Topuz, F. G., Gençer, S., Bacanak, A. ve Karamustafaoğlu, O. (2013). Bağlam temelli yaklaşım hakkında fen ve teknoloji öğretmenlerinin görüşleri ve uygulanabilme düzeyleri. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 240- 261
  • Türker, F. (1990). Bilgisayar destekli yabancı dil öğretiminde course builder programı ile İngilizce dilbilgisi yazılımı denemesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 299- 304.
  • Uşun, S. (2004). Bilgisayar destekli öğretimin temelleri. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Wozney, L., Venkatesh, V. & Abrami, C. P. (2006). Implementing computer technologies: teacher’s perceptions and practices. Journal of Technology and Teacher Education, 14(1), 173-207.
  • Yıldırım, S. ve Kaban, A. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime karşı tutumları. Uluslar arası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(2), 158- 168.
  • Yılmaz, İ., Ulucan, H. ve Pehlivan, S. (2010). Beden eğitimi öğretmenliği programında öğrenim gören öğrencilerin eğitimde teknoloji kullanımına ilişkin tutum ve düşünceleri. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 105- 118.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Abdullah Kaplan

Mesut Öztürk

Duygu Altaylı

Eren Ertör Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaplan, A., Öztürk, M., Altaylı, D., Ertör, E. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 4(2). https://doi.org/10.16949/turcomat.53352
AMA Kaplan A, Öztürk M, Altaylı D, Ertör E. Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;4(2). doi:10.16949/turcomat.53352
Chicago Kaplan, Abdullah, Mesut Öztürk, Duygu Altaylı, ve Eren Ertör. “Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 4, sy. 2 (Kasım 2013). https://doi.org/10.16949/turcomat.53352.
EndNote Kaplan A, Öztürk M, Altaylı D, Ertör E (01 Kasım 2013) Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 4 2
IEEE A. Kaplan, M. Öztürk, D. Altaylı, ve E. Ertör, “Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 4, sy. 2, 2013, doi: 10.16949/turcomat.53352.
ISNAD Kaplan, Abdullah vd. “Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 4/2 (Kasım 2013). https://doi.org/10.16949/turcomat.53352.
JAMA Kaplan A, Öztürk M, Altaylı D, Ertör E. Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;4. doi:10.16949/turcomat.53352.
MLA Kaplan, Abdullah vd. “Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 4, sy. 2, 2013, doi:10.16949/turcomat.53352.
Vancouver Kaplan A, Öztürk M, Altaylı D, Ertör E. Sınıf Öğretmenlerinin Bilgisayar Destekli Öğretime Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre Karşılaştırılması. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;4(2).