Editöre Mektup
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 3, 161 - 182, 06.11.2013

Öz

This study was carried out with 210 seventh-grade students and 61 pre-service elementary mathematics teachers. The aim of this study is to scrutinize the skills of pre-service elementary mathematics teachers to determine errors in problems posed by seventh grade students relating to the addition of fractions. The data were collected through two steps. Firstly, the students were asked to pose problems for the operation





. Secondly, the Error Identification Test (EIT) including
four problems posed by the students was applied to the pre-service teachers. It has
been determined that pre-service teachers experienced more difficulties in
identifying errors related to units confusion and failing in establishing part-whole
relation compared to the other types of errors.

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 3, 161 - 182, 06.11.2013

Öz

Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının yedinci sınıf öğrencilerinin tamsayılı kesir ile basit kesrin toplamına yönelik kurdukları problemlerdeki hataları belirleyebilme becerileri araştırılmıştır. Çalışma yedinci sınıfta okuyan 210 öğrenci ve 61 matematik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Adaylardan, yedinci sınıf öğrencilerinin kurdukları dört hatalı problem cümlesini değerlendirmeleri istenmiştir. Adayların yanıtları içerik analizine tabi tutularak, her bir problem cümlesinde yer alan hata, türlerine göre sınıflandırılmıştır. Araştırma sonuçları adayların, birim kargaşası ve parça-bütün ilişkisini kuramama hatalarını belirlemede daha fazla güçlük yaşadıklarını ve hatalara yönelik açıklamalarında farklı hatalar sergilediklerini ortaya koymuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cemalettin Işık

Tuğrul Kar Bu kişi benim

Ahmet Işık

Gürsel Güler Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Işık, C., Kar, T., Işık, A., Güler, G. (2013). İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 3(3), 161-182.
AMA Işık C, Kar T, Işık A, Güler G. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;3(3):161-182.
Chicago Işık, Cemalettin, Tuğrul Kar, Ahmet Işık, ve Gürsel Güler. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3, sy. 3 (Kasım 2013): 161-82.
EndNote Işık C, Kar T, Işık A, Güler G (01 Kasım 2013) İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3 3 161–182.
IEEE C. Işık, T. Kar, A. Işık, ve G. Güler, “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 3, sy. 3, ss. 161–182, 2013.
ISNAD Işık, Cemalettin vd. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3/3 (Kasım 2013), 161-182.
JAMA Işık C, Kar T, Işık A, Güler G. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3:161–182.
MLA Işık, Cemalettin vd. “İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 3, sy. 3, 2013, ss. 161-82.
Vancouver Işık C, Kar T, Işık A, Güler G. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Kesirlerde Toplama İşlemine Yönelik Kurulan Problemlerdeki Hataları Belirleyebilme Becerileri. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3(3):161-82.