BibTex RIS Kaynak Göster

Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği

Yıl 2012, Cilt: 3 Sayı: 1, - , 06.11.2013

Öz

Bu çalışma ile matematik ve geometri derslerinde grafik tablet kullanımına yönelik öğrenci tutum ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla uzman görüşleri doğrultusunda 6 faktör ve 24 maddeden oluşan 5'li Likert tipi ölçek geliştirilmiştir. Ölçek, 2010-2011 Eğitim Öğretim yılında Trabzon'da bir Anadolu Lisesinde 9, 10 ve 11. sınıftan toplam 150 öğrenciye uygulanmıştır. Çalışma araştırmacının matematik ve geometri derslerini bir yıl boyunca grafik tablet kullanarak yürüttüğü sekiz sınıf üzerinde yapılmıştır. Ölçeğin geçerlilik ve güvenilirlik çalışmalarına yönelik doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve elde edilen bulgular sonucunda geliştirilen ölçeğin öğrencilerin matematik ve geometri derslerinde grafik tablet kullanımı ile ilgili tutumlarını ölçmede kullanılabileceği sonucuna varılmıştır.

Anahtar Kelimeler: Matematik eğitimi, grafik tablet, tutum ölçeği

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Timur Koparan

Yayımlanma Tarihi 6 Kasım 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koparan, T. (2013). Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), 3(1). https://doi.org/10.16949/turcomat.82912
AMA Koparan T. Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). Kasım 2013;3(1). doi:10.16949/turcomat.82912
Chicago Koparan, Timur. “Matematik Ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3, sy. 1 (Kasım 2013). https://doi.org/10.16949/turcomat.82912.
EndNote Koparan T (01 Kasım 2013) Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3 1
IEEE T. Koparan, “Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği”, Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 3, sy. 1, 2013, doi: 10.16949/turcomat.82912.
ISNAD Koparan, Timur. “Matematik Ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT) 3/1 (Kasım 2013). https://doi.org/10.16949/turcomat.82912.
JAMA Koparan T. Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3. doi:10.16949/turcomat.82912.
MLA Koparan, Timur. “Matematik Ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği”. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT), c. 3, sy. 1, 2013, doi:10.16949/turcomat.82912.
Vancouver Koparan T. Matematik ve Geometri Derslerinde Grafik Tablet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT). 2013;3(1).