Bu
çalışmada, özel yetenekli öğrencilerin STEM tutumları ile 21. yüzyıl
becerilerine sahip olma düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada,
ilişkisel tarama deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Doğu Anadolu
Bölgesi’nde yer alan bir Bilim ve Sanat Merkezi’nde öğrenim gören 147 özel
yetenekli öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “STEM Tutum Ölçeği”
ve “Çok Boyutlu 21. Yüzyıl Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin
analizinde betimsel istatistiklerle birlikte; parametrik testlerden Bağımsız
Örneklem t Testi, ANOVA ve Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı
analizi yürütülmüştür. Bulgular; katılımcıların STEM tutumlarının olumlu ve 21.
yüzyıl becerilerine sahip olma düzeylerinin yüksek olduğu yönündedir. Ayrıca
özel yetenekli öğrencilerin STEM tutumları ile 21. yüzyıl becerilerine sahip
olma düzeyleri arasında bir ilişki belirlenememiş olmasına rağmen, 21. yüzyıl
becerilerinden “eleştirel düşünme ve problem çözme” ve “girişimcilik ve
inovasyon” alt boyutları ile STEM tutum ölçeği “21. yüzyılın yetenekleri” alt
boyutu ve toplam puanlar arasında düşük düzeyde anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu
görülmüştür. Elde edilen bulgular doğrultusunda önerilerde bulunulmuştur
Özel yetenekli öğrenci STEM tutumları 21. yüzyıl becerileri bilim ve sanat merkezi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2021 |
Gönderilme Tarihi | 6 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 2 |