Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: 2, 27 - 53, 30.12.2021

Öz

Eğitimde fırsat eşitliğine en çok ihtiyaç duyan kesim özel gereksinimli öğrencilerdir. Destek eğitim odalarında ders veren öğretmenlerin kaynaştırma öğrencilerine yönelik görüşlerinin incelenmesi hususunda yapılmış olan çalışmalarda nispeten genel hususların dikkate alındığı özellikle yardımcı kaynakların temini hususunda yapılmış çalışmaların oldukça sınırlı olduğu görülmüştür. Dolayısıyla, bu araştırma; destek eğitim odalarında ders veren öğretmenlerin materyal ve teknolojik aletlerin teminine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda; yardımcı kaynaklar, güncel kaynaklardan oluşması,öğrencilerin bireysel ihtiyaçlarını karşılayacak düzeyde olması, hangi tür materyaller, dokümanlar, araç-gereçlerden oluşması gerektiği, kaynaştırma öğrencilerinin bireysel özelliklerinin dikkate alınması, kaynaştırma öğrencisinin bireysel akademik başarısını artırması, kaynaştırma öğrencisinin özgüvenini ve benlik algısını güçlendirmesi, kullanımının avantaj/dezavantaj durumları ise araştırmanın alt amaçları olarak belirlenmiştir.
Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan Yarı Yapılandırılmış Görüşme Yöntemi kullanılmıştır. Araştırma 2019-2020 eğitim-öğretim yılında Sivas, Ankara ve Gaziantep illerine bağlı ilkokul ve ortaokullarda görev yapan 20 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Bu araştırmada veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen ‘‘Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu’’ ile elde edilmiştir. Geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu uzman görüşü alınarak tekrar yapılandırılmış ardından pilot uygulaması gerçekleştirilmiştir. Araştırma için toplanan veriler İçerik Analizi Tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırmaya ilişkin; destek eğitim odalarının genelinde yardımcı kaynak, donanım ve materyal eksiği bulunduğu öte yandan destek eğitim odası uygulamasının öğrencilere akademik ve sosyal gelişim açısından olumlu katkı sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır.

Teşekkür

Çalışma boyunca kıymetli görüş ve önerileri ile beni yönlendiren, çalışmada büyük emeği ve katkısı olan kıymetli hocam Prof.Dr. Hakan SARI'ya sonsuz teşekkürler.

Kaynakça

  • Sarı, H. (2003). Özel Eğitime Muhtaç Çocukların Eğitimleriyle İlgili Çağdaş Öneriler. (2. Baskı). Ankara: Pegem Yayınları.
  • Sarı, H. & İlik, Ş. Ş. (2018). Öğretmenler için bireyselleştirilmiş eğitim programı yeterlik ölçeği (ÖBEPYÖ): Ölçek Geliştirme Çalışması. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 19(2), 1467-1483.
  • Seçil Karamuklu, E. (2018). Disleksi Olan Öğrencilerde Cümle Çözümleme ve Ses Temelli Cümle Yöntemleri İle Okuma Yazma Yöntemlerinin Etkililiğinin Karşılaştırılması. Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi, Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan Sarı 0000-0003-4528-8936

Emine Seçil Karamuklu 0000-0002-6010-8406

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2021
Gönderilme Tarihi 15 Aralık 2021
Kabul Tarihi 27 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sarı, H., & Seçil Karamuklu, E. (2021). DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Special Education Journal: International, 3(2), 27-53.
AMA Sarı H, Seçil Karamuklu E. DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Special Education Journal: International. Aralık 2021;3(2):27-53.
Chicago Sarı, Hakan, ve Emine Seçil Karamuklu. “DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Turkish Special Education Journal: International 3, sy. 2 (Aralık 2021): 27-53.
EndNote Sarı H, Seçil Karamuklu E (01 Aralık 2021) DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Special Education Journal: International 3 2 27–53.
IEEE H. Sarı ve E. Seçil Karamuklu, “DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”, Turkish Special Education Journal: International, c. 3, sy. 2, ss. 27–53, 2021.
ISNAD Sarı, Hakan - Seçil Karamuklu, Emine. “DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Turkish Special Education Journal: International 3/2 (Aralık 2021), 27-53.
JAMA Sarı H, Seçil Karamuklu E. DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Special Education Journal: International. 2021;3:27–53.
MLA Sarı, Hakan ve Emine Seçil Karamuklu. “DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ”. Turkish Special Education Journal: International, c. 3, sy. 2, 2021, ss. 27-53.
Vancouver Sarı H, Seçil Karamuklu E. DESTEK EĞİTİM ODALARINDA DERS VEREN ÖĞRETMENLERİN KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK KULLANILAN MATERYAL VE TEKNOLOJİK ALETLERİN TEMİNİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Turkish Special Education Journal: International. 2021;3(2):27-53.